vraagje over sproeier

vraagje over sproeier

Berichtdoor gwen75 » 21 jun 2010 19:21

ik heb een lyda203, ik heb hier ondertussen al een powerfilter gestoken, moet ik ook een andere sproeier steken en ga ik hier dan voor deel uithalen?
en hoe moet ik die sproejer steken ik ken er neits van ik weet nog niet waar in de carburator deze steekt.
heeft er iemand wat raad voor mij.
alvast bedankt
gwen75
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 07 jun 2010 20:11

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: vraagje over sproejer

Berichtdoor fretje-pitbull » 21 jun 2010 19:26

h
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: vraagje over sproejer

Berichtdoor BDbashan » 21 jun 2010 19:29

als de quad goed loopt dan hoef je geen andere sproeier er in te doen maar als die slecht loopt bv stoteren bij volgas of bij gas geven dat die bijna uit valt dat zijn vaak tekens van te weining bezine dan zou je een grottere sproeier er in kunnen doen je zou denk de carb er moeten afdraaien en dan het vlotterbakje onder aan de carb er af draaien en daar zie je dan een goud kleurig boutje zitten met een gat er in dat is de sproeier dan moet je kijken wat voor maat er op staat als er bv 100 in zit dan zou je voor 104 kunnen gaan of 106 hoog uit 108 vaak 8 maten grotter is wel de max bij alleen vervangen van het lucht filter als je nu ook een andere uitlaat doet zal dit iets meer wezen!

succes zoek anders even met de zoeker op het forum
TheBlackDiamond....... Fucking Legal Street Rules
Avatar gebruiker
BDbashan
400cc
 
Berichten: 881
Geregistreerd: 30 aug 2009 12:22
Woonplaats: wapenveld= Gemeente Heerde

Re: vraagje over sproejer

Berichtdoor bashanboy » 21 jun 2010 19:31

zowiezo grotere er in zetten!
Even de carb er af halen en het onderste bakje er af schroeven. Kijk dan even welke er in zit en dan 2 en 4 maten groter halen ;)
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: vraagje over sproejer

Berichtdoor DenniZ » 21 jun 2010 19:55

Vergeet niet dat je ook kijkt wat de kleur van de bougie is nadat je de sproeier hebt vervangen. Lucht/brandstofmengsel is heel belangrijk. Bougie moet koffiebruin van kleur zijn.
Als je iets veranderd zoals luchtfilter voor een powerfilter, krijgt de carb meer lucht en is het mengsel vaak arm. Door een grotere sproeier te steken krijgt hij ook meer brandstof. Als deze weer te groot is, zal het mengsel weer te rijk zijn en de bougie zwart worden.
Aan de onderkant van de carb zit een kleine stelschroef om het mengsel fijn af te stellen. Het is dus een kwestie van monteren en kijken of alles goed staat, zoniet dan fijn afstellen of grotere of kleinere sproeier steken.
Ik heb zelf een delo sportfilter, sportuitlaat en een 116 sproeier. Misschien heb je iets aan die waarden.
Enne, als mijn verhaal fouten bevat, hoor ik dat graag. Ik geef niet graag verkeerde info. ;)
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: vraagje over sproeier

Berichtdoor fretje-pitbull » 21 jun 2010 20:14

nope je bent juist :D
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: vraagje over sproeier

Berichtdoor bashanboy » 21 jun 2010 21:02

en de afsteling is bij iedereen anders ;)
ik heb de zelfde setup als denniz alleen dan twinair filter en ik rij met sproeier 117 ;)
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: vraagje over sproeier

Berichtdoor DenniZ » 22 jun 2010 14:15

Voor alle duidelijkheid, dit is een carburateur (zonder vlotterbakje):
Afbeelding
Als je de onderkant (vlotterbakje) eraf haalt (3 sterboutjes) zie je de vlotter
en de stationair en hoofdsproeier:
Afbeelding
De grote sproeier moet je dus vervangen. Met een klein steeksleuteltje onder de sproeier vasthouden zodat de behuizing niet meedraait. Dan kun je met een schroevendraaier de sproeier eruit draaien. Op de bovenkant staat de maat. :wave:
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: vraagje over sproeier

Berichtdoor richard » 23 jun 2010 19:09

hoi heb ook nog en vraagje die messing kleurige schroeven heb ik er niet
in zitten bij mij zijn het rvs kleurige en ze zijn ongeveer 35mmlang
en ja hij doet het ook niet :( als ik benzine in de cilinder doe loopt ie ff maar daarna is het weer gebeurt rvs dingetjes er uit gehaalt door geprikt en geblazen maar nee nog steeds niet iemand enig idee
richard
50cc
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 17 jun 2010 20:25

Re: vraagje over sproeier

Berichtdoor DenniZ » 23 jun 2010 19:23

Het linker schroefje op de onderste foto is de stelschroef om je mengsel te regelen. Kan zijn dat die bij jouw carb rvs van kleur is. Naar mijn weten hoef je die er niet uit te halen om schoon te maken. Die andere 2 zijn je sproeiers, waarvan degene die het meest uitsteekt je hoofdsproeier is. Als je deze eruit haalt en hij is 35 mm lang, dan heb je de hele behuizing eruit geschroeft..
Er zit aan beide zijden een inkeping zodat steeksleutel 6 of 7 erop past. Als je die gebruikt, en dan een schroevendraaier gebruikt om boven op de sproeier deze eruit te draaien, blijft de behuizing zitten.
Maargoed, dat is zeer waarschijnlijk jouw probleem niet. Ik zou het meer zoeken in valse lucht. Dus een lekkage... Heb je het spruitstuk al gecontroleerd op haarscheurtjes? Dat is een vaak voorkomend probleem.
BTW, wat voor wok rijd je???
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Volgende

Keer terug naar Carburateur/ Brandstof en luchtproblemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten