Elektra Mad Max 250cc

Elektra Mad Max 250cc

Berichtdoor Stiefoe » 23 apr 2014 09:34

Hallo,

Ik denk dat ik wat problemen heb met de Elektra van mijn MadMax 250CC...

om te beginnen heb ik mijn achterlicht vervangen omdat een aantal ledjes het niet deden (overnomen van een mede forumlid weet naam even niet meer) die had hem ter plekke aangesloten en toen werkte alle lichtjes nu heb ik dus de nieuwe aangesloten (gesoldeerd) en alles werkte (alle lichtjes) nu ineens doet 1 ledje het niet meer en 2 ernaast branden nu heel de tijd (alsof ik mijn rem inknijp) als ik mijn contact aan heb staan nu knippert alles en doen sommige het niet als ik dan op de achterbrug duw gaan ineens heel veel lichtjes uit en zodra ik die weer los laat schieten ze weer terug aan (behalve die ene die het eerder ook al niet deed) de elektronica bij de accu is een grote warboel van kabels en AMP stekkertjes maar als ik de kabel van het achterligt volg tot en met de kabelboom voorin en daar aan trek / gebeurd er niks met het licht. als ik de motor laat draaien dan heb ik er geen last van (misschien omdat hij dan meer spanning genereert) maar nog steeds doet dat ene lichtje het ineens niet meer. als ik dan rijd en ik zet mijn knipperlicht aan dan doet deze het wel goed maar geeft mijn display aan dat hij heel snel knippert en de andere keer is dat weer helemaal weg... lijkt er dus op dat ik ergens of kortsluiting heb (maar zekering blijft in tact) oid. zou het de massa kunnen zijn want ik had dmv de search functie gevonden dat je wellicht een nieuwe massa moest trekken. ik heb verder geen apparatuur die hem uit kan lezen / weerstand meten.

Misschien is het een beetje lastig uitgelegd maar ik wist niet hoe ik het anders moest verwoorden.

Alvast bedankt voor jullie reactie
Stiefoe
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 07 apr 2014 07:54

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Elektra Mad Max 250cc

Berichtdoor woutert » 23 apr 2014 09:59

Massa zou goed kunnen, en is erg makkelijk te testen:
1. Controleer of de dikke kabel die van de -Pool van de accu naar het blok loopt nog goed aangesloten zit, maar als je startmotor goed werkt is dit meestal wel het geval.
2. Pak een stuk kabel, maakt voor nu even niet uit wat, mag ook lampen of speakersnoer zijn. Klem de ene kant even aan de -Pool van de accu en klem de andere kant onder een bout van het frame (moet wel vrij van verf zijn)

Kijk dan of hij nog steeds gek doet.

Je zegt dat hij vreemd doet als je op de achterbrug duwt, waar duw je dan precies?
EGL Motor Mad Max - 250cc - Off Road
woutert
300cc
 
Berichten: 154
Geregistreerd: 23 feb 2014 09:56
Woonplaats: Twente

Re: Elektra Mad Max 250cc

Berichtdoor Stiefoe » 23 apr 2014 10:10

Dankjewel voor de snell reactie ik ga het straks proberen.

Ik bedoelde als de achtervering ingedrukt word als hij dan helemaal ingedrukt is dan doet hij het niet meer
Stiefoe
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 07 apr 2014 07:54

Re: Elektra Mad Max 250cc

Berichtdoor woutert » 23 apr 2014 10:26

Dus je drukt dan op de achterkant van het frame haha ;)
Kan best zijn dat hij dan ineens beter massa maakt via het blok en alles ineens weer werkt.
Als je een beetje aan het achterlicht zelf wiebelt maakt geen verschil?

Trek eerst maar even een extra massadraadje :thumbup:
EGL Motor Mad Max - 250cc - Off Road
woutert
300cc
 
Berichten: 154
Geregistreerd: 23 feb 2014 09:56
Woonplaats: Twente

Re: Elektra Mad Max 250cc

Berichtdoor Z@@lo » 23 apr 2014 20:28

ik zou om te beginnen eerst je soldeerwerk nakijken.
1 is alles goed geisoleerd? bij slechte isolatie en beweging maar je zo sluiting.
2 zit het goed gesoldeert? geen breukje of een half hangende verbinding?
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Elektra Mad Max 250cc

Berichtdoor BredaBashan » 24 apr 2014 10:21

Het rare is, als je de bekabeling beweegt gebeurt er niks. Ook als je aan de unit zelf zit gebeurt er niks. Op het moment dat je de quad aan de achterkant induwt, oftewel op de achterkant gaat zitten of gewoon beweegt, dan gaat het achterlicht knipperen en raar doen. Als je de achtervering helemaal ingeduwd houd dat het kenteken bijna het achteras raakt is het achterlicht bijna uit. Laat je de quad los dan gaat hij weer feller branden.

Dan zou je denken dat bepaalde bekabeling niet lekker meer is o.i.d. en dat als die aan beweging onderhevig is er sluiting wordt gemaakt. Echter heb ik vanaf het achterlicht tot aan de kmteller aan alle kabels gezeten en bewogen en dat maakte niks uit...Ik dacht eerst dan er een kabel ergens klem zat en als je de quad scharnierde hij knel kwam te zitten, maar nee. Zou dit echt alleen de massa zijn?
Avatar gebruiker
BredaBashan
300cc
 
Berichten: 176
Geregistreerd: 03 okt 2013 10:34

Re: Elektra Mad Max 250cc

Berichtdoor woutert » 24 apr 2014 10:25

Dat is heel makkelijk te testen, dus ik zou zeggen probeer het....
EGL Motor Mad Max - 250cc - Off Road
woutert
300cc
 
Berichten: 154
Geregistreerd: 23 feb 2014 09:56
Woonplaats: Twente

Re: Elektra Mad Max 250cc

Berichtdoor Firehuntah » 24 apr 2014 11:53

De verlichting maakt volgens mij geen massa via het frame (bij de JLA in ieder geval niet, niet zeker of het bij een Madmax ook zo is). Als er een groene massakabel terug uit het achterlicht komt gaat de massa dus gewoon via deze kabel. Deze kabel dus even nalopen en kijken of die ergens slecht contact of kortsluiting maakt (stekkertje, soldeerpunt of misschien in het achterlicht zelf).

Heb je een achterlicht zonder die groene massakabel dan maakt die toch massa via het frame, dan gewoon even een extra massakabel van minpool accu naar je frame leggen en kijken wat die dan doet.

Maar het hoeft geen massaprobleem te zijn, kan ook de + kabel zijn die ergens slecht contact of kortsluiting maakt. Deze dus ook even nalopen. Gebeurt het trouwens alleen met de normale verlichting of ook met het remlicht?
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: Elektra Mad Max 250cc

Berichtdoor woutert » 24 apr 2014 12:48

Dacht dat het gewoon via het frame ging, verlichting voor sowieso.
hou gewoon even een stuk metaal/draad op -pool en een kaal deel/bout van het frame en je weet het. :mrgreen:
EGL Motor Mad Max - 250cc - Off Road
woutert
300cc
 
Berichten: 154
Geregistreerd: 23 feb 2014 09:56
Woonplaats: Twente

Re: Elektra Mad Max 250cc

Berichtdoor BredaBashan » 24 apr 2014 15:55

Dat durf ik niet te zeggen mss weet Stefan dit wel. Ik weet wel dat als we hem starten en hij loopt stationair dat het probleem veel minder is of gewoon weg.

Edit: Het achterlicht heeft 3 kabeltjes dus wss zijn eigen massa dan.
Avatar gebruiker
BredaBashan
300cc
 
Berichten: 176
Geregistreerd: 03 okt 2013 10:34


Keer terug naar Electra/ Ontsteking

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten