Stuur uit de midden, jullie ook? bashan

Stuur uit de midden, jullie ook? bashan

Berichtdoor wous » 29 apr 2013 10:39

Hallo,

Ik ben weer begonnen aan me bashan. Vorig jaar had ik veel last van onvoorspelbaar stuurgedrag terwijl alle spelling en alles uitgelijnd was.
Ik heb afgelopen week alles nagelopen, nieuwe alu velgen en nieuwe banden geplaats en nieuw stuur deze was krom. Waar ik nu achter kwam is dat mijn stuurstang uit de midden staat. De onder bevestiging is 7 mm uit de midden, te ver naar rechts (foto). Ik kan de boven bevestiging niet verder naar rechts plaatsen waardoor het stuur boven echt ver uit de midden naar links \ komt. Hoe zit dat bij jullie, zelfde? Zou dit een verschil geven als het wel in de midden zou zitten kwa sturen.

Afbeelding

Wouter
wous
50cc
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 08 jan 2012 21:44

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Stuur uit de midden, jullie ook? bashan

Berichtdoor Remq » 29 apr 2013 16:48

staat je stuur uit het midden of is je frame krom?
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Avatar gebruiker
Remq
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2144
Geregistreerd: 05 jan 2012 19:52
Woonplaats: heerhugowaard

Re: Stuur uit de midden, jullie ook? bashan

Berichtdoor wous » 29 apr 2013 17:42

Remq schreef:staat je stuur uit het midden of is je frame krom?


Mag aannemen me stuur uit de midden, is moeilijk te bepalen. Heb nu tussen onderste frame van stuurstang tot buis rechts en van stuurstang tot buis links gemeten daar zat 7 mm verschil. Stel dat deze in de bovenbevestiging wel in de midden zou zijn is onder 7 mm naar rechts bovenstuurbevestiging veel groter (uitslag) naar links. .
wous
50cc
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 08 jan 2012 21:44

Re: Stuur uit de midden, jullie ook? bashan

Berichtdoor admin » 30 apr 2013 03:04

Heb verschillende bashan frames gehad en geen 1 was het zelfde. Ook 1 met stuurstang uit het lood en 1 met stuuruitslag naar links veel verder dan naar rechts. Bleek dat de nokken die de uitslag beperken niet gelijke afstand gelast waren...... Kortom ik denk dat die chinezen ze gewoon niet zo secuur in elkaar lassen....
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: Stuur uit de midden, jullie ook? bashan

Berichtdoor wous » 30 apr 2013 06:53

admin schreef:Heb verschillende bashan frames gehad en geen 1 was het zelfde. Ook 1 met stuurstang uit het lood en 1 met stuuruitslag naar links veel verder dan naar rechts. Bleek dat de nokken die de uitslag beperken niet gelijke afstand gelast waren...... Kortom ik denk dat die chinezen ze gewoon niet zo secuur in elkaar lassen....


Ok als ik dit in de midden zou maken zou dat het stuurgedrag kunnen beïnvloeden. Of zou dit hetzelfde als in een auto zijn :think:
wous
50cc
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 08 jan 2012 21:44

Re: Stuur uit de midden, jullie ook? bashan

Berichtdoor 4 wieltjes » 30 apr 2013 07:11

admin schreef:Bleek dat de nokken die de uitslag beperken niet gelijke afstand gelast waren...... Kortom ik denk dat die chinezen ze gewoon niet zo secuur in elkaar lassen....

Met de shenke het zelfde gehad.
Ik heb het gewoon met een dremel gelijk gemaakt.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Stuur uit de midden, jullie ook? bashan

Berichtdoor admin » 30 apr 2013 19:57

Dat heb ik ook gedaan.Dat was met mn eigen frame en die was daarna perfect. Frame zonder ce keuring was stuurstang ongeveer halve cm uit t midden. Maar in principe kan dit het stuurgedrag niet beïnvloeden volgens mij. Let wel op dat je achterbrug en wieladapters achter geen speling hebben.. Die hebben ook grote invloed op weg en stuurgedrag.
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort


Keer terug naar Besturing/ Wegligging/Banden/Schokbrekers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten