Wegligging , banden

Wegligging , banden

Berichtdoor piranha » 07 okt 2009 20:23

Beste,

Eerst en vooral ben ik hier nieuw en nieuw in het quad rijden.
Ben van Dendermonde ( belgie ) ben 30 jaar en wil eens testen doen met een quad, verder hobby waterskien en varen.

Nu heb ik een bashan 200 aangekocht in occasie, en mijn eerste ervaring op de weg vond ik dat dat nogal vrij vinnig op de baan ligt, wat bedoel ik daarmee wanneer ik een kleine stuurbeweging maak dat die precies begint te slingeren vooraan. Nu was de vraag is dit normaal, of ligt het mss aan de banden keuze? De banden dat er nu opstaan zijn de originele dus met vrij diepe V groeven. Hopelijk weten jullie mss raad om de ligging op de baan te verbeteren.

Grts
piranha
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 07 okt 2009 20:09

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Wegligging , banden

Berichtdoor DenniZ » 07 okt 2009 21:56

Hoi,
Welkom op ons chinese forum :D
In eerste instantie zou ik je banden vervangen. De originele banden zijn erg slecht en moeilijk uit te balanceren. Verder stuurt een quad vrij direct (ik vind persoonlijk een beetje als een kart) maar sinds ik mijn BS7 heb verlaagd, zijn de stuureigenschappen sterk verbeterd.
Kijk ook even in dit topic van Bashanboy viewtopic.php?f=6&t=169 Hij heeft alle puntjes van aandacht achter elkaar gezet om een goede Bashan te verkrijgen.
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: Wegligging , banden

Berichtdoor bashanboy » 08 okt 2009 14:47

welkom op het forum :D

om betere rijeigenschappen te krijgen zou ik ook eerst de banden vervangen ;) want die zijn gewoon ***. en misschien is verlagen ook een optie ;)
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: Wegligging , banden

Berichtdoor piranha » 08 okt 2009 18:51

thx,

Voor welke banden zouden jullie opteren, of waar kan ik ze aankopen.
Normaal ga ik een beetje op de baan rijden, maar soms zou ik ook wel wat in het bos ofzo willen gaan crossen. Nu voor mij is het toch wel belangrijk om de baanligging echt te verbeteren want nu is het nie te doen. of is het dan beter als ik wa ga crossen deze banden terug te zetten of bestaan er dat zowel voor op de baan als in het bos goed zijn.

grts
piranha
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 07 okt 2009 20:09

Re: Wegligging , banden

Berichtdoor bashanboy » 09 okt 2009 15:26

ik denk dan gewoon baanbanden kopen met velg voor op de weg en dan de standaard banden met velg houden om te crossen. op alg-moto.nl staan banden ;)
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: Wegligging , banden

Berichtdoor piranha » 09 okt 2009 16:24

mss nog ff een vraagje, is het normaal als ik rem dat het vanachter lawaai maakt tis ni contineu tis tak dan ff niets en terug tak, en zeker als ik pompend rem. Ja sorry voor mss de stomme vragen.

grts
piranha
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 07 okt 2009 20:09

Re: Wegligging , banden

Berichtdoor BlacK-SpyDeR » 09 okt 2009 16:25

Stomme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel ;)

Maar doorzoek even het forum want daar is al eens een topic over geweest klakkende remmen aan de achterkant. Ik geloof dat je op een bepaalde manier bij een Bassie de remplaat vast moet zetten.
Bling Bling -Wok--2009
    -----------Orange Wok Customs----------
Avatar gebruiker
BlacK-SpyDeR
350cc
 
Berichten: 402
Geregistreerd: 10 sep 2009 11:53
Woonplaats: Vught

Re: Wegligging , banden

Berichtdoor jdrulez » 09 okt 2009 19:11

Hallo piranha
Dat klakkende geluid komt bij je achterrem weg, dat is de plaat die tussen je remschijf en achterbrug zit, die klakt tegen een pen met een busje erom aan. Bijna alle bashan's hebben dat, ik heb het opgelost door een nieuwe te maken, die er dan strak in past, zodat er niks geen speling meer op zit.

Succes!
>>>>>BLACK DEVIL<<<<<
Bashan BS200-S7 --------->>>>>> Bashan 250S-11B
Avatar gebruiker
jdrulez
300cc
 
Berichten: 183
Geregistreerd: 11 aug 2009 12:05

Re: Wegligging , banden

Berichtdoor bashanboy » 09 okt 2009 19:43

zal ik ook is naar kijken, denk dat mijn achteras van binnen trouwens ook gebroken is :oops:
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: Wegligging , banden

Berichtdoor BlacK-SpyDeR » 09 okt 2009 19:43

bashanboy schreef:zal ik ook is naar kijken, denk dat mijn achteras van binnen trouwens ook gebroken is :oops:


Jij krijgt ook alles kort en klein he ;)
Bling Bling -Wok--2009
    -----------Orange Wok Customs----------
Avatar gebruiker
BlacK-SpyDeR
350cc
 
Berichten: 402
Geregistreerd: 10 sep 2009 11:53
Woonplaats: Vught

Volgende

Keer terug naar Besturing/ Wegligging/Banden/Schokbrekers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten