carburator en shoke probleem Lifan 50 cc

Re: carburator en shoke probleem Lifan 50 cc

Berichtdoor David » 28 maart 2014 17:53

Vlotter heb ik ook helemaal los gemaakt en gekuist en die gaat goed.
Het is iets raars met die carburator.
Er was al wel aan bezig geweest aan die quad wat zat zelfs een trekstarter op en op internet zelfde model staat met kickstarter.
Maar ik kan een nieuwe carburator kopen voor ongeveer een 30 euro bij brinkmotoren in Nederland denk dat ik dat ga doen volgende maand dan ben ik zeker dat die in orde is.
David
100cc
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 02 jun 2013 18:51
Woonplaats: Itegem (belgie)

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: carburator en shoke probleem Lifan 50 cc

Berichtdoor Mapzer » 29 maart 2014 06:16

David schreef: als ik de quad stil leg loopt er benzine uit de overloop uit alle 2 en uit een......

Nog even een vraag, wat bedoel je met *uit alle 2 de overlopen*?
Er zit er maar 1 op.


David schreef:Vlotter heb ik ook helemaal los gemaakt en gekuist en die gaat goed.
Het is iets raars met die carburator.

En hoe zag de vlotternaald eruit? Niet ingesleten?

David schreef:Maar ik kan een nieuwe carburator kopen voor ongeveer een 30 euro bij brinkmotoren in Nederland denk dat ik dat ga doen volgende maand dan ben ik zeker dat die in orde is.

David even tussen ons tweeën, ik heb het idee dat je niet precies weet wat er allemaal bedoeld word, met al die benamingen en wat je moet testen.
Dat maakt niet uit, maar zeg het dan gewoon als je iets niet begrijpt.
Dan leg ik het gewoon nog een keer uit.
Het punt is gewoon, als je benzineniveau in de vlotterkamer goed is, kan er nooit uit een gaatje wat hoger zit, benzine komen. En daarbij zit de overloop altijd nog een stuk lager, dan dat gaatje.
Dus ik denk dat er toch ergens iets niet goed werkt/aangesloten is.

Je denkt nou het probleem op te lossen door een nieuwe carb. te kopen, die zal je dan toch ook moeten afstellen. Weet je hoe dat moet?
Mapzer
banned member
banned member
 
Berichten: 131
Geregistreerd: 22 nov 2013 21:46

Re: carburator en shoke probleem Lifan 50 cc

Berichtdoor David » 29 maart 2014 13:40

Ja afstellen weet ik hoe dat moet quad laten draaien tot die goed warm is en dan regelen met de schroefjes aan de carburator.
En nee idd ik weet soms niet goed wat er bedoelt word altijd van quads heb ik niet veel verstand is de 2de quad dat ik heb de vorige is vorig jaar gestolen.
Ik vind het wel tof dat iedereen helpt en ik ben daar zeer dankbaar voor.
David
100cc
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 02 jun 2013 18:51
Woonplaats: Itegem (belgie)

Re: carburator en shoke probleem Lifan 50 cc

Berichtdoor BBQBarman » 29 maart 2014 19:46

Dan denk ik echt dat je vlotter lek is of die naald daar van niet goed sluit

Afbeelding
Die grote lompe gele ding is een vlotter
Zit in je carb dus carb helemaal los halen dan kan je pas checken
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: carburator en shoke probleem Lifan 50 cc

Berichtdoor Mapzer » 29 maart 2014 21:53

David schreef:En nee idd ik weet soms niet goed wat er bedoelt word altijd van quads heb ik niet veel verstand

Dat maakt niet uit, dus vraag gewoon, als je het niet snapt. Ik leg het dan gewoon nog een keer uit. :thumbup:

David schreef:Ik vind het wel tof dat iedereen helpt en ik ben daar zeer dankbaar voor.

Graag gedaan.

Ik heb trouwens het idee dat je misschien de benzineleiding op je overloop hebt aangesloten...
Mapzer
banned member
banned member
 
Berichten: 131
Geregistreerd: 22 nov 2013 21:46

Re: carburator en shoke probleem Lifan 50 cc

Berichtdoor David » 30 maart 2014 05:28

Ja vlotter ken ik bij mij is die zwart.
Ik heb zo 1 buisje waar de benzine darm opzit.
Weet niet welk merk de carburator is en weet niet waar voor die alles te bestellen zoals nieuwe vlotter enzo.
David
100cc
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 02 jun 2013 18:51
Woonplaats: Itegem (belgie)

Re: carburator en shoke probleem Lifan 50 cc

Berichtdoor Arwin » 30 maart 2014 13:49

Zoontje van mijn baas had zelfde soort problemen met een 110cc wok quad
hier hebben we gelijk maar een 18mm keihin (honda) opgezet probleem was gelijk opgelost

wat trouwens vaak wilt helpen als de carb helemaal leeg is geweest is zodra hij gaat lekken zachtjes met een hamer tegen de vlotterkamer kloppen dan zetten de vlotter en naald zich goed op hun plek
motorfietsen met zijwieltjes zijn stoer
Arwin
300cc
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 29 maart 2014 21:19
Woonplaats: uithuizermeeden

Re: carburator en shoke probleem Lifan 50 cc

Berichtdoor David » 30 maart 2014 16:16

Ik heb juist alles nog eens uit elkaar gehaald van de quad en opnieuw schoon gemaakt.
Nieuwe benzine erin en dan zullen we nog eens zien en testen.
Is het nog niet goed dan bestel ik volgende week een nieuwe carburator.
David
100cc
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 02 jun 2013 18:51
Woonplaats: Itegem (belgie)

Re: carburator en shoke probleem Lifan 50 cc

Berichtdoor David » 30 maart 2014 18:09

Carburator lekt niet meer zo ik kan zien maar de quad wil niet blijven draaien en kan shoke niet afzetten.
Als ik hem wil starten draait hij 10 seconden en al prutelent dan nog en valt stil.
Ik geef het op zal nieuwe carburator bestellen volgende week.
David
100cc
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 02 jun 2013 18:51
Woonplaats: Itegem (belgie)

Re: carburator en shoke probleem Lifan 50 cc

Berichtdoor Mapzer » 30 maart 2014 22:28

Dus hij lekt niet meer? :clap: :clap:
Dat hij alleen met de choke dicht, wil draaien, wil zeggen dat hij te weinig benzine in de verbrandingskamer krijgt.
Ik neem aan dat je weet, wanneer de choke erop/dicht staat?
Dat klepje wat je ziet als de luchtfilter eraf is, moet normaal open staan.
Als je de choke gebruikt, draait dat dicht.
Als je de choke te lang gebruikt, zal hij ook niet blijven lopen. Dan krijgt hij te veel benzine.

Ik neem aan dat je de sproeiers en mengbuisjes los hebt gehad en goed hebt gecontroleerd of alle gaatjes open zijn?
Ook het gaatje van de stationairbenzine toevoer is open? Dat is dat gaatje naast de hoofdsproeier. (Dat kan je zien op die foto die je hebt gemaakt, van bovenaf, de hoofdsproeier is die waar de naald van je gasschuif inzit)

Ook belangrijk, hoe heb je die koperkleurige schroef, van de stationairsproeier staan?
Draai die eens dicht en dan 2,5 slag open.
Mapzer
banned member
banned member
 
Berichten: 131
Geregistreerd: 22 nov 2013 21:46

VorigeVolgende

Keer terug naar Carburateur/ Brandstof en luchtproblemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten