Quad shineray 200cc elektra niet in orde

Quad shineray 200cc elektra niet in orde

Berichtdoor geetje » 09 feb 2014 19:33

Heey iedereen ik heb een quad aangeschaft een shineray 200cc 4 takt nu heb ik waat problemen met mijn electra, ben er achter gekomen dat mijn start releais stuk is de quad start dus wel doormate van een verbindingsbruggetje te maken met de punt tang. nu kom ik op het volgende probleem mijn verlichting werkt voor geen meter stel ik zet mijn knipper licht aan dan gaat de boel binnen in me dashbord knipperen ,,,remlicht gewoon licht doen het niet, toeter zoemt enkelt maar dan vaak valt het dashboord weg wanneer ik de toeter knop in druk. heb vandaag de draadboom is losgehaald en nagekeken kom niets raars tegen heb de boel doorgementen en overal komt wel stroom door iemand anders enig idee?? graag hoor ik van je gr
geetje
100cc
 
Berichten: 49
Geregistreerd: 09 feb 2014 17:51

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Quad shineray 200cc elektra niet in orde

Berichtdoor dimpower » 09 feb 2014 19:36

ha je hebt de juiste afdeling al gevonden zie ik ;)

ik zou beginnen met een nieuwe massakabel te leggen naar een goede plek op je frame.zoals ik je uitleg lees denk ik dat daar het probleem zit.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Quad shineray 200cc elektra niet in orde

Berichtdoor geetje » 09 feb 2014 19:46

Dat vermoeden had ik ook ik heb een massa kabbeltje van de min van de accu op een plekje bij het frame geplaats maar dit gaf geen verandering meschien had ik dit er nog even bij moet vermelden
geetje
100cc
 
Berichten: 49
Geregistreerd: 09 feb 2014 17:51

Re: Quad shineray 200cc elektra niet in orde

Berichtdoor dimpower » 09 feb 2014 20:16

ook een deftige massa van je blok naar je frame kan geen kwaad.zeker indien je blok in rubbers hangt.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Quad shineray 200cc elektra niet in orde

Berichtdoor 4 wieltjes » 09 feb 2014 20:20

Kijk eens of je massadraad/mindraad naar je lichtschakelaarunit goed massa maakt.
Je spanning gaat nu namelijk door andere komponenten heen spanning voeren.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Quad shineray 200cc elektra niet in orde

Berichtdoor geetje » 09 feb 2014 20:30

Er loopt van het blok 1 massa draad naar de min komt uit op de accu
de2e massa had ik zelf getrokken maar even vluchtig ik ga dit nog wat meer uitzoeken. dimpower is de kans groot dat dit echt een massa probleem is?

4wieltjes kun je me iets meer uitleg geven ben niet echt bekend met electra veder dat unit zit voor op de quad als ik me niet vergis?
geetje
100cc
 
Berichten: 49
Geregistreerd: 09 feb 2014 17:51

Re: Quad shineray 200cc elektra niet in orde

Berichtdoor 4 wieltjes » 09 feb 2014 21:00

Foutje van mij.
De stekker heeft geloof ik geen goene draad.

Het probleem wat je heb is wel een massa probleem of er is iets fout aangesloten door knutselwerk van een vorige eigenaar.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Quad shineray 200cc elektra niet in orde

Berichtdoor geetje » 09 feb 2014 21:16

De bedrading zit wel snor heb vanmiddag de draadboom er afgehaald ziet er nog keurig uit en niet aan gerommeld. morgen dan toch nog maar is met de massa aan de gang ik laat morgen weten of dat ik er uit ben gekomen.
geetje
100cc
 
Berichten: 49
Geregistreerd: 09 feb 2014 17:51

Re: Quad shineray 200cc elektra niet in orde

Berichtdoor dimpower » 09 feb 2014 21:32

Volgens mij echt wel massaprobleem.en volgens 4W ook en die is hier wel de elektra-expert :shh:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Quad shineray 200cc elektra niet in orde

Berichtdoor geetje » 10 feb 2014 12:49

Even een kleine update na nog een extra massa aangesloten te hebben veranderde er nog niets. dus ben ik even opzoek gegaan naar wat het probleem nu kon zijn.

ik zag dat het stekkertje niet helemaal op de de bedrading van de min zat nieuw stekkertje er op en gohhh ik heb vooruit gaan knipper lichten doen het het voorlicht doet het wanneer ik op het zein knopje druk en het remlicht doet het nu toeter nog erg zwak.

wel met gebreken zou het nu toch nog een gebrek aan massa zijn ik schat van wel maar snap het even niet meer ahaha iemand nog een goede duidelijk uitleg/oplossing voor me?
geetje
100cc
 
Berichten: 49
Geregistreerd: 09 feb 2014 17:51

Volgende

Keer terug naar Electra/ Ontsteking

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten