carburator en shoke probleem Lifan 50 cc

Re: carburator en shoke probleem Lifan 50 cc

Berichtdoor Mapzer » 27 maart 2014 07:36

Weet je nog of er een buisje recht omhoog in je vlotterkamer staat?
Dit is de beluchting van de vlotterkamer en tevens de overloop, als de vlotter/naald niet goed werkt.
Blaas eens in het slangetje wat op die aftapschroef van je vlotterkamer zit.
Dit moet een open verbinding zijn.
En nogmaals, loopt er alleen benzine uit dat gaatje na het lopen van de motor of ook als je de benzinekraan open zet?

Heb je het al eens geprobeerd zonder luchtfilter?
Mapzer
banned member
banned member
 
Berichten: 131
Geregistreerd: 22 nov 2013 21:46

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: carburator en shoke probleem Lifan 50 cc

Berichtdoor David » 27 maart 2014 13:50

Ja er staat een buisje recht in de vlotter kamer en ik heb in alle slangetjes geblazen en zijn open.
als de quad draait loopt er nergens benzine uit als ik de quad stil leg loopt er benzine uit de overloop uit alle 2 en uit een groot gaatje van de carburator waar de luchtfilter op zit.
De luchtfilter is er altijd af sinds het benzine lek probleem.
de sproeier is maat 68 naast de sproeier heb ik nog een schroefje weet niet voor wat dat is.
Van quad ken ik niet zoveel.
David
100cc
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 02 jun 2013 18:51
Woonplaats: Itegem (belgie)

Re: carburator en shoke probleem Lifan 50 cc

Berichtdoor BBQBarman » 27 maart 2014 19:37

Klinkt als de floter
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: carburator en shoke probleem Lifan 50 cc

Berichtdoor David » 27 maart 2014 20:09

De vlotter heb ik ook helemaal los gemaakt en gekuist en terug in elkaar gestoken en gestest blijft het zelfde.
dus ik weet niet meer wat het kan zijn.
de carburator lekt langs het grote gaatje waar de luchtfilter opzit.
de sproeier is 86 staat erop.
Wat gebeurt er als die beetje krom staat?
Wat is standart maat voor een sproeier ik dacht 86 ergens gelezen te hebben.
David
100cc
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 02 jun 2013 18:51
Woonplaats: Itegem (belgie)

Re: carburator en shoke probleem Lifan 50 cc

Berichtdoor BBQBarman » 27 maart 2014 20:14

Vind echt raar dat tie daar lekt
Maar standaar is er volgens mij niet echt kan verschillen ler chineese quad wel ongeveer die maar sproeier
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: carburator en shoke probleem Lifan 50 cc

Berichtdoor David » 27 maart 2014 20:22

Ja idd vind het ook raar daarom ik deze topic had gemaakt omdat ik er niet aan uit kan dat die daar lekt.
Dat grote gaatje gaat wel naar de vlotter kamer geloof ik.
Maar precies beter nieuwe carburator kopen om zeker te zijn.
Want 2de hands in belgie heb ik nog niet gevonden tot hiertoe.
Laatst bijgewerkt door dimpower op 27 maart 2014 22:24, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: forumregel 8 onnodig quoten!
David
100cc
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 02 jun 2013 18:51
Woonplaats: Itegem (belgie)

Re: carburator en shoke probleem Lifan 50 cc

Berichtdoor Mapzer » 27 maart 2014 21:19

Het probleem is dus duidelijk de vlotter/naald of zitting.
Is de vlotter niet lek?
Mapzer
banned member
banned member
 
Berichten: 131
Geregistreerd: 22 nov 2013 21:46

Re: carburator en shoke probleem Lifan 50 cc

Berichtdoor David » 27 maart 2014 23:31

Hoe test je dat of de vlotter lek is of niet?
En wat is zitting juist?
De naald zit toch in de schijf die op en neer gaat als je gas geeft?
David
100cc
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 02 jun 2013 18:51
Woonplaats: Itegem (belgie)

Re: carburator en shoke probleem Lifan 50 cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 28 maart 2014 07:18

Vlotterbak onder je carburateur vandaan en de vlotter naar boven duwen.
Er mag geen benzine ergens stromen.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: carburator en shoke probleem Lifan 50 cc

Berichtdoor Mapzer » 28 maart 2014 07:26

Een groot gedeelte staat in dit topic.
http://www.chinaquad.nl/viewtopic.php?f=28&t=2205
Dat is wel niet de zelfde carb. als jij hebt, maar het principe is hetzelfde.
Op de 3de foto zie je de vlotter, die zal bij jou er anders uitzien.
De vlotter drijft op de benzine, als dat peil zakt, gaat de vlotter omlaag en tevens trekt hij dan de vlotternaald omlaag, los van zijn (afdicht) zitting.
Daardoor stroomt er benzine in de vlotterkamer, de vlotter gaat weer omhoog en de naald word tegen de zitting geduwd waardoor hij word afgesloten.
Als je vlotter lek is, zit er benzine in en zal dan niet meer zo snel omhoog gaan en blijft er benzine in je vlotterkamer lopen.
De vlotter moet ook vrij, op en neer kunnen gaan. Controleer dat.
Dan moet je de vlotter eraf halen zodat je de vlotternaald kan controleren, meestal zit daar een soort rubberachtig iets op , dit kan versleten zijn of er kan aanslag op zitten.
Dan kan je de naaldzitting ook bekijken, misschien zit daar vuil/aanslag in. Dit niet met een scherp voorwerp proberen te kuisen maar met een reiniger en een sateprikker ofzo.
Als dat allemaal goed is, kan het ook nog zijn dat de vlotter is verbogen.
Dat kan je controleren door je vlotter terug te monteren, dan de carb. zonder vlotterkamer, horizontaal houden. Benzineslang erop, en de kraan open zetten, dan voorzichtig de vlotter omhoog duwen(niet te hard doorduwen want dan verbuig je hem)
Als de vlotter ook horizontaal staat, moet de benzine toevoer dicht zijn.
Als jij de vlotter verder omhoog moet duwen, voordat dat gebeurd, is hij al verbogen...
Dan moet je hem voorzichtig iets omlaag buigen.
Ik hoop dat je me een beetje snapt?
Anders vraag je maar. :thumbup:

En als je de carb. toch open hebt, maak dan gelijk de mengbuisjes schoon.
Hier nog een topic waar je wat meer info kan vergaren.
http://www.chinaquad.nl/viewtopic.php?f=69&t=5286
Mapzer
banned member
banned member
 
Berichten: 131
Geregistreerd: 22 nov 2013 21:46

VorigeVolgende

Keer terug naar Carburateur/ Brandstof en luchtproblemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten