Bashan houdt in en valt uit

Bashan houdt in en valt uit

Berichtdoor debeste95 » 23 jun 2015 17:46

Dus sinds vandaag rijd ik op mijn Bashan 200 S7 en het valt me al meteen op dat hij vaak uitvalt en bij volgas enorm hapert.

In de tijd dat hij stil stond heb ik de carburateur nagelopen en stationair dusdanig afgesteld dat hij met niet al te koud weer direct start en heerlijk stationair loopt. Met koud weer moet ik er iets meer choke op gooien en moet ik de stationairschroef aandraaien waardoor hij veel hoogtoeriger en onregelmatiger loopt.

Het grootste probleem is dat ik tijdens het rijden het gas ineens heel ver open kan gooien, waarna hij enorm inhoudt. Als ik snel afrem en gas loslaat slaat hij ook vrijwel altijd af waarna ik hem weer rollend aan moeten laten lopen.

Er zit een sproeier maat 97 in als ik het goed heb, verder is er motorisch niks speciaals aan.

Ik ga er vanuit dat het met de bandstoftoevoer te maken heeft omdat hij zo inhoudt bij volgas en afslaat als ik ineens gas loslaat, heb wel een beetje ervaring met het afstellen van 50cc scooters en brommers dus duik niet in het diepe, maar deze carburateur is toch weer iets anders. Heb al een aantal grotere sproeiers die ik sowieso wil steken, zou dit het moeten verhelpen?

Alvast bedankt!
debeste95
100cc
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 31 okt 2014 15:26

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Bashan houdt in en valt uit

Berichtdoor admin » 24 jun 2015 23:28

Check je spruitstuk (tussen blok en carburateur) op scheurtjes. Veel voorkomend probleem bij Bashans. Rubber droogt uit en dan trekt je carb valse lucht.
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: Bashan houdt in en valt uit

Berichtdoor debeste95 » 25 jun 2015 10:28

Die heb ik al vaker gecontroleerd omdat dit een erg veel voorkomend probleem bleek te zijn. Heb gister de gasnaald terug naar het midden gezet, van sproeier 97 naar 108 en nu weer terug naar 100 en een paar benzineslangetjes vervangen omdat er eentje spontaan scheurde en het uitvallen is verholpen, alleen hij houdt nog steeds erg in bij volgas en rookt ook enorm. Aangezien ik de quad met sproeier 97 heb gekocht en ik er nu 100 in heb zitten kan het zijn dat hij met 97 al relatief goed was afgesteld en dat uitvalprobleem door iets anders werd veroorzaakt en ik beter weer een paar maatjes kleiner kan gaan? Bougie is ook pikzwart namelijk en deze heb ik zelf nog nieuw gestoken.
debeste95
100cc
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 31 okt 2014 15:26

Re: Bashan houdt in en valt uit

Berichtdoor dimpower » 25 jun 2015 19:37

Teveel benzine dus.kleinere sproeier of meer lucht geven.hoe ver staat je luchtschroef open?
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Bashan houdt in en valt uit

Berichtdoor debeste95 » 27 jun 2015 10:22

Is de luchtschroef dat schroefje aan de onderkant? Die heb ik toevallig deze week ontdekt, dacht dat we alleen een stationairschroef hadden haha.

Die staat helemaal ingedraaid en ik geloof dan een halfe of kwart slag open, zo stond hij toen ik hem kreeg. Heb nu nog steeds sproeier 100 erin en heb 2 sproeiersets gekregen waarmee ik nog veel kleiner gegaan en na de carb er een paar keer afgehad te hebben, en gasnaald terug naar middelste stand loopt hij ineens veel beter maar is nog wel duidelijk veel meer uit te halen. Straks even kleinere sproeier steken en luchtschroef misschien wat verder uit, weet niet wat de standaard norm voor de luchtschroef op deze carb is?
debeste95
100cc
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 31 okt 2014 15:26

Re: Bashan houdt in en valt uit

Berichtdoor Z@@lo » 27 jun 2015 10:47

http://www.chinaquad.nl/viewtopic.php?f=28&t=3745

alles staat op het forum. even zoeken..
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse


Keer terug naar Carburateur/ Brandstof en luchtproblemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten