schokdemper blijft hangen?

schokdemper blijft hangen?

Berichtdoor bashanboy » 31 aug 2009 16:26

heey,
vandaag weer is aan de quad gewerkt, sproeier verstelt en hij trekt nu veel harder :o nog steeds sproeier 86 btw :lol: maar nou een probleem, als ik dus op trek komt de voorkant omhoog, maar dan blijft mijn linker wil op de grond en mijn rechter komt los (in zijn eerste versnelling optrekken raakt het rechter wiel de grond niet eens :? ) iemand een idee? schokdemper die blijft hangen?
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: schokdemper blijft hangen?

Berichtdoor china-freak » 31 aug 2009 17:14

banden spaning staat niet gelijk
en een schokdemper die blijft haken heb je snel gezien :P je duwt hem in de veering , en dan kijken of die heb weer omhoog duwt :P of op krikken en kijken of die in de vering blijft haken :P
kijk niet naar het merk quad maar kijk naar de quadrijder.
china-freak
450cc
 
Berichten: 1082
Geregistreerd: 01 aug 2009 22:07

Re: schokdemper blijft hangen?

Berichtdoor bashanboy » 31 aug 2009 18:46

china-freak schreef:banden spaning staat niet gelijk
en een schokdemper die blijft haken heb je snel gezien :P je duwt hem in de veering , en dan kijken of die heb weer omhoog duwt :P of op krikken en kijken of die in de vering blijft haken :P

bandenspanning is gelijk. maar als ik hem op krik komt rechts al snel omhoog en blijft links de grond nog raken tot de krik 10cm hoog staat.
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: schokdemper blijft hangen?

Berichtdoor china-freak » 31 aug 2009 18:53

duw eens aan de kant waar die niet omhoog komt als je hem dus hoog hebt , duw je onder de band dat je hem induwt , en dan kijken of die goed terug komt tegenover de anderen band :) zoo niet , wat heb jij in dat potje zitten gas ?? of olie , dan kun je een lek hebben , en dan moet je een nieuwen kopen
kijk niet naar het merk quad maar kijk naar de quadrijder.
china-freak
450cc
 
Berichten: 1082
Geregistreerd: 01 aug 2009 22:07

Re: schokdemper blijft hangen?

Berichtdoor bashanboy » 31 aug 2009 20:12

china-freak schreef:duw eens aan de kant waar die niet omhoog komt als je hem dus hoog hebt , duw je onder de band dat je hem induwt , en dan kijken of die goed terug komt tegenover de anderen band :) zoo niet , wat heb jij in dat potje zitten gas ?? of olie , dan kun je een lek hebben , en dan moet je een nieuwen kopen


weet niet wat er in dat potje zit, hoe zie je dat? hij lekt volgens mij niet :roll: maar als jullie de quad op tillen blijven de banden toch nog op de grond voor een tijdje tot je de quad ver genoeg op tilt? bij mij blijft links nog een tijdje op de grond en rechts komt gelijk van de grond?
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: schokdemper blijft hangen?

Berichtdoor DenniZ » 31 aug 2009 21:00

Heb je de schokbrekers al los gehaald van de bevestigingspunten? Dan kun je namelijk voelen of de A armen nog wel kunnen bewegen. Misschien zit het probleem in de lagers van die A armen. Zoniet dan kun je dat tenminste uitsluiten.
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: schokdemper blijft hangen?

Berichtdoor china-freak » 31 aug 2009 21:41

daar zitten geen lagers in maar glijbussen , en die zijn uit gehard plastic :P was bij de barossa tenminste ;) kan me niet voor stellen dat die vast kunnen komen te zitten , maarja alles kan he
kijk niet naar het merk quad maar kijk naar de quadrijder.
china-freak
450cc
 
Berichten: 1082
Geregistreerd: 01 aug 2009 22:07

Re: schokdemper blijft hangen?

Berichtdoor bashanboy » 01 sep 2009 08:23

als die vast zitten kan hij toch ook niet meer in veren? en dat kan nog wel :roll:
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: schokdemper blijft hangen?

Berichtdoor china-freak » 01 sep 2009 10:59

uhm wat denk je wat daar voor een gewicht op licht ?? als die daar klemt een beetje maar dan duwt die het wel naar onder hoor :) alleen als die omhoog moet komen dan moet die het gewicht wat op de veren zit omhoog duwen , en als die dan een beetje zou klemmen , dan lukt het niet meer
kijk niet naar het merk quad maar kijk naar de quadrijder.
china-freak
450cc
 
Berichten: 1082
Geregistreerd: 01 aug 2009 22:07

Re: schokdemper blijft hangen?

Berichtdoor bashanboy » 01 sep 2009 11:00

ik zal morge ochtent die glijbussen is na kijken ;) en dan zien we wel weer
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Volgende

Keer terug naar Besturing/ Wegligging/Banden/Schokbrekers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten