SKF lagers, wiellagers, achteras lagers

SKF lagers, wiellagers, achteras lagers

Berichtdoor Guidoh85 » 12 jun 2009 09:17

Ben de wiellagers van de voorwielen aan het vervangen, maar ik stuit op een paar problemen namelijk, wat is de beste manier om de oude lagers en keeringen eruit te krijgen en hoe is de makkelijkste manier om de nieuwe weer erin te krijgen. Heb een lager er uit gekregen met bruut geweld en krijg nu het nieuw er niet in, het past wel maar dan moet ik ze er met geweld in krijgen en dat is denk ik niet de bedoeling. Iemand misschien een paar handige tips voor de lagers eruit te krijgen en nieuwe erin?
En morgen begin ik aan de achteras lagers, iemand tips waar ik op moet letten om problemen te voorkomen?
BMW E36 318IS ALPINA = 18" Alpina velgen, K&N Openluchtfilter, G-power uitlaat, Alpina en M3 uitgebouwd.
KAWASAKI KX 250
BASHAN 200-S7 = Chrome Doma racing exhaust, raceluchtfilter, verlaagd, SKG-lagers.
Guidoh85
150cc
 
Berichten: 51
Geregistreerd: 04 mei 2009 14:42

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: SKF lagers, wiellagers, achteras lagers

Berichtdoor Robashan » 16 jun 2009 08:26

Effe bij een garage/motor zaak/ mechanisatiebedrijf of iets dergelijks informeren, die kunnen hem er vast wel op persen.

Heel wat anders: Ik heb een scheerapparaat voor koeien waarbij de lagers versleten waren. Kreeg dit zelf ook niet voor elkaar en hun persen hem er zo recht en netjes op.

Zijn ze zo versleten dan? KMtrs?

Succes,

Robashan
Bashan 200
=> open uitlaat, Twin air luchtfilter,17 tandswiel, sproeier 117, witte velgen, handgas
Astra sport
=> 125 pk, K&N filter, DTM uitlaat, sportvelgen
Robashan
350cc
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 05 mei 2009 08:15
Woonplaats: Berghem

Re: SKF lagers, wiellagers, achteras lagers

Berichtdoor Guidoh85 » 16 jun 2009 09:25

Nee ben alles aan het vervangen waar speling op kan zitten en wat snel kapot gaat, zodat me quad in een keer helemaal klaar is en voorlopig geen onderhoud nodig heeft. De lagers liggen nu bij een mechanisatiebedrijf voor tractoren :lol:
Ben nu bezig met achteras, maar heb de grote moeren nog niet los, heb geen baco die zo groot is haha. En Robashan, ik zie dat je draaigas heb gemonteerd was dit makkelijk, en heb je die gekocht bij ALG en is dit snelgas?
BMW E36 318IS ALPINA = 18" Alpina velgen, K&N Openluchtfilter, G-power uitlaat, Alpina en M3 uitgebouwd.
KAWASAKI KX 250
BASHAN 200-S7 = Chrome Doma racing exhaust, raceluchtfilter, verlaagd, SKG-lagers.
Guidoh85
150cc
 
Berichten: 51
Geregistreerd: 04 mei 2009 14:42

Re: SKF lagers, wiellagers, achteras lagers

Berichtdoor Guidoh85 » 17 jun 2009 10:47

Ook iemand een idee, hoe ik de twee moeren van de achteras van elkaar krijg? Ik zag dat bij sommige ze steeds los laten, nou bij mij is probleem dat ik hem niet los krijg.
BMW E36 318IS ALPINA = 18" Alpina velgen, K&N Openluchtfilter, G-power uitlaat, Alpina en M3 uitgebouwd.
KAWASAKI KX 250
BASHAN 200-S7 = Chrome Doma racing exhaust, raceluchtfilter, verlaagd, SKG-lagers.
Guidoh85
150cc
 
Berichten: 51
Geregistreerd: 04 mei 2009 14:42

Re: SKF lagers, wiellagers, achteras lagers

Berichtdoor Robashan » 17 jun 2009 12:04

tjo,
draai je wel de goede kant op?
Je moet ze 1 voor 1 losdraaien omdat ze elkaar klemmen.

Als echt niet lukt,:

achteraanzicht
O---I-I---O

Je as loopt helemaal door en die bouten sluiten het geheel op
Ga aan de linkse kant staan en hou je velg tegen met je knie. geef een ruk aan de ( achter op de quad dat U vormige handvat o.i.d) dan kan je eventueel meer ruimte maken. Dit een paar keer en dan elke keer de quad een stukje naar voren verplaasten. Je achterbrug gaat dan meer richting het tandwiel.

Spuit het zoiezo effe in met olie. Daarna wel weer qleanen en vastzetten met loktike.


Greets,

Robashan,(adviesbureau in quadtechniek :P)
Bashan 200
=> open uitlaat, Twin air luchtfilter,17 tandswiel, sproeier 117, witte velgen, handgas
Astra sport
=> 125 pk, K&N filter, DTM uitlaat, sportvelgen
Robashan
350cc
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 05 mei 2009 08:15
Woonplaats: Berghem

Re: SKF lagers, wiellagers, achteras lagers

Berichtdoor Guidoh85 » 17 jun 2009 13:30

hahaha ik heb nog niet gedraaid, heb geen baco die zo groot is :?
maar ik vind er wel wat op.
Quadtechniek Robashan, klinkt goed :mrgreen:
BMW E36 318IS ALPINA = 18" Alpina velgen, K&N Openluchtfilter, G-power uitlaat, Alpina en M3 uitgebouwd.
KAWASAKI KX 250
BASHAN 200-S7 = Chrome Doma racing exhaust, raceluchtfilter, verlaagd, SKG-lagers.
Guidoh85
150cc
 
Berichten: 51
Geregistreerd: 04 mei 2009 14:42


Keer terug naar Lagers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten