nieuwe kilometerteller jla

nieuwe kilometerteller jla

Berichtdoor Quadrijder » 28 apr 2014 20:51

Beste
Het gaat om een jla

Ik heb gisteren een nieuwe kilometerteller aangeschaft. Had eerst een digitale, die onlangs kapot is gegaan. Nu vond ik de kilometerteller met drie potten leuker en stoerder. Heb hem gisteren weten te bemachtigen. Maar de kabels zijn niet hetzelfde. Hij komt wel van een chinese quad. Ook een jla. Enfin. 3 kabels komen overeen met drie stekkers uit mijjn kabelboom. Maar na die aangesloten te hebben doet ie nog geen moer. Nu heb ik nog 2 stekkers van de klok waar maar 2 kabels inzitten
En heb nog 2 stekkers van mijn kabelboom. Waar veel meer stekkers inzitten. Iemand enig idee of het mogelijk is deze klok aan te sluiten?
Quadrijder
150cc
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 18 jul 2013 11:51
Woonplaats: Roosendaal

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: nieuwe kilometerteller jla

Berichtdoor Arwin » 28 apr 2014 21:15

Ik denk persoonlijk dat je meer kans maakt met een juiste kabelboom voor een quad met die tellers en jouw type motorblok

Of je moet ergens schema's vinden met de draadfuncties van beide tellertypes
motorfietsen met zijwieltjes zijn stoer
Arwin
300cc
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 29 maart 2014 21:19
Woonplaats: uithuizermeeden

Re: nieuwe kilometerteller jla

Berichtdoor 4 wieltjes » 28 apr 2014 21:57

In antwoord op je vraag,alles is aan te sluiten.

Sluit je oude teller weer aan voor zover deze het doet en zoek eerst uit wat je massa,plus en als het aanwezig is je geschakelede plus.
Verder zit er een hoop elektrisch spul op je teller wat ook op die genata teller zit.
Jou uitdaging is om de draden van je toerenteller,shiftindikator,knipperlicht/grootlicht/dimlicht enz enz de kleuren uit te zoeken.
Trek een stekker er uit en je weet wat er uit gaat op je teller.
Als je de voedingsdraden van de genata teller heb gevonden dan kan je door er een spanning op je stekkers te zetten uitvinden welke stekkerpin welke functie heeft.
Of er moet iemand zijn die de kontaktbezetting van beide teller weet.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel


Keer terug naar Electra/ Ontsteking

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten