carburateur afstellen

carburateur afstellen

Berichtdoor DenniZ » 23 jun 2009 14:03

Heb een tijdje geleden carb weer gemonteerd met nu een 116 sproeier erin en een delo sportfilter erop. Met behulp van de foto's van Bashanboy alles weer aangesloten. Hij loopt nu met lage toeren wel goed. Maar bij vol gas gaat hij stotteren. Heb de bougie bekeken en die was wit. Dus is het mengsel te arm. Nou zie ik op de foto's van Bashanboy dat hij een andere carb heeft, een pz 20 en bij mij staat er pz30 op. Ook heb ik een extra aansluiting voor een slangetje waar ik niets op aangesloten heb.Zie foto
Deze aansluiting zuigt lucht aan als de motor draait. Dus xtra (valse)lucht.
Wat hoort hierop aangesloten te zitten, is dit de bron van mijn probleem?
En als laatste vraag, waar zit de luchtschroef voor het afstellen van het lucht/brandstofmengsel? Dit doe je toch niet met de stationairschroef?
Bijlagen
DSC02136.JPG
(152.76 KiB) 204 keer gedownload
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: carburateur afstellen

Berichtdoor bashanboy » 23 jun 2009 15:16

wat is er anders aan mijn cab. dan? en in dat gaatje zit als het goed is schroefdraad want daar hoort de luchtschroef te zitten ;) vandaar dat je hem ook niet gevonden zult krijgen :lol:

wijzeging: sorry volgens mij maak ik een foutje :oops: daar zit bij mij een goud soort dopje op.
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: carburateur afstellen

Berichtdoor DenniZ » 23 jun 2009 15:41

Ik zie op dit plaatje van een pz30 carb dat er net als bij jou een goudkleurig dopje inzit. Dat is bij mij dus weg :cry:
Als ik ik m'n vinger erop leg bij draaiende motor, trekt het lucht. zal wel de oorzaak van m'n arme afstelling zijn.
Is dat schroefje aan de onderkant de luchtschroef?
Bijlagen
4Stroke_Carb_PZ30_CableChoke_logo.jpg
(63.49 KiB) 1349 keer gedownload
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: carburateur afstellen

Berichtdoor bashanboy » 23 jun 2009 19:40

ik denk het wel dan. voor de rest zetten er geen schroefjes toch?
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: carburateur afstellen

Berichtdoor DenniZ » 24 jun 2009 12:51

klopt, heb op Bashan.de een foto gevonden met bevestiging dat het de luchtstelschroef is. En ik heb dat ene gaatje weer dicht gemaakt met een rubber dopje. testritje gedaan en tot nu toe trekt de bashanwok lekker door zonder te stotteren. Denk dat ik het probleem nu heb opgelost....
Bijlagen
ver.JPG
ver.JPG (286.74 KiB) 17510 keer bekeken
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: carburateur afstellen

Berichtdoor bashanboy » 24 jun 2009 15:10

hoe heb jij hem nou afgesteld dan? want dat moet ik ook nog doen :P kun je het in stappen uit leggen hoe jij het gedaan hebt? of iemand tenminste :D
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: carburateur afstellen

Berichtdoor DenniZ » 24 jun 2009 23:39

Ik heb zelf nog niets afgesteld. Ik heb alleen een dopje over die ingang op de carburateur gedaan zodat deze geen lucht meer kan zuigen. Ik ben vandaag op de wok naar m'n werk gereden en hij rijdt weer als een naaimachine :D
Ik moet alleen m'n bougie nakijken, als deze nu koffiebruin is staat het mengsel goed afgesteld. Als hij nog steeds wit is, staat het lucht/brandstofmengsel te arm afgesteld en moet ik wat aan de afstelling veranderen. Dit doe je met die luchtschroef aan de onderkant van je carb in combinatie met je sproeier (verschillende maten) en sproeiernaald hoogte instelling.
Als ik dat ga doen zal ik hier verslag over uitbrengen. Heb hele stukken info op Bashan.de gelezen over hoe je dit het beste kunt doen.
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: carburateur afstellen

Berichtdoor ikke77 » 05 dec 2014 17:14

Hoi,
Ik heb mijn carb PZ30 ook eens gedemonteerd en uitgespoeld. Ik kocht mijn Bashan tweedehands, is dit de standaard carb die erop staat?
Verder heb nog een vraagje aangaande sproeiers die erin steken.
Er zitten twee sproeiertjes in:
een kleintje => met erop K40A
de hoofdsproeier => 145KB
Kan iemand mij zeggen of dit de standaard sproeiers zijn die bij de PZ30 komen? Bedoeling is wat te zooien met sproeiers, momenteel rijdt hij best lekker maar ik wil wat experimenteren en als ik sites bekijk om sproeiers te bestellen en hier op het forum lees wordt er dikwijls verwezen naar een 105 of een 116 enz. Wat zou die van mij zijn? Iemand een idee?
Alvast bedankt.
ikke77
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 29 dec 2013 12:21
Woonplaats: Brugge

Re: carburateur afstellen

Berichtdoor jeroen_horst » 12 mei 2016 09:06

Naar mijn mening kan je het best gewoon een zooitje bestellen en gewoon gaan proberen. Ik ga dit bij mij nu ook doen, bouchi is pik zwart en loopt bij een constante snelheid niet lekker hij gaat haperen dan. Naar mijn gevoel zit er dus gewoon een veel te grote sproeier in. Als ik vol gas geef uit stationair in z'n N valt die ook weg denk dat die dan verzuipt :thumbdown:
jeroen_horst
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 10 mei 2016 13:30

Re: carburateur afstellen

Berichtdoor Jinling wat een Ding » 14 mei 2016 18:01

Je weet dat dit een topic is uit 2009? (7jaar geleden)
Jinling wat een Ding
100cc
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 13 apr 2016 12:45


Keer terug naar Carburateur/ Brandstof en luchtproblemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten