weerstanden van de mad max 250

weerstanden van de mad max 250

Berichtdoor pmhvanes » 10 jul 2014 21:53

ik heb sinds vorige week een probleem met de max mijn tellerunit valt uit als je iets anders van stroom aanzet bv handrem inknijpen of knipperlicht de accu is goed heb ik laten doormeten kan dus de quad ook niet meer starten zou het kunnen dat het door de weerstanden komt die onder de voorkap aan de stekker zit volgens een schema wat ik heb gaat er alles naartoe wat het niet doet ik heb al een en ander doorgemeten met zo een controle lampje maar ik kom er niet uit ik heb er ook een tweede teller op geprobeerd doet precies het zelfde
Drive it like you stole it
Avatar gebruiker
pmhvanes
350cc
 
Berichten: 567
Geregistreerd: 13 aug 2012 16:36
Woonplaats: elsloo limburg

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: weerstanden van de mad max 250

Berichtdoor BBQBarman » 10 jul 2014 21:57

Zou kunnen dat je knipperlicht relay kapot is ja
Rij langs een dealer en test het uit of iemand in de buurt
We weten het natuurlijk niet 100% zeker
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: weerstanden van de mad max 250

Berichtdoor Firehuntah » 10 jul 2014 22:37

Kun je misschien eens een foto van die weerstanden maken? Weet namelijk niet over wat voor weerstanden je het precies hebt. Nu weet ik ook niet hoe het bij de Madmax precies zit aangesloten allemaal maar het lijkt erop dat je ergens kortsluiting hebt of een massaprobleempje. Waar precies is een goede vraag, altijd moeilijk te zeggen zo op afstand. ;) Wil anders best wel eens langs komen als je er niet uit komt, misschien dat ik het probleem kan vinden.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: weerstanden van de mad max 250

Berichtdoor 4 wieltjes » 10 jul 2014 22:43

Je bedoelt waarschijnlijk de twee diodes die ingetaped zijn.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: weerstanden van de mad max 250

Berichtdoor PROmotorsport » 11 jul 2014 07:56

Hooooi


Massa (niet van de motor) maar van de accesoires , even een los draadje aan massa leggen en kijken ?

Gr Ramon PMS
Avatar gebruiker
PROmotorsport
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf
 
Berichten: 272
Geregistreerd: 21 okt 2013 21:29
Woonplaats: Woerden

Re: weerstanden van de mad max 250

Berichtdoor pmhvanes » 11 jul 2014 11:21

inderdaad die twee wat zijn ingetaped er staat op in 540 mic is zwart met een kant zilver ik heb geprobeerd met extra massa geen effect ik heb het contolle lampje op de weerstanden geprobeerd en dan gaat wel de teller dislplay zoals het moet alleen als ik dan bv het knipperlicht aanzet valt hij weer uit en gaat weer naar de beginstand ik weet inmiddels wel waar alle stekkers naar de teller voor zijn het lijkt alsof hij niet genoeg stroom krijgt als ik alle stekkers heb aangesloten gaat de blauwe achtergrond verlichting minder fel en er is geen lcd weergave het enigste wat wel altijd werkt is de versnellings aanduiding
Drive it like you stole it
Avatar gebruiker
pmhvanes
350cc
 
Berichten: 567
Geregistreerd: 13 aug 2012 16:36
Woonplaats: elsloo limburg

Re: weerstanden van de mad max 250

Berichtdoor 4 wieltjes » 11 jul 2014 11:46

IN540 is de waarde van de diode.
Ik ken het schema van de madmax niet , maar ik geloof dat deze diodes voor je alarmverlichting is.
Door te meten met een multimeter.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: weerstanden van de mad max 250

Berichtdoor BBQBarman » 11 jul 2014 16:05

Maak is een foto van wat je bedoelt
Ik herken het niet
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: weerstanden van de mad max 250

Berichtdoor pmhvanes » 11 jul 2014 17:19

de diodes hebben het nummer 1n5408 en er gaat veel meer naar toe maar ik heb er nieuwe opgezet en het is hetzelfde als ik de max op contact zet zonder de tellerunit en zet het knipperlicht aan gaat hij een keer en het relais een keer en dan stopt hij ook als ik de rem intrek gaat aan en gelijk uit ik heb de stroomtoevoer voor de teller getest en die doet het maar het licht en de claxon doet helemaal niets ik zal dadelijk even het schema eropzetten het klopt wel vrijgoed
Drive it like you stole it
Avatar gebruiker
pmhvanes
350cc
 
Berichten: 567
Geregistreerd: 13 aug 2012 16:36
Woonplaats: elsloo limburg

Re: weerstanden van de mad max 250

Berichtdoor Firehuntah » 11 jul 2014 18:06

Alleen het alarmlicht heeft diodes nodig zodat de knipperlichten nog goed kunnen functioneren. Hier hoort dus ook niets anders op te zitten. Maar maak gewoon eens een foto ervan, dan kunnen we wel ongeveer zien hoe het zit aangesloten. ;)

Kan misschien ook gewoon je contactslot zijn, is al bij meerdere de oorzaak geweest bij dit soort problemen. Even ertussen uit halen en zonder contactslot proberen, rechtstreeks op + van accu dus. Als dan wel alles goed werkt weet je genoeg.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Volgende

Keer terug naar Electra/ Ontsteking

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten