bandenspanning shineray spider

bandenspanning shineray spider

Berichtdoor heuvep » 01 nov 2009 23:31

Weet iemand wat de juiste bandenspanning is voor de orginele banden op de shineray spider?
Ik weet dat 1 bar max is maar wat is het beste?
heuvep
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 05 sep 2009 13:00

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: bandenspanning shineray spider

Berichtdoor bashanboy » 02 nov 2009 09:02

voor de standaard banden staat het meestal op een sticker op de kappen of op de band zelf. bij standaard banden gewoon de max. druk aan houden ;)
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: bandenspanning shineray spider

Berichtdoor BlacK-SpyDeR » 02 nov 2009 13:44

Ik zal traks even in het instuctie boekje kijken voor je, dus dat hoor je hier dan wel van me.
Bling Bling -Wok--2009
    -----------Orange Wok Customs----------
Avatar gebruiker
BlacK-SpyDeR
350cc
 
Berichten: 402
Geregistreerd: 10 sep 2009 11:53
Woonplaats: Vught

Re: bandenspanning shineray spider

Berichtdoor fr33style » 07 nov 2009 22:31

ja ik hoorde mensen ook over 1 bar, ik had hem langs een motorzaak gebracht die ook quads verkocht om de banden uit te laten lijnen

hij vertelde me dat mijn banden gewoon te zacht waren, ze waren toen gemiddeld 0,8 bar.
hij zij je moet gewoon net als andere banden pompen naar 2.2
dat heb ik dus gedaan, de quad werd er wel rustiger door, het trillen was er veel uit.

enkel als je nu over klinker wegen rijd voelt het nogal klote aan, ik heb zelf ook mijn vering zo ver mogelijk omhoog gedraaid dus die is dan wat soepeler, maar ik denk dat je zo rond de 1,6 moet gaan zitten voor een beetje van alles

goed dit is mijn ervaring ik hoop dat er mensen zijn die beter weten :mrgreen:
fr33style
300cc
 
Berichten: 281
Geregistreerd: 20 sep 2009 15:35

Re: bandenspanning shineray spider

Berichtdoor bashanboy » 08 nov 2009 13:41

de voorveren helemaal los zetten rijd ***! had ik ook gedaan en ik vond het levens gevaarlijk. maarja ik heb nu andere veren :D
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: bandenspanning shineray spider

Berichtdoor fr33style » 08 nov 2009 15:37

hoe hoger ik die ringen draai hoe meer horizontaal de armen komen te staan zeg maar, dus je word iets lager en iets breder.

ik had het alleen even zo gezet omdat ze vanuit de fabriek ongelijk stonden, de ene halverwege en die andere een paar schroefdraden eronder, daardoor trilde alles.
fr33style
300cc
 
Berichten: 281
Geregistreerd: 20 sep 2009 15:35

Re: bandenspanning shineray spider

Berichtdoor bashanboy » 08 nov 2009 17:03

als je de veren heel slap zet duikt de voorkant heel ver naar beneden als je remt en daardoor wordt de quad bijna oncontroleerdbaar. en als je in de bocht zit duikt hij ook een komt je achterwiel los waardoor je nog minder grip hebt ;) wil je hem verlagen, verlagingsblokjes of andere veren. dat losser zetten is alleen maar gevaarlijker
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: bandenspanning shineray spider

Berichtdoor 4 wieltjes » 08 nov 2009 19:26

Mij is geadviseerd om de vering stugger te zetten ivm dat ik 106 kilo weeg.
Dus als ik de veren indraai dan rijd de quad wat ...........vaster/betrouwbaarder ??????
De achtervering verstellen heeft als doel ???????
Ik kan die dingen wel in of uitdraaien,maar als ik wat info krijg wat het effect is ,hoef ik niet te experimenteren.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: bandenspanning shineray spider

Berichtdoor bashanboy » 08 nov 2009 19:43

4 wieltjes schreef:Mij is geadviseerd om de vering stugger te zetten ivm dat ik 106 kilo weeg.
Dus als ik de veren indraai dan rijd de quad wat ...........vaster/betrouwbaarder ??????
De achtervering verstellen heeft als doel ???????
Ik kan die dingen wel in of uitdraaien,maar als ik wat info krijg wat het effect is ,hoef ik niet te experimenteren.

als je ze in draait rijd hij veel stabieler, dan duikt hij niet zo snel en blijft hij controleerbaar. achter veer is voor veercomfore ;)
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: bandenspanning shineray spider

Berichtdoor BlacK-SpyDeR » 09 nov 2009 12:43

Sorry voor de late reactie maar volgens het instructieboekje moeten je banden rondom 225 kPa hebben dus zou het 0,225 Bar moeten zijn. Beetje laag als je het mij vraagt ;)

Ik persoonlijk heb er nog niet naar gekeken hoeveel er bij mij in zit maar ga dat zeker deze eens ff doen :)
Bling Bling -Wok--2009
    -----------Orange Wok Customs----------
Avatar gebruiker
BlacK-SpyDeR
350cc
 
Berichten: 402
Geregistreerd: 10 sep 2009 11:53
Woonplaats: Vught

Volgende

Keer terug naar Besturing/ Wegligging/Banden/Schokbrekers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten