lagerhuis/carrier invetten?? Spy f1

lagerhuis/carrier invetten?? Spy f1

Berichtdoor sandhi,; » 27 nov 2011 21:06

op de plek waar me oude snelheids sensor zat heb ik er een boutje ingedraait m12 als je die er uit haalt zie je de achteras zitten.. heeft het nut om het hele lagerhuis vol te spuiten met vet :think: ? of maakt het niet zoveel uit? lagers zelf kan je gewoon vanaf de zijkant in vetten als je der ringen verwijdert...
SPY F1/ZX6
Avatar gebruiker
sandhi,;
400cc
 
Berichten: 897
Geregistreerd: 22 apr 2010 09:53
Woonplaats: den haag

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: lagerhuis/carrier invetten??

Berichtdoor 4 wieltjes » 27 nov 2011 21:32

Bij de quad die ik een tijdje terug had gekocht zat ongeveer 1 hele vetpatroon in het lagerhuis gespoten.

Het is leuk hoor al dat vet maar het smeert alleen het overige lucht in het huis :lol: :lol: :lol: :lol:
Zoveel vet voor 1 lager aan beide kanten en waarschijnlijk ook nog lagers met afdichting heeft naar mijn gevoel 0 comma 0 zin.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: lagerhuis/carrier invetten??

Berichtdoor ikbat » 27 nov 2011 21:42

Ik denk even aan de nadelen.
Wanneer er te veel vuil/stof in komt. En het vet kan niet weg. Heb je t risico dat je vet als kaars gaat dienen. En zodra t gaat smeulen stopt t ook niet
ikbat
250cc
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 01 nov 2011 09:19
Woonplaats: eindhoven

Re: lagerhuis/carrier invetten??

Berichtdoor ikbat » 27 nov 2011 21:45

Door de vrijving komt de warmte bij die "kaars"
ikbat
250cc
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 01 nov 2011 09:19
Woonplaats: eindhoven

Re: lagerhuis/carrier invetten??

Berichtdoor sandhi,; » 27 nov 2011 21:57

4 wieltjes schreef:Bij de quad die ik een tijdje terug had gekocht zat ongeveer 1 hele vetpatroon in het lagerhuis gespoten.

Het is leuk hoor al dat vet maar het smeert alleen het overige lucht in het huis :lol: :lol: :lol: :lol:
Zoveel vet voor 1 lager aan beide kanten en waarschijnlijk ook nog lagers met afdichting heeft naar mijn gevoel 0 comma 0 zin.


zoiets d8 ik dus ook.. maar het was he vragen waard.. voor het zelfde geld was het ergens goed voor.. het idee is iedergeval van de baan, gewoon alleen lekker smeren achter de rubbertjes :mrgreen:
SPY F1/ZX6
Avatar gebruiker
sandhi,;
400cc
 
Berichten: 897
Geregistreerd: 22 apr 2010 09:53
Woonplaats: den haag

Re: lagerhuis/carrier invetten??

Berichtdoor chevy35 » 27 nov 2011 23:20

ik heb ook laatst de lagers van de achteras gesmeerd via de vetnippel.
maar er veel te veel in gedaan met als gevolg dat de keerring aan de kant van de remschijf er uit werd geduwd.
en dus heel mn remschijf onder het vet zat waardoor ik bijna niet meer kon remmen!
ondertussen alles weer in orde gemaakt trouwens
chevy35
300cc
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 07 mei 2011 22:09
Woonplaats: eersel


Keer terug naar Lagers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast