Hoe Quad Bashan ATV200s-7 verlagen? en nog andere vragen :)

Hoe Quad Bashan ATV200s-7 verlagen? en nog andere vragen :)

Berichtdoor Shanna » 31 okt 2014 21:32

Hoi allemaal, ik heb mezelf zojuist voorgesteld in 'me and my quad' en ik heb wat vraagjes. Ik wil wat dingetjes aan mijn Bashan ATV200s-7 veranderen, maar ik heb als meid van 22 jaar weinig verstand van quads, dus ik kan jullie hulp goed gebruiken!

Ik wil er echt geen duizenden euro's aan uitgeven omdat ik het leuk vind om zo af en toe te crossen maar verder ga ik er geen lange afstanden mee maken. Een kinderquad zou qua formaat eigenlijk nog het beste zijn maar die mogen nu eenmaal niet op de weg dus ik wil mijn quad ten eerste lager en kleiner maken door waarschijnlijke de veerspanning, kleinere banden en en kleiner stuur, maar wat ik precies aan de quad wil veranderen is het volgende:

-ik wil ten eerste dat hij lager op de weg ligt zodat hij voor mij (55 kg en 1.68 cm) handzamer is. Volgens mij moeten de veren voor een achter kunnen worden afgesteld? Misschien ligt het ook aan de grote banden? Dus, als ik beter andere banden kan kopen, welke dan?

-als ik harder dan 50 rij stuurt de quad heel erg eng, dit lees ik in meerdere berichten, maar een echte oplossing vind ik niet, en ik kan niet alles nakijken, dus waar ligt dit waarschijnlijk aan?

-ik wil kijken of het stuur wat lager kan, of eventueel een kleiner (smaller) stuur kan kopen (welke kan ik dan het beste kopen?)

-ik wil de kappen zwart (laten) maken en dus een bijbehorend zwart zadel

-en eventueel wil ik dat hij minder herrie maakt. Ik hou zoals jullie jongens niet van dat keiharde geknetter, als ik er nu mee rij hoort iedereen me van verre aankomen.

Verder heb ik de volgende extraatjes al gekocht op Ebay (ben ervaren Ebay gebruiker):

-roze 'monster energy' handvatten
-zwarte handkappen
-roze stickers van 'monster energy'
-roze versnellingspookrubber

Ook keek ik naar zo'n crossbar waar een stuurrolletje op kan, maar dat past niet met mijn 'kilometerteller'

Dat is wat ik eigenlijk wil dus ik hoop dat het mogelijk is! Tips en advies is heel erg welkom! (In een niet te moeilijke taal! haha) ik weet dat sommige dingen al vaker door anderen zijn gevraagd maar als jullie moeite zouden willen doen om mij als leek een duidelijker antwoord te geven zal ik dat zeer waarderen!!! :wave:

Groetjes Shanna
Shanna
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 30 okt 2014 21:53

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Hoe Quad Bashan ATV200s-7 verlagen? en nog andere vragen :)

Berichtdoor Firehuntah » 31 okt 2014 23:13

Ik zie dat je van roze houdt. :mrgreen: Niks mis mee natuurlijk. ;)

Voor te verlagen kun je plaatjes (laten) maken om de schokdempers wat verder naar buiten te plaatsen. Op de laatste pagina in dit topic kun je een voorbeeld vinden: viewtopic.php?f=6&t=527 Misschien dat andere Bashan rijders hier nog wat meer tips voor hebben. :)

Dat die op hogere snelheid zo eng rijdt kan vanalles zijn. Even alles controleren op speling (draagarmen/achterbrug/fusees/stuurkogels).
Betere banden als de originele nog erop zitten en de wielen laten balanceren en uitlijnen. Als dat allemaal in orde is zou die toch al een heel stuk beter moeten rijden.

Sturen zijn over het algemeen universeel, enige waar je rekening mee moet houden is de dikte van het stuur. Hier zijn wel verschillende maten in. Hier heb je dus ook best veel keus in. ;)

Minder herrie, dat hoor je hier inderdaad weinig. Meestal gaan de decibels alleen maar omhoog. :lol: Behalve bij die van mij dan, zal toch wel de stilste quad op het forum zijn. :mrgreen: Misschien is elektrisch ook iets voor jou? ;) Anders zijn er altijd wel manieren om hem stiller te krijgen. Je kan bijvoorbeeld extra dempingswol ofzo in je uitlaatdempers doen, dit heeft iemand anders hier op het forum ook met zijn dempers gedaan, weet alleen even niet meer wie. Vooral als dit juiste door de vorige eigenaar allemaal eruit gehaald is zal dit veel helpen. :)

Andere leden zullen vast nog wel wat meer tips hebben. Dit was zo'n beetje alles wat ik kon bedenken nu. :P
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: Hoe Quad Bashan ATV200s-7 verlagen? en nog andere vragen :)

Berichtdoor Z@@lo » 01 nov 2014 14:46

-ik wil ten eerste dat hij lager op de weg ligt zodat hij voor mij (55 kg en 1.68 cm) handzamer is. Volgens mij moeten de veren voor een achter kunnen worden afgesteld? Misschien ligt het ook aan de grote banden? Dus, als ik beter andere banden kan kopen, welke dan?

door je veren losser te maken worden ze alleen maar zachter. dan ligt je bashan helemaal als een zoutzak op de weg. je kan beter voor andere veren op marktplaats kijken. kijk gewoon bij motoren. (als het woord quad er voor staat kost het al gouw een paar honderd meer) voor moet je schokbrekers van +/- 31 cm hebben en achter een schokbreker van 29 cm hart tot hart.
kwa banden moet je een goed merk er onder gooien zoals maxxis, duro en nog een paar merken. koop je budget banden dan hobbel je uiteindelijk nog over de weg.


-als ik harder dan 50 rij stuurt de quad heel erg eng, dit lees ik in meerdere berichten, maar een echte oplossing vind ik niet, en ik kan niet alles nakijken, dus waar ligt dit waarschijnlijk aan?

niet goed uitgelijnd... speling op je draagarmen, stuurkogels en lagers. slechte banden. slecht afgestelde veren enz...

-ik wil kijken of het stuur wat lager kan, of eventueel een kleiner (smaller) stuur kan kopen (welke kan ik dan het beste kopen?)

gewoon een cross stuur. zolang de diameter van de buis niet dunner is dan jouw stuur.


-en eventueel wil ik dat hij minder herrie maakt. Ik hou zoals jullie jongens niet van dat keiharde geknetter, als ik er nu mee rij hoort iedereen me van verre aankomen.

originele einddemper er op zetten. dan zou hij rond de 85 db moeten maken

Verder heb ik de volgende extraatjes al gekocht op Ebay (ben ervaren Ebay gebruiker):

-roze 'monster energy' handvatten
-zwarte handkappen
-roze stickers van 'monster energy'
-roze versnellingspookrubber

Ook keek ik naar zo'n crossbar waar een stuurrolletje op kan, maar dat past niet met mijn 'kilometerteller'

je kan je kilometerteller verplaatsen of vervangen door een kleinere.
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse


Keer terug naar Besturing/ Wegligging/Banden/Schokbrekers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten