Fuseekogels ander type Bashan 200cc

Fuseekogels ander type Bashan 200cc

Berichtdoor debeste95 » 28 jun 2015 14:02

Ik las op het forum dat ik waarschijnlijk het andere type 200cc Bashan bj '07 heb dan een normale, met de schokbrekers die van boven goudkleurig zijn en met standaard de beige achterbrug en de voorvolgen met steek 88. Hierbij schijnen de fuseekogels af te wijken, waardoor de normale fuseekogels niet in mijn A-armen passen. Ik vraag me nu af welke fuseekogels ik wel moet hebben? Kan ze gaan opmeten maar dan moet ik ze waarschijnlijk demonteren en zou liever eerst nieuwe besteld hebben. Heeft ALGMoto deze fuseekogels? Of welke zou ik anders moeten zoeken?
debeste95
100cc
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 31 okt 2014 15:26

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Fuseekogels ander type Bashan 200cc

Berichtdoor admin » 28 jun 2015 22:27

Je kan beter de a-armen ook meteen vervangen zodat je de kwalitatief betere fuseekogels kunt steken. Ook zitten er bij de a-armen van jouw type Bashan geen lagers in de scharnierpunten. Gaat vroeg of laat speling veroorzaken.
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: Fuseekogels ander type Bashan 200cc

Berichtdoor debeste95 » 30 jun 2015 20:26

Speling heb ik inderdaad op 1 van de 4 punten al aangezien de onderste draagarmen al vervangen zijn. Hoopte dit nog even uit te kunnen stellen en camber en sporing tijdelijk beter te hebben door een nieuwe fuseekogel te steken aangezien i.v.m. vakantie ik niet zoveel uit kan geven aan de quad, en ik ook nog voor nieuwe banden moet gaan.

Maar je hebt wel gelijk, beter alles direct goed aanpakken dan half werk. KWam erachter dat ik nog een identieke fuseekogel als reserve onderdeel met de quad heb meegekregen die overeenkomt met één van de twee fuseekogels die er nu op zitten, en die er nog vrij nieuw uitziet en geen speling vertoont. Denk dat ik die er even op zet want vermoed dat deze destijds is aangeschaft door de vorige eigenaar, maar daarna besloten is deze niet te monteren omdat hij beweerde dat hij door verhuizing vrij overhaast een aantal van zijn voertuigen het huis uit moest doen..

Bedankt in ieder geval!
debeste95
100cc
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 31 okt 2014 15:26

Re: Fuseekogels ander type Bashan 200cc

Berichtdoor admin » 30 jun 2015 23:24

Als je ook maar ergens speling in hebt, is een bashan zowat niet goed af te stellen qua weggedrag. Als 1 vd a-armen een klein beetje speling heeft is het zinloos om de rest te vervangen. Zal altijd problemen blijven geven. Check ook je achterbrug op speling, is bij het type met beige achterbrug een bekend probleem dat deze speling gaat geven ( zit geen lager in, as glijd op rubber bussen) en je stuurgedrag beinvloed. Net als de adapters waar je achterwielen aan bevestigt zitten, Deze hebben vaak speling tussen de adapter en de achteras.
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: Fuseekogels ander type Bashan 200cc

Berichtdoor debeste95 » 01 jul 2015 22:21

Achterbrug is (volgens mij nog vrij recent) door een vorige eigenaar al vervangen door een met naaldlagers van ALG. Heb er zelf nieuwe SKF lagers in de hub gezet en volgens een mede-Bashan-eigenaar die hier vanmiddag was, had ik er zelfs een nieuwe achteras in zitten (Of iemand heeft enorm lopen poetsen). Hoezeer het me ook ongelooflijk verbaast, hele achterkant is volledig spelingsvrij en voelt als een massief blok, evenals de achterrem en alle andere Chinese componenten die graag los zitten.

Voorkant verbaast me dat de nieuwe ALG-armen radiale speling hebben? (Dus ze glijden over de bout heen en weer als het ware) A-armen worden dan dus waarschijnlijk toch vervangen als de originele problemen geven met fuseekogels en leg er dan direct nieuwe bandjes op. Allemaal dingetjes om te doen na alle uitgaven van de vakantie en als ik het laatste project afgerond heb en geld ontvang :mrgreen:
debeste95
100cc
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 31 okt 2014 15:26


Keer terug naar Besturing/ Wegligging/Banden/Schokbrekers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten