veren + banden/velgen loncin jla 250cc

veren + banden/velgen loncin jla 250cc

Berichtdoor Nigelfermont » 07 jan 2016 02:42

loncin quad 250CC

de voorveren 320MM ( 32cm )
achterveren 310MM ( 31cm )
kan ik overal veren erop zetten van 280mm ( 28cm ) dan zou hij 4 CM moeten zakken toch ?

standaart de velgen zijn 14 inch maar als ik 10 inch pak dan zou hij ook 4 cm dichter bij de grond komen te liggen dan als ze band dikte het zelfde blijft?
maar mag je ook scooterbanden gebruiken vooraan? wat je vaker bij een rapter 700 ziet dat ze het daar hebben gedaan dat het sturen wat soepeler gaat als je langzamer rijd, maar mag dat wel volgens de nederlandse wet?
maar laat staan dat hij 6 cm in totaal verlaagd dan wordt kan dit echt problemen opleveren bij drempels ? omdat de loncin best wel lang is? of is het aanteraden om een stale bodemplaat te plaatsen van 3 mm dik en dan voor de olie gewoon een gat vrijhouden?

maar heb nog nergens scootervelgen gevonden met de steek 4/100 of 4/110 weet even zo niet meer uit mijn hoofd welke steekmaat het alweer is. of moet ik het veranderen na een 5 steeks?

hartelijk bedankt alvast
hopelijk heb ik het nu wel in het goede geplaats
Nigelfermont
150cc
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 26 feb 2015 20:53
Woonplaats: Roermond

Delen op

Share on Facebook Facebook

veren + banden/velgen loncin jla 250cc

Berichtdoor Z@@lo » 07 jan 2016 16:37

verkeerde topic.... misschien wil dimpower hem wel voor je verplaatsen.

ik weet niet over welke loncin je het heb... een normale jla loncin heeft andere maat veren

banden en velgen is een ander verhaal...

van 14 inch naar 10 inch betekend niet dat je gelijk 4 inch lager bent.
de (standaard) banden van een jla 14inch velg zijn veel platter dan de banden van een 10 inch velg. je kan een paar cm winnen door platte banden te nemen maar hierdoor ga je ook je overbrenging veranderen. en dat gaat je veel snelheid kosten. oftewel je moet dan andere tandwielen kopen.

je kan 10 inch scooterbanden op een 10 inch quadvelg plaatsen. zou niet weten waarom het niet zou mogen. ze maken alleen minder contact met de weg waardoor ze licht sturen maar ook minder grip hebben.
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: veren + banden/velgen loncinveren + banden/velgen loncin jla

Berichtdoor Nigelfermont » 07 jan 2016 18:25

4 inch lager kan sws niet want dan zou het 2 inch lager uitkomen als de bandjes zelfde hoogte hebben ik heb de loncin 21B 250 CC heb even opgezocht welke maten de veren waren heb ik ook al vermeld, maar kan ik zomaar 28 CM veren eronder zetten dan? dan zou de wegligging wel beter worden ofniet zwaartepunt nog lager en minder kans in de bochten dat hij wilt kantelen toch als je eens vollebak door een bocht gaat? ( niet dat het zou gebeuren dat ik al elke keer tegen leun en hoe harder ik ga hoe meer ik ga leunen
Nigelfermont
150cc
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 26 feb 2015 20:53
Woonplaats: Roermond

Re: veren + banden/velgen loncin jla 250cc

Berichtdoor dimpower » 07 jan 2016 19:10

Ik heb je vraag naar juiste topic verplaatst en je titel aangepast.

kortere schokdempers kunnen wel want die heb ik nu ook maar weet dat je de nodige aanpassingen zal moeten doen.
kortere veren op de standaard schokdempers zou ik niet aan beginnen want dan zal hij volgens mij niet meer terugveren.
kleinere velgen met smallere banden kunnen ook maar let op dat je niet in de problemen komt met je remklauwen.ik herinner me dat sandhi vroeger nog een stuk van zijn remklauw heeft moeten slijpen om te kunnen rijden met 10inch.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: veren + banden/velgen loncin jla 250cc

Berichtdoor Nigelfermont » 07 jan 2016 19:46

oei dat is niet waar ik me mee bezig wil houden dan maar 1 inch groter of 2 inch beter voor daar niet mee te liggen kloten daar heb je helemaal niks aan want remmen moeten het goed doen :wtf: anders de voetremmen en dat werkt niet fatsoenlijk :-))) maar eens kijken wat ze allemaal hebben kwa velgen
Nigelfermont
150cc
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 26 feb 2015 20:53
Woonplaats: Roermond

Re: veren + banden/velgen loncin jla 250cc

Berichtdoor dimpower » 07 jan 2016 21:30

12inch velgen zijn makkelijk te vinden.de eerste chinese streetquad kwamen op de markt 12inch en laagprofielbandjes.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: veren + banden/velgen loncin jla 250cc

Berichtdoor Nigelfermont » 07 jan 2016 21:51

wil sowieso andere velgen dan en maxxisstraat banden erop voor meer grip
Nigelfermont
150cc
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 26 feb 2015 20:53
Woonplaats: Roermond


Keer terug naar Besturing/ Wegligging/Banden/Schokbrekers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten