achterbrug bashan 200 s-7

achterbrug bashan 200 s-7

Berichtdoor 355el-camino » 23 jul 2013 16:48

ik vind met de zoek functie een hoop van een 250 cc quad niet echt veel van een 200 daarom mijn vraag maar even.

ik jhad me bashan op de krik staan met de achterwielen van de grond en zag dat ik speling heb op me achterbrug.

wat kan ik nou het beste doen.

een nieuwe achterbrug er in? (zo ja is dit dan een de goeie? http://www.algmotoparts.com/achterbrug-naaldlagers-bashan-200s7-p-382.html?osCsid=3991a6b2482dd2e418bb5bff993f23e0

alleen nieuwe lagers er voor kopen en die er in zetten?(zo ja waar kan ik dan die lagers bestellen)

alvast bedankt, groeten andre
Afbeelding
Avatar gebruiker
355el-camino
300cc
 
Berichten: 219
Geregistreerd: 21 mei 2013 19:34
Woonplaats: wieringen

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: achterbrug bashan 200 s-7

Berichtdoor barry14 » 23 jul 2013 17:20

http://www.algmotoparts.com/naaldlagers ... ff993f23e0

Dus ook gewoon bij ALG te krijgen.

Je moet gewoon even kijk hoe jouw achterbrug er aan toe is, is hij slecht dan bestel je een achterbrug met lagers, en anders alleen de lagers.
Ik heb al mijn onderdelen bij ALG vandaan, kwaliteit is gewoon goed hoor.
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.
Avatar gebruiker
barry14
350cc
 
Berichten: 307
Geregistreerd: 13 apr 2013 17:19
Woonplaats: Veendam

Re: achterbrug bashan 200 s-7

Berichtdoor Z@@lo » 23 jul 2013 17:50

lagers vervangen. de achterbrug is gewoon een stuk staal ;)
de lagers IN je achterbrug veroorzaken vaak de speling.
ook de stofkapjes zorgen voor speling. na een tijdje gaat de brug daarin vreten waardoor er meer ruimte ontstaat.

of pombussen laten maken en die in je achter brug zetten. dan ben je van het gezeur af ;)
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: achterbrug bashan 200 s-7

Berichtdoor barry14 » 23 jul 2013 18:18

Z@@lo schreef: de achterbrug is gewoon een stuk staal ;)

Heb jij de achterkant van BBQ zijn quad gezien, dat is ook gewoon een stuk staal :mrgreen: , dus ik zou zowiezo even goed kijken waar de speling echt vandaan komt, dus goed controleren voordat je iets koopt waar je niets aan hebt ;)
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.
Avatar gebruiker
barry14
350cc
 
Berichten: 307
Geregistreerd: 13 apr 2013 17:19
Woonplaats: Veendam

Re: achterbrug bashan 200 s-7

Berichtdoor 355el-camino » 23 jul 2013 22:02

deze staat op marktplaatshttp://www.marktplaats.nl/a/motoren/onderdelen-overige/m698392135-achterbrug-bashan-quad-200cc-z-g-a-n.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr maar of dit iets is weet ik niet?? hij heb geen smeernippel mischien is deze beter als die bij agl :think:

mijn achterbrug is zon witte dan alleen zwart gespoten, ik wil de boel uit elkaar halen want de lagers in me achteras knarsen ook als ik de quad rol.

mijn quad hobbelt heel erg achter ik weet alleen nog niet waar het in zit de as lijkt recht ik denk dat de banden hogte onbalans hebben dat ze zeg maar eieg zijn.

of me spoorverbreders zitten niet in het midden dat kan ook nog maar door dat gehobbel heb ik denk de spelling gekregen op me achterbrug.
Afbeelding
Avatar gebruiker
355el-camino
300cc
 
Berichten: 219
Geregistreerd: 21 mei 2013 19:34
Woonplaats: wieringen

Re: achterbrug bashan 200 s-7

Berichtdoor 4 wieltjes » 23 jul 2013 22:18

Weet je wel dat er meerdere types bruggen zijn ,en wel 2?

Waarom zal je je brug vervangen als je alleen je lagers hoeft te vervangen.
Als hij nu krom of kapot is ,okee.
Maar alleen speling in je bussen/lagers en al vervangen.
Je heb dan geld teveel en ik te weinig dus doneer maar.

Je achteras dat deze knarst,zoek even een foto die ik ooit op het forum heb gezet van een knarsende lagerhuis.
Daar word je niet vrolijk van.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: achterbrug bashan 200 s-7

Berichtdoor admin » 23 jul 2013 22:23

Als je zo'n witte achterbrug hebt,zitten er geen lagers in. En passen er ook geen vervangingslagers van alg in. Deze kwalitatief slechte brug heeft slechts een glijbus die in rubber is opgehangen. Is dus waChten op speling. Zet maar gewoon bij het grof vuil :thumbup:
Lees ook eens dit topic goed door: http://www.chinaquad.nl/viewtopic.php?f=65&t=2842 Dan had je het kunnen weten ;)
Verder is het knarsen aan de achterkant je lagers van je achteras, of de kettingspanner. Vaak komt dit door een te strak gespannen ketting.
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: achterbrug bashan 200 s-7

Berichtdoor admin » 23 jul 2013 22:34

Check ook even je wiel adapters op speling tussen de adapters en je achteras. Deze veroorzaken ook hobbelig rijgedrag. Vaak zit de grote asmoer gewoon los. Bij lang doorrijden met dit euvel komt er grotere ruimte tussen de 'tanden' op de achteras en de inkepingen in de adapters. Ik zie dat je ook spoorverbreders hebt gemonteerd... Dan heb je daar helemaal snel last van. Gaat allemaal wringen doordat het een starre achteras is. Dus bij bochten krijgt de achterbrug ( helemaal degene zonder lagers) en de aslagers en wieladapters het zwaar te verduren.
Ik heb het allemaal zelf ook met diverse bassies meegemaakt en deze problemen gehad.
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort


Keer terug naar Frame

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten