madmax 250 caburateur sproeiers

Re: madmax 250 caburateur sproeiers

Berichtdoor friesequad » 14 maart 2013 19:54

BBQBarman schreef:Idd foto van je creabea actie
Ik wist wel dat je teweinig lucht had
Maar volgens mij is 6300 toeren max dus


fotos komen er aan :thumbup: ben nog wat aan het test

hij komt nu in de 3de ongeveer 6500 zonder te stotteren :think:

met mooie offroad banden kom ik dus niet op meer toeren :crazy:

maar hou wel mooi mijn 105 sproeier er in :thumbup:
Avatar gebruiker
friesequad
500cc
500cc
 
Berichten: 2159
Geregistreerd: 24 jun 2012 16:23

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: madmax 250 caburateur sproeiers

Berichtdoor friesequad » 18 maart 2013 13:06

Afbeelding

Afbeelding


hopelijk goed te zien en simpel :mrgreen:

net ff dat beetje lucht meer

bij de madmax zit naast het spatscherm nog net ruimte voor de lucht om er langs te komen en dat gaat richting je buddy zit en dat van ik zo zo beetje op :mrgreen:

de buddy zit als een soort ram air :mrgreen:

net ff dat beetje meer lucht en een 105 sproeier :thumbup:

het is een monster nu :P
Avatar gebruiker
friesequad
500cc
500cc
 
Berichten: 2159
Geregistreerd: 24 jun 2012 16:23

Re: madmax 250 caburateur sproeiers

Berichtdoor hans caspers » 18 maart 2013 14:08

oke dat is mooi als het goed werkt, maar het mooiste is dat de lucht voor de caburateur koud is.dus eigenlijk zou je het filter niet achter de cilinder kop moeten hangen. maar wat meer naar naar voren zodat hij de koude rijwindt kan pakken.
ik heb er ook aan zitten denken om zoiets je gaan maken, maar dan wil ik het filter in de voorkap verwerken. maar dan komt het volgende probleem , dat je niet genoeg ruimte om de tank heb. en dan de buis ziet zitten en dat hij misschien warm wordt ddor de cilinder en de cilinderkop.
heb er ook aan gedacht om heb naar onderen te laten lopen maar dan heb je weer last dat hij nat wordt als het regend.
als het weer wat mooier weer is ga ik hier nog eens over nadenken en passen en meten.bij mijn auto heb ik dit ook gedaan en dit werkt perfect en geeft ook weer extra brul geluid.
mijn twee meiden op de quad
Avatar gebruiker
hans caspers
Erelid
Erelid
 
Berichten: 352
Geregistreerd: 30 okt 2009 17:58
Woonplaats: leidschendam

Re: madmax 250 caburateur sproeiers

Berichtdoor friesequad » 18 maart 2013 15:40

hans caspers schreef:oke dat is mooi als het goed werkt, maar het mooiste is dat de lucht voor de caburateur koud is.dus eigenlijk zou je het filter niet achter de cilinder kop moeten hangen. maar wat meer naar naar voren zodat hij de koude rijwindt kan pakken.
ik heb er ook aan zitten denken om zoiets je gaan maken, maar dan wil ik het filter in de voorkap verwerken. maar dan komt het volgende probleem , dat je niet genoeg ruimte om de tank heb. en dan de buis ziet zitten en dat hij misschien warm wordt ddor de cilinder en de cilinderkop.
heb er ook aan gedacht om heb naar onderen te laten lopen maar dan heb je weer last dat hij nat wordt als het regend.
als het weer wat mooier weer is ga ik hier nog eens over nadenken en passen en meten.bij mijn auto heb ik dit ook gedaan en dit werkt perfect en geeft ook weer extra brul geluid.


daar heb je gelijk in :mrgreen: :think:

ik kan de de buis verlengen naar voor maar omdat dat net naast het wiel is met modder en water vondt ik dat eerst niet echt een goed plan

de warmte van de motor kwam zoiezo langs de filter heen :think:

om dat mijn zij kap net naast de radiateur open is komt daar koele lucht weg
dat is dus ook zo aan de andere kant dus je krijgt een soort wervel van wind mede omdat de radiateur net voor het blok zit moet het goed komen denk ik anders word het wel verlengen ...

stil staan denk ik wel dat hij wat warme lucht hapt maar met het rijden niet zo erg in theorie :think: we zien wel :mrgreen:
Avatar gebruiker
friesequad
500cc
500cc
 
Berichten: 2159
Geregistreerd: 24 jun 2012 16:23

Re: madmax 250 caburateur sproeiers

Berichtdoor dimpower » 18 maart 2013 17:00

@ 4W: hij was toch nog steeds half en half on topic hoor.zijn luchtfilteraanpassing heeft te maken met een luchtprobleem(te warme lucht) dus zullen we het maar door de vingers zien he ;) :D
indien de aanpassing goed werkt mag je er gerust een mooie "how to" van maken of indien het de prestaties verbeterd mag het zelfs in "modificaties". :thumbup:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: madmax 250 caburateur sproeiers

Berichtdoor sandhi,; » 18 maart 2013 22:28

jongens er is ook flexibel pvc 40 slang gebuiken ze om een badkuipje aan te sluiten die kan je in een mooie bocht helemaal naar voren brengen :mrgreen: vrij dik en ik denk niet dat je lucht dan verwarmd wordt door je blokje

Afbeelding

is ook te verlijken voor als je een korter bochtje erop wil lijmen.. maar wel een ander filtertje derop denk ik ;) of gewoon een panty erop
SPY F1/ZX6
Avatar gebruiker
sandhi,;
400cc
 
Berichten: 897
Geregistreerd: 22 apr 2010 09:53
Woonplaats: den haag

Re: madmax 250 caburateur sproeiers

Berichtdoor friesequad » 19 maart 2013 07:35

had ik ook over na gedacht zo slang :mrgreen: alleen dan een vijver slang van 40 mm dat kwam als eerst in mijn zieke hoofd op :crazy:

die slang die jij heb is natuurlijk beter

ik zat dus met het probleem filter en de wielen water enz

dus dacht ik eerst zo maar dan zit hij droog ( maar ja met mist ontkom je er niet aan :crazy: )

dus vandaar de buisjes en die had ik nog liggen van de verbouwing :mrgreen:
Avatar gebruiker
friesequad
500cc
500cc
 
Berichten: 2159
Geregistreerd: 24 jun 2012 16:23

Re: madmax 250 caburateur sproeiers

Berichtdoor dimpower » 19 maart 2013 19:46

ok jongens,het is nu effe genoeg geweest over van alle soorten buisjes en slangetjes.laat ons terug bij de les blijven en het over de sproeiers hebben.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: madmax 250 caburateur sproeiers

Berichtdoor friesequad » 06 apr 2013 17:48

vandaag ff gereden met 105 en de ram air idee de bougie is wit grijs na zo 15 km

toeren komt hoger dan 6.3 in de 3d versnelling ( geen stottering )

nu heb ik de demper ook leeg gehaald zo dat hij de uuuh rook beter weg krijgt reed nu veel makelijker 85

dus denk ik ik haal de ram er af dus minder lucht meer brand stof ff snel test ( gewoon open filter )

reed in eens 89 km om dat hij in de 4 versnelling meer toeren haalde :mrgreen:

maar in de 3 versnelling komt hij nu niet boven de 6.0 toeren :crazy:
dan stotterd hij ( krijgt hij te veel ) kleur bougie donker grijs :crazy:

zit nu te denken zet 107 er in met ram er op dus meer brand stof plus beetje meer lucht :think:

ik kan wel lager gaan maar dan kom ik uit op 102 a 103 alleen die heb ik niet heb 100 en dan 104 105 107 :think: dus dan maar 107 met de ram dan moet het goed komen denk ik is weer natte vinger werk
Avatar gebruiker
friesequad
500cc
500cc
 
Berichten: 2159
Geregistreerd: 24 jun 2012 16:23

Re: madmax 250 caburateur sproeiers

Berichtdoor friesequad » 24 apr 2013 20:00

zit nu op 104 sproeier

en de gasnaald helemaal boven in ( zo dat hij minder benzine krijgt )

nu in de 3de versnelling toeren 6.9 :wtf:

alleen in de 4de iets minder toeren waar door ik de 90 net niet haal :crazy:

blijf op 87 km :crazy: wind mee op gps :think:

en de bougie is donker grijs

dus aan gezien je in de 4de toch niet maximaal toeren kan rijd ook al zou je dat willen zet ik gasnaald in het midden zo dat hij iets minder toeren in de 3de heeft en dus iets meer in de 4 de

de gasnaald heeft dus wel in vloed op vol gas :think:

want gasnaald helemaal naar beneden dan heeft hij 6.3 in de 3de versnelling :think:

dus blijf eerst met 104 rijden en zien wat hij doet :thumbup:
Avatar gebruiker
friesequad
500cc
500cc
 
Berichten: 2159
Geregistreerd: 24 jun 2012 16:23

VorigeVolgende

Keer terug naar Carburateur/ Brandstof en luchtproblemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten