Uitlijning fine tunen bashan 200

Uitlijning fine tunen bashan 200

Berichtdoor Fabianw87 » 03 maart 2014 22:03

Hallo ik heb me quad nog niet zo lang toen ik hem ophaalde durfde ik niet harder
Als 70km per uur en toen begon die aan alle kanten te trekken,
Dus ik quad in schuur gezet verbreed verlaagd en "getuned"
Toen reed die super en begon die pas bij 95 km per uur (op teller) te zwalken
Al een hele verbetering dus maar kon beter toen zag ik dat 1wiel meer negatieve
Camber had als de ander dus ik dacht dat wel even bij te stellen toen werd het erger
En ben ik lijntjes gaan spannen en heb ik de bekende how to van dit forum aan gehouden .

Het is al wel weer beter maar ben weer terug bij af bij 70km per uur begint het weer spannend te worden.
ik heb al gezocht lees veel over meer negatieve camber geven en veel over toe spoor voordat ik hier weer tijd in ga steken heeft iemand tips waar ik het best eerst kan beginnen? De afstelling is nu het zekfde als de how toe.
Ook valt mij op als ik langs de lijntjes via mijn achterwiel mijn voorwielen mert ik aan 1 kant meer ruimte heb als de ander? Lijkt me ook niet best 1,5cm verschil :crazy:
Fabianw87
200cc
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 07 feb 2014 15:56

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Uitlijning fine tunen bashan 200

Berichtdoor admin » 04 maart 2014 03:49

Dat verschil kan wel kloppen. Had ik ook bij mn Bassies. Is weinig aan te doen omdat je toch je tandwielen voor en achter in lijn moet hebben voor je ketting.
Zomaar een idee, heb je ook gechecked op speling van de achterbrug en de wielhubs aan de achteras. Daar mag absoluut geen mm speling in zitten anders blijft je quad zwabberen. Vaak concentreren mensen zich volledig op de sporing en camber (dus voorwielen) terwijl achter net zo belangrijk is.
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: Uitlijning fine tunen bashan 200

Berichtdoor Fabianw87 » 04 maart 2014 15:29

Dat kan ik ook nog wel doen ja maar dat zal het dechoofd oorzaak zijn omdat die voor het uitlijnen nog wel goed reed tot 95km/h en daarna pas zwaberde ( mischien achterkant dus)
Maar daarna door verkeerde afstelling al bij 50 en nu meg touwtjes etc. Bij 70 dus vraag me af waar ik meer mee bereik met meer negatieve camber of meer toe spoor
Fabianw87
200cc
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 07 feb 2014 15:56

Re: Uitlijning fine tunen bashan 200

Berichtdoor admin » 04 maart 2014 16:27

Je weet dat het een vereiste is om alle speling te elimineren voordat je gaat uitlijnen etc.? Echt geloof me,je bent anders kansloos.... Was bij mij ook zo,bij de ene instelling kon ik tot bep. Snelheid netjes rijden en dan veranderde je iets en dan was het weer bagger, maar het waarom was totaal niet logisch. Bij mij zat er bij 1 wielhub speling en was dat het probleem.
Enfin,dus eerst controleren en verwijderen van speling op wiellagers, À-armen,stuurstangen,achterbruglagers, achteraslagers en achterwielhubs.
Btw, wat voor banden heb je op de velgen?
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: Uitlijning fine tunen bashan 200

Berichtdoor Fabianw87 » 04 maart 2014 16:37

Maxxis spearz zo uit me hoofd ( sorry als er spelfout in zit)

Oke maar dan nog steeds mijn vraag :mrgreen: stel dat die geen speling heeft verder (ga ik van de week ff allemaal nalopen) moet ik dan me negatieve camber aanpassen of me toe spoor?

Ik heb er aluminium kleur velgen op zitten weet niet of dit de orginele (slechte) zijn laat ze van de week ook nog even ballanceren
Fabianw87
200cc
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 07 feb 2014 15:56

Re: Uitlijning fine tunen bashan 200

Berichtdoor admin » 04 maart 2014 18:44

Maxxis zijn goede banden. Ik had zelfde set-up,maar dan mxxis dirt met alu velgen.
Door veel toespoor krijg je het zoekerige weggedragen.
Lees dit verhaaltje eens,daar staat info over sporing etc.klik:http://www.chinaquad.nl/viewtopic.php?f=28&t=927
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: Uitlijning fine tunen bashan 200

Berichtdoor Fabianw87 » 04 maart 2014 21:01

Dat is een mooi stuk meteen opgeslagen ik zal morgen eens wat minder toespoor geven kijken of dat helpt staat nu op 2,5mm per wiel morgen eens 1mm proberen.
Caster kunnen we niet beinvloeden op bashan tog?
Fabianw87
200cc
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 07 feb 2014 15:56

Re: Uitlijning fine tunen bashan 200

Berichtdoor Peter.M » 06 maart 2014 05:39

Probeer ook eens de voorste veren wat meer op spanning te zetten , bij mij stonden die te zacht en de wielen draaiden naar binnen bij afremmen of zelfs al bij gas minderen . Veren aangespannen en weg was 't probleem :D
The more i know about people
The more i love my dog.
Avatar gebruiker
Peter.M
350cc
 
Berichten: 467
Geregistreerd: 05 aug 2012 13:22
Woonplaats: Vlierzele (Belgie)

Re: Uitlijning fine tunen bashan 200

Berichtdoor Fabianw87 » 11 maart 2014 10:04

Het was de camber hij had tog iets teveel negatieve camber en iets teveel toespoor ik kan nu volgas zonder probleem owja ook iets minder bandenspaning gegeven zat 2 bar in.
Helaas ben ik van het weekend ergens tegeno p geklapt en schoot me voet van de steun en kwam onder me achterwiel en trok me van de quad. :oops:
volgende dag tog maar eens foto laten maken botje in me voet gebroken dus dat word komende weken geen quad rijden :lolno:
Fabianw87
200cc
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 07 feb 2014 15:56

Re: Uitlijning fine tunen bashan 200

Berichtdoor Firehuntah » 11 maart 2014 12:45

Fijn dat dat probleem in ieder geval is opgelost. Jammer van het andere probleem natuurlijk. ;) Sterkte, hopelijk herstelt het snel.

Heb je geen heelguards erop zitten? Daarmee kan dit normaal eigenlijk niet gebeuren. Is juist een extra bescherming hiervoor.

Als je dit niet op je quad hebt zou ik toch even nadenken om het erop te zetten, en ook een nerfbar. Zal daarna een stuk veiliger voor jezelf zijn. ;)
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Volgende

Keer terug naar Besturing/ Wegligging/Banden/Schokbrekers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten