weerstanden van de mad max 250

Re: weerstanden van de mad max 250

Berichtdoor pmhvanes » 12 jul 2014 09:41

volgens het schema gaan er een witte blauwe en twee bruine naar de diodes en wat ik zelf zie er zit de koplamp groot en dimlicht op en er gaat ook een naar de tellerunit
het uploaden was mislukt vanaf de tablet maar ik zag ook dat het eigenlijk niet mag dus als je het wil zien moet je even kijken op stixe.de daar staan er veel meer op het contactslot ga ik zeker nog proberen
Drive it like you stole it
Avatar gebruiker
pmhvanes
350cc
 
Berichten: 567
Geregistreerd: 13 aug 2012 16:36
Woonplaats: elsloo limburg

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: weerstanden van de mad max 250

Berichtdoor Firehuntah » 12 jul 2014 10:51

Heb het schema even bekeken en zit toch heel anders dan bij een JLA. Voor de alarmlichten zijn geen diodes nodig, vanuit de alarmlichtschakelaar gaan 2 aparte draden voor de knipperlichten links en rechts. Dus dat wat ik zei over de alarmlichten en diodes in m'n vorige bericht klopt niet. Dat zal bij jou wel allemaal goed zitten.

Maar voor de verlichting worden er wel diodes gebruikt om het achterlicht en achtergrond verlichting van je teller aan te zetten als je het dimlicht of grootlicht aan zet. Alleen denk ik niet dat je daar het probleem moet zoeken. Het is alleen maar voor de verlichting, daar kun je niet echt al die andere problemen door krijgen lijkt me. Kijk alleen wel even of je de diodes goed hebt zitten aangezien deze bij jou waren afgebroken en zelf weer opnieuw gesoldeerd hebt neem ik aan. Ik denk namelijk dat ze in het schema verkeerd om zitten. Of het staat daar andersom aangezien het een stekker is denk ik, dan klopt het toch. De grijze rand van de diode moet aan de kant van de bruine draden zitten, niet aan de kant van blauw en wit.

En zoals je zelf dus al aangaf, waarschijnlijk is er ook iets met de stroomtoevoer (kom ik toch weer bij het contactslot uit ;)) of toch de massa. Maar controleer voor de zekerheid toch eerst even of die diodes goed zitten.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: weerstanden van de mad max 250

Berichtdoor pmhvanes » 12 jul 2014 13:26

de diodes waren niet afgebroken dat was in de tellerunit deze heb gesoldeerd die wat onder kap zitten zitten inderdaad in een stekker en die heb ik vernieuwd zodat ik dat kan uitsluiten en ja de zilveren rand moet aan de bruine kabels maar omdat de lamp helemaal niets doet en de achtergrond verlichting zwak is dacht ik misschien dat dat het zou kunnen zijn het stoplicht gaat namelijk ook fel en zwakt daana af ik krijg gewoon niet genoeg stroom ergens valt spanning weg
Drive it like you stole it
Avatar gebruiker
pmhvanes
350cc
 
Berichten: 567
Geregistreerd: 13 aug 2012 16:36
Woonplaats: elsloo limburg

Re: weerstanden van de mad max 250

Berichtdoor Firehuntah » 12 jul 2014 14:51

Ah oke, dacht dat het om dezelfde ging. ;) Maar zelfs als je de stekker met die diodes eraf haalt zou dimlicht en grootlicht nog moeten werken dus hier ligt het toch niet aan. Alleen je achterlicht en achtergrond verlichting van teller zou dan niet moeten werken. Remlicht staat weer helemaal los hiervan dus je moet het toch echt bij stroomtoevoer (accu -> zekering -> contactslot) of massa zoeken.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: weerstanden van de mad max 250

Berichtdoor dimpower » 12 jul 2014 18:30

misschien een domme vraag maar wat doet hij als je hem op een auto-accu start?
ik heb een vaag vermoeden dat je accu toch niet meer het volle vermogen geeft.of je spanningsregelaar is naar de eeuwige rijstvelden.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: weerstanden van de mad max 250

Berichtdoor BBQBarman » 12 jul 2014 23:50

Meten is weten motor starten als tie rond de 14v aangeeft is het okay
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: weerstanden van de mad max 250

Berichtdoor pmhvanes » 14 jul 2014 15:25

vandaag de accu van de auto erop gehad precies hetzelfde als ik het contact aanzet krijg ik zwak de blauwe display aan en knijp ik de handrem in is het helemaal uit laat ik hem weer los gaat het weer wat helderder branden dit geld dus niet alleen voor de handrem maar voor alles wat ik aanzet ik heb ook het startrelais doorgemeten en daar staat ook gewoon spanning op ik ga nog proberen zonder contactslot maar dat wordt deze week ergens het heeft niets met de spanningsregelaar te maken want de quad loopt niet ik krijg hem helemaal niet aan hij geeft nog geen klik met starten is net alsof de accu helemaal leeg is
Drive it like you stole it
Avatar gebruiker
pmhvanes
350cc
 
Berichten: 567
Geregistreerd: 13 aug 2012 16:36
Woonplaats: elsloo limburg

Re: weerstanden van de mad max 250

Berichtdoor 4 wieltjes » 14 jul 2014 15:34

Om het toch uit te sluiten dat de spanningregelaar kortsluit kan je deze tijdelijk loskoppelen.
Ik heb dit topic niet geheel gevolgt maar zitten van je stekkers de pootjes er goed in?
Aangezien je een spanningval heb als er iets aan word gezet kan het heel goed je min.massa zijn die ergens gemist word.
Je spanning gaat dan daar lopen waar dan de weg van de minste weerstand is.
Koppel je km teller los en sluit alleen de voedingdraden aan op een voeding/accu.
Kijk dan of je backlight goed gaat branden als je ook je verlichtingdraad aansluit.
Welke het is weet ik niet maar datg is uit te zoeken als je toch je stekkers los maak.
Meten is weten..
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: weerstanden van de mad max 250

Berichtdoor pmhvanes » 16 jul 2014 20:54

vandaag met het mooie weer weer verder gegaan eerst wat kabel en oogjes gehaald en toen een nieuwe permanente massa gemaakt dit had dus geen effect maar dat wist ik al toen langzaam alle kappen eraf gehaald om alle kabels goed te kunnen meten ik vroeg me eigenlijk af waar de massa van de quad zat nou op het laatst de tank ook eraf gehaald en het probleem is opgelost jullie raden nooit wat het was toen de tank eraf was zag ik dat de bobine was afgebroken daar zit dus de massa ik heb toen even de bobine met de afgebroken stripjes er aan gehouden en teller deed weer wat hij moest doen ook de rest werkte weer ik heb toen op de oude plek nieuwe gaten geboord en twee nieuwe plaatjes gemaakt alles weer getiript en met tape omwikkeld en op het laatste werkte de koplamp nog niet toen alles weer aangesloten en ook de dubbele massa en die doet het ook weer zelfs de oude teller doet het weer ik heb alleen nog niet gestart maar dat doe ik morgen wel even verder afmaken in ieder geval bedankt aan iedereen voor het meedenken
Drive it like you stole it
Avatar gebruiker
pmhvanes
350cc
 
Berichten: 567
Geregistreerd: 13 aug 2012 16:36
Woonplaats: elsloo limburg

Re: weerstanden van de mad max 250

Berichtdoor Firehuntah » 16 jul 2014 21:50

Fijn dat het is opgelost. :thumbup: Weer veel rijplezier. ;)
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

VorigeVolgende

Keer terug naar Electra/ Ontsteking

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten