Uit de carburateur lekt benzine. Bashan 250cc

Re: Uit de carburateur lekt benzine.

Berichtdoor Apollo » 20 nov 2012 11:48

x187 schreef:Als je eerst een foto hier post van het slangetje waar die uit lekt, dan kunnen we je beter sturen en bespaart dat onnodig zoeken ;)...



:thumbup: Ga ik vanavond doen.
Avatar gebruiker
Apollo
50cc
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 24 okt 2012 10:24
Woonplaats: Brabant

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Uit de carburateur lekt benzine.

Berichtdoor admin » 20 nov 2012 15:22

Als er geen benzinekraantje op zit, durf ik voor 99,9% zeker te stellen dat je vuil in je carb op je vlotternaald hebt. Is een bekend probleem bij Sheng Wey carburateurs die gebruikt worden op de bashan woks.
Het slangetje zit verbonden aan de overloop van de vlotterkamer. Dus als deze te vol is, gooit hij de brandstof er via de overloop(en dus dat slangetjes) eruit.
Ga aub niet zitten prutsen met het verbuigen van je vlotter zodat het niveau onder de overloop blijft, want dat gaat niet helpen.
Gewoon je carb uit elkaar halen zoals in de link die ik eerder postte beschreven staat. Voorzichtig je vlotter verwijderen door het asje te verwijderen (pas op want de vlotter zit gehaakt aan de vlotternaald) en alles heel goed schoonmaken. Voorkant van de vlotternaald is van rubber (voor de goede afdichting) en moet goed schoon zijn.
Daarna zal je carb niet meer overstromen. Het zou me verbazen als dit niet het probleem is.

BTW, ik zou toch ten alle tijden een benzinekraan monteren. kost je niet veel geld en bespaard je benzine/problemen.
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: Uit de carburateur lekt benzine.

Berichtdoor Apollo » 20 nov 2012 15:58

admin schreef:Als er geen benzinekraantje op zit, durf ik voor 99,9% zeker te stellen dat je vuil in je carb op je vlotternaald hebt. Is een bekend probleem bij Sheng Wey carburateurs die gebruikt worden op de bashan woks.
Het slangetje zit verbonden aan de overloop van de vlotterkamer. Dus als deze te vol is, gooit hij de brandstof er via de overloop(en dus dat slangetjes) eruit.
Ga aub niet zitten prutsen met het verbuigen van je vlotter zodat het niveau onder de overloop blijft, want dat gaat niet helpen.
Gewoon je carb uit elkaar halen zoals in de link die ik eerder postte beschreven staat. Voorzichtig je vlotter verwijderen door het asje te verwijderen (pas op want de vlotter zit gehaakt aan de vlotternaald) en alles heel goed schoonmaken. Voorkant van de vlotternaald is van rubber (voor de goede afdichting) en moet goed schoon zijn.
Daarna zal je carb niet meer overstromen. Het zou me verbazen als dit niet het probleem is.

BTW, ik zou toch ten alle tijden een benzinekraan monteren. kost je niet veel geld en bespaard je benzine/problemen.


Thx.

Ga ik gelijk morgen controleren.
Bezienekraantje erop zetten dacht ik idd al aan. Welke kan ik het beste pakken / kopen?
Avatar gebruiker
Apollo
50cc
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 24 okt 2012 10:24
Woonplaats: Brabant

Re: Uit de carburateur lekt benzine.

Berichtdoor 4 wieltjes » 20 nov 2012 17:03

Apollo schreef:Thx.

Ga ik gelijk morgen controleren.
Bezienekraantje erop zetten dacht ik idd al aan. Welke kan ik het beste pakken / kopen?


1 die je open en dicht kan zetten.
Verder niks. :D
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Uit de carburateur lekt benzine.

Berichtdoor dimpower » 20 nov 2012 18:17

4 wieltjes schreef:
Apollo schreef:Thx.

Ga ik gelijk morgen controleren.
Bezienekraantje erop zetten dacht ik idd al aan. Welke kan ik het beste pakken / kopen?


1 die je open en dicht kan zetten.
Verder niks. :D

:lol: :lol: :lol: moest je er eentje vinden die meteen zichzelf ook vult laat het dan weten he :twisted:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Vorige

Keer terug naar Carburateur/ Brandstof en luchtproblemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten