mwah er kan nog weleens wat misgaan hoor bij velgjes...Ik heb nog ergens een foto van een velg die was uitgelijnd bij euromaster waar iets gruwelijk mis was gegaan... zal hem ff zoeken en uploaden
Wat je niet kan zien is dat aan de binnenkant hij verkeerd op de naaf was gezet en daarna met ZEER veel kracht de bouten waren aangedraaid waardoor ook aan de binnenkant de velg was beschadigd. Ook waren de zittingen waar de wielbouten zaten verbogen en ingescheurd. Niet goed op de naaf in combinatie met teveel kracht kan zeeeeeeer veel schade mee ontstaan.
Ik zie wel vaak dat ze de bouten in de luchtsleutel zetten en dan de bout het gat in jagen. Beter is om eerst alle bouten met de hand tegen de velg aan de draaien om de velg te "zetten"
Ja, zo kan ik het ook.......gewoon niet goed gemonteerd, tsjaa, dan gaat alles stuk, Nee, als je hem goed monteerd, dan kan het zat met 80/90 Nm
Je moet ten alle tijden de moer minstens 2/3 gangen erop gedraaid hebben met de hand, voordat je de luchtsleutel erop zet, en nooit volgas met de luchtsleutel erop