bougie kleurrr en sproeier

bougie kleurrr en sproeier

Berichtdoor fr33style » 28 dec 2009 21:14

Heeee ik heb vandaag mijn EGR klep eraf gesloopt, heb die race olie van motul bij alg erin gegooid, echt heel ander soort olie joh, deze is fluoriserend geel en ruikt enorm naar die hubba bubba kouwgom :D heb ook het oliefilter vervangen , heb een verse iridium bougie erin gedraaid mijn luchtfilters veranderd, carbu open gemaakt en nou heb ik gewoon willekeurig een sproeier maat gepakt om mee te starten.

Ik heb 108 erin gedraaid en mijn resultaat is als volgt hoop dat jullie het een beetje kunnen zien zo;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Link



ik weet dat de kleur koffiebruin moet zijn, nou was mijn vorige bougie pikzwart maar ook veel meer draden waren beslagen als dat je bij deze bougie ziet.

ik zie wel net dat 1e randje een sorrt koffiekleur, maar zoals jullie kunnen zien zie ik er ook zwart tussen dus dat lijkt me roet.

zal ik gewoon verder omhoog gaan met de sproeiermaat ??
fr33style
300cc
 
Berichten: 281
Geregistreerd: 20 sep 2009 15:35

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: bougie kleurrr en sproeier

Berichtdoor Robashan » 28 dec 2009 22:19

Ha zo nogal wat werk om het te visualiseren. goed bezig
Ja nou hoe loopt die? dat is ook belangrijk, het die genoeg benzine op de top en als je het gas snel opentrekt. dan na een stuk rijden effe goed kijken. hij kan nog wel meer hebben denk ik zo.

Je gasnaald op zijn hoogste stand zetten en dan weer een sproeirmaat terug was het toch?

heb je fotos van de acties van de egr klep, mischien een mooie post , wat je moet doen met welke materialen enzo

succes
Bashan 200
=> open uitlaat, Twin air luchtfilter,17 tandswiel, sproeier 117, witte velgen, handgas
Astra sport
=> 125 pk, K&N filter, DTM uitlaat, sportvelgen
Robashan
350cc
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 05 mei 2009 08:15
Woonplaats: Berghem

Re: bougie kleurrr en sproeier

Berichtdoor bashanboy » 28 dec 2009 22:31

eerst zorgen dat de quad goed loopt, dan een eind gaan rijden en dan de kleur checken ;) als je de perfecte kleur wilt zien moet je even in de topic van mijn quad kijk ;) is perfect afgesteld! :D
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: bougie kleurrr en sproeier

Berichtdoor fr33style » 28 dec 2009 22:58

nou op quadbenelux staat een hele uitgebreide uitleg en die zegt dat je eerst moet beginnen met de hoofdsproeier, pas als je de kleur van de bougie goed hebt moet je pas met de gasnaald gaan spelen.

http://quadforumbenelux.com/viewtopic.php?f=8&t=3664

maar dat merk ik ook want in het laag heb ik niks, maar wat ik merk is dat ie iets beter is geworden in zijn top maar nog niet helemaal geweldig ik had eigelijk zelf het idee dat hij wel wat meer mag.
in het midden trekt ie als een gek, ik hoop dat ik de top goed afgesteld krijg, zat op 95 vanmiddag bij 5 a 6000 toeren, harder ging weer niet want dan kom je weer een stoplicht of auto tegen.

de egr klep heb ik er gewoon vanaf geschroefd, en precies als black spyder al zij in het egr klep topic.
dat gekke tuitje naast de uitlaat heb ik van zn lipje afgezaagd, daar een M8 draad in getapt en er toen een bout in gedraaid.
dat slangetje op je inlaat spruitstuk heb ik gewoon laten zitte, aan het eind een bout in gepropt met een slangklem erover heen en ergens vastgezet met een ty-rip.

ik zal morgen wat meer fotos maken maar zal inderdaad ff hoger gaan met de sproeiers thanks.
fr33style
300cc
 
Berichten: 281
Geregistreerd: 20 sep 2009 15:35

Re: bougie kleurrr en sproeier

Berichtdoor fr33style » 28 dec 2009 23:28

heb je topic bekeken, bedoel je dat plaatje met die bougie die eruit ziet alsof ie uit een neergestorte duitse bommenwerper komt van 1943 ???

Afbeelding



hahahah grapje maar ik had een meer zuivere kleur verwacht, dit is meer uitgedroogd roestachtig.
maar dan neem ik aan dat die roestachtige kleur hem is toch :mrgreen:
fr33style
300cc
 
Berichten: 281
Geregistreerd: 20 sep 2009 15:35

Re: bougie kleurrr en sproeier

Berichtdoor lzone » 29 dec 2009 00:14

die originele bougie's hebben een slechte ontbranding, verander deze eens door een NGK, de kleur zal dan wel een pak beter meevallen ;) want die originele zijn maar prullen hoor.
Grts Lzone
lzone
400cc
 
Berichten: 738
Geregistreerd: 06 dec 2009 01:09
Woonplaats: Schriek / Belgium

Re: bougie kleurrr en sproeier

Berichtdoor bashanboy » 29 dec 2009 10:51

lzone dat is een NGK :lol:
ja die kleur moet het zijn, de mijne trekt echt lekker door. 96 bij 7500rpm is voor een blok met standaard uitlaat goed!
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: bougie kleurrr en sproeier

Berichtdoor lzone » 29 dec 2009 19:14

bashanboy schreef:lzone dat is een NGK :lol:
ja die kleur moet het zijn, de mijne trekt echt lekker door. 96 bij 7500rpm is voor een blok met standaard uitlaat goed!


oeps had ik niet gezien :oops: (dat moet ik aan mijn projectje nog veranderen, een ngk bougie..
Grts Lzone
lzone
400cc
 
Berichten: 738
Geregistreerd: 06 dec 2009 01:09
Woonplaats: Schriek / Belgium


Keer terug naar Carburateur/ Brandstof en luchtproblemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten