Lekke tank

Lekke tank

Berichtdoor Robashan » 16 jun 2009 13:16

Hey chingwongpangbashan drivers,

Een tijd terug had ik een lekke tank. Bij aankomst op men werk zag ik dat hij goed leeg liep ( net getankt, en tijdje vol gas gereden)
Ik had mijn motor net in rubbers gehangen dus het zou kunnen dat de trillingen anders verdeeld werden in combinatie volle tank niet geheel goed gingen.

Zo zag de tank er uit:
Afbeelding
De lek zat ergens in een las op de plaat denk ik.(dat roestige puntje) Ik kon het niet direct vinden.


Nieuwe van de welbekende dealer voor paar tientjes.

Afbeelding

Afbeelding


Monteren
Afbeelding
Ging wel eenvoudig. De kappen hier en daar losmaken en beetje rekken en strekken.De tankdop overzetten evenals de vlotter. Het slangetje voor de overloop heb ik niet meer teruggeplaatst. Meer info zie toppic. "tankproblemen"

Tank zit orgineel goed in de rubbers
Afbeelding

Afbeelding

Dit is binnen een half uurtje gerepareerd.
Daarna begon het gekloot. De tank zag er schoon ingeolied uit. Nou der kwam me een "berg" troep uit. zag in men filter roest zitten omdat ik stil stond ivm rotzooi in men carburateur.

Als je ook een lekke tank hebt gehad, laat het effe weten!


Groetu,

Pff al men 3de post vandaag :P, niks te doen zeker :?: ...ja idd stage :lol:


:mrgreen: Robashan :mrgreen:
Bashan 200
=> open uitlaat, Twin air luchtfilter,17 tandswiel, sproeier 117, witte velgen, handgas
Astra sport
=> 125 pk, K&N filter, DTM uitlaat, sportvelgen
Robashan
350cc
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 05 mei 2009 08:15
Woonplaats: Berghem

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Lekke tank

Berichtdoor henryleusink » 17 jun 2009 23:13

ik heb het opgelost (tot nog toe) met sliconenekit.
Die van mij had standaard geen tankrubbers.
henryleusink
100cc
 
Berichten: 49
Geregistreerd: 20 maart 2009 02:14

Re: Lekke tank

Berichtdoor DenniZ » 19 jun 2009 23:35

K zag dat mijne ook de rubbers niet heeft, maar blijkbaar wel de prut in de tank en ontluchting. Ik had de carburateur voorzien van een sportfilter en 116 sproeier en de eerste testrit was super. Trekt goed en rijd een stukkie harder. Later weer een ritje gemaakt en dezelfde problemen als voordat ik de carb eraf had. Slecht starten, bij hoge toeren inhouden. Heb al in de tank gekeken en zag wel het een en ander op de bodem liggen. Overigens toen ik de vlotterkamer van de carb haalde zat deze ook vol troep. Ga dus maar goed naar Robashan z'n uitleg en pics kijken en de tank eraf slopen en schoonmaken. Tja en ook de vlotterkamer weer schoonmaken.
Mooie uitleg hierboven Robashan.
DenniZ.
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: Lekke tank

Berichtdoor Robashan » 20 jun 2009 18:13

Ha gaste,

Je hoeft je tank er niet af te halen om hem te cleanen he!


Ik had wel een hele provisoriese oplossing maar werkte wel.
Gewoon leeg laten lopen, daarna met heet water met wat druk de rest er proberen uit te krijgen. Het is meestal troep wat meteen bezinkt dus goed spoelen.

Ik had geen beschikking over een waterslang dus had een ouwe fles met een gaatje in de dop gevat. werkt ook.
die paar druppels restamnd water moet niks uit maken, als ik yag wat ik eruithaalde :P

Uiteindelijk slangetjes weer aansluiten. Daarna de schroef onder aan carburateur effe open draaien zodat benzine door kan stromen en lucht en eertse benzine er uit kan. water bezinkt dus die komt als eerste is dat er vast uit.

TIP

Alsje wat rotzooi in carb. hebt. schroef effe dat schroefje voor de ontluchting open. dan komt de onderste rotzooi er ook uit. Heb dat een paar keer gedaan. effe laten bezinken en dan opendraaien. wel effe kraantje dicht( hoeft ni per see)


Jo succes


Rob
Bashan 200
=> open uitlaat, Twin air luchtfilter,17 tandswiel, sproeier 117, witte velgen, handgas
Astra sport
=> 125 pk, K&N filter, DTM uitlaat, sportvelgen
Robashan
350cc
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 05 mei 2009 08:15
Woonplaats: Berghem

Re: Lekke tank

Berichtdoor road runner » 22 jul 2009 14:21

waar heb jij je tank vandaan gehaald? ik zit ook met het probleem
dat die van mij benzine lekt. het komt er tussen de dop en de vulopening
uit als ik over de weg rijdt. ik zit te twijfelen tussen m`n benzinedop
of dat de tank krom is. dit omdat ie al een tikje heeft gehad op de
zijkant.
road runner
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 21 jul 2009 21:26


Keer terug naar Carburateur/ Brandstof en luchtproblemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten