Pagina 1 van 1

lagerhuis/carrier invetten?? Spy f1

BerichtGeplaatst: 27 nov 2011 21:06
door sandhi,;
op de plek waar me oude snelheids sensor zat heb ik er een boutje ingedraait m12 als je die er uit haalt zie je de achteras zitten.. heeft het nut om het hele lagerhuis vol te spuiten met vet :think: ? of maakt het niet zoveel uit? lagers zelf kan je gewoon vanaf de zijkant in vetten als je der ringen verwijdert...

Re: lagerhuis/carrier invetten??

BerichtGeplaatst: 27 nov 2011 21:32
door 4 wieltjes
Bij de quad die ik een tijdje terug had gekocht zat ongeveer 1 hele vetpatroon in het lagerhuis gespoten.

Het is leuk hoor al dat vet maar het smeert alleen het overige lucht in het huis :lol: :lol: :lol: :lol:
Zoveel vet voor 1 lager aan beide kanten en waarschijnlijk ook nog lagers met afdichting heeft naar mijn gevoel 0 comma 0 zin.

Re: lagerhuis/carrier invetten??

BerichtGeplaatst: 27 nov 2011 21:42
door ikbat
Ik denk even aan de nadelen.
Wanneer er te veel vuil/stof in komt. En het vet kan niet weg. Heb je t risico dat je vet als kaars gaat dienen. En zodra t gaat smeulen stopt t ook niet

Re: lagerhuis/carrier invetten??

BerichtGeplaatst: 27 nov 2011 21:45
door ikbat
Door de vrijving komt de warmte bij die "kaars"

Re: lagerhuis/carrier invetten??

BerichtGeplaatst: 27 nov 2011 21:57
door sandhi,;
4 wieltjes schreef:Bij de quad die ik een tijdje terug had gekocht zat ongeveer 1 hele vetpatroon in het lagerhuis gespoten.

Het is leuk hoor al dat vet maar het smeert alleen het overige lucht in het huis :lol: :lol: :lol: :lol:
Zoveel vet voor 1 lager aan beide kanten en waarschijnlijk ook nog lagers met afdichting heeft naar mijn gevoel 0 comma 0 zin.


zoiets d8 ik dus ook.. maar het was he vragen waard.. voor het zelfde geld was het ergens goed voor.. het idee is iedergeval van de baan, gewoon alleen lekker smeren achter de rubbertjes :mrgreen:

Re: lagerhuis/carrier invetten??

BerichtGeplaatst: 27 nov 2011 23:20
door chevy35
ik heb ook laatst de lagers van de achteras gesmeerd via de vetnippel.
maar er veel te veel in gedaan met als gevolg dat de keerring aan de kant van de remschijf er uit werd geduwd.
en dus heel mn remschijf onder het vet zat waardoor ik bijna niet meer kon remmen!
ondertussen alles weer in orde gemaakt trouwens