Barossa tweecilinder 250cc.

Re: Barossa tweecilinder 250cc.

Berichtdoor DexterXL » 21 jul 2012 11:18

...moet je inlaatspruitstuk het wel aankunnen, want vaak is het een op1
stapeling van factoren wat hem smoort, mooiste is andere carb, inlaatspuitstuk
poorten vergroten, aangepaste uitlaatsysteem, dan ga je echt groot verschil
merken...... :thumbup:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Barossa tweecilinder 250cc.

Berichtdoor eleventwentyseven » 22 jul 2012 08:20

ik heb nog wel mijn oude barossablok voor je liggen hier zitten twee carburateurs op met eigen inlaatspruitstukken.
blok loopt perfect alleen tweede versnelling is stuk en een scheur in het carter bij uitgaande as.
voor 50 euro mag je hem overnemen als je wilt. kabels van de carburateurs en kabelboom zitten erbij en ook de slangen naar het luchtfiter.

gr jimmy
eleventwentyseven
200cc
 
Berichten: 84
Geregistreerd: 16 jan 2011 11:06
Woonplaats: Wormerveer

Re: Barossa tweecilinder 250cc.

Berichtdoor Giofonix » 23 jul 2012 14:12

Maja, elk blok word fabrieksaf geknepen. Auto`s, scooters, motoren, en dus ook quads. Dit doen ze om op safe te spelen. Een blok die fabrieksaf het volle vermogen levert, zal meer slijtage hebben. Dus knijpen ze hem. Dus ja, je zult meer vermogen krijgen! Echter zal ik er wel wat aanpassingen aan doen mbt uitlaat en filter. Anders heeft het volgens mij nog niet veel zin!
maak je niet druk, morgen is vandaag alweer gisteren
Avatar gebruiker
Giofonix
200cc
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 17 apr 2011 17:44
Woonplaats: Overijssel

Re: Barossa tweecilinder 250cc.

Berichtdoor Jamievanm » 25 jul 2012 00:03

Giofonix schreef:Maja, elk blok word fabrieksaf geknepen. Auto`s, scooters, motoren, en dus ook quads. Dit doen ze om op safe te spelen. Een blok die fabrieksaf het volle vermogen levert, zal meer slijtage hebben. Dus knijpen ze hem. Dus ja, je zult meer vermogen krijgen! Echter zal ik er wel wat aanpassingen aan doen mbt uitlaat en filter. Anders heeft het volgens mij nog niet veel zin!


Beste mensen:

Er zijn twee mogelijkheden op antwoord.

Iemand die het getest heeft.

Iemand die op de hoogte is van iemand die het getest heeft. :)

Het kan namelijk zo zijn dat inderdaad de kanalen / timingen alles van het motorblok zo zijn opgebouwd dat een grotere carburateur totaal geen zin heeft.

Echter is er ook een versie met twee carburateurs van dit blok, vervolgens moet je je dan nog gaan afvragen of dat blok inwendig niet verschilt van het mijne. Dit weet waarschijnlijk alleen de fabrikant of iemand die beide cilinders met veel kennis en aandacht bekeken heeft. Indien dit niet verschilt zal dit hoogstwss vermogenstoename geven.
Nu heeft beste Jimmy van hierboven mij voorzien van een carburateur(twee zelfs) en de quad loopt weer gewoon.

Mogelijk dat ik eerdaags dit dubbele spruitstuk plaats en twee carburateurs.

Eventuele ervaringen zal ik dan uiteraard delen.

Nu ben ik ook benieuwd naar het volgende:

http://www.quadpost.eu/quadpost/?Uitlaa ... ucuzjzzczz

Die uitlaat heb ik tweedehands op de kop getikt, puur en alleen voor het geluid.

Nu begrijp ik dat deze simpele uitlaat mij al vermogenstoenamje kan leveren? Hoe zit dat? Een auto met een andere demper geeft ook vrijwel nooit extra vermogen.

En afstellen sproeier is hierna noodzakelijk? Groter?
Jamievanm
50cc
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 11 jun 2012 23:41

Re: Barossa tweecilinder 250cc.

Berichtdoor DexterXL » 25 jul 2012 08:49

Vermogenswinst door een andere uitlaat kan wel degenlijk, maar verwacht
geen hoge toenames.
Een goede open demper zorgt ervoor dat je een ander koppelverloop krijgt,
en dan voornamenlijk krijg je een hoog toerige motor, loopt die van jouw
maximaal 8000tpm, dan is het effect beter als max. 6000 tpm, nog hoger zou
nog leuker zijn, vandaar dat die wegracers ruim boven de 10000 tpm uit komen.
Dus je kunt grofweg kiezen uit of veel trekkracht onderin en weinig op de top,
of weinig onderin en meer op de top.
En ja, andere demper is vaak de sproeier iets aanpassen.

De reden waarvoor je bij een auto niet veel merkt, is omdat de uitlaatlijn veel
langer is, en de achterdemper is het laatste in de lijn, zou je de gehele uitlaatlijn
van voor naar achter incl spruitstuk aanpassen, dan ga je echt wel leuke winst
behalen......maar alleen een demper? niet echt ;)
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Vorige

Keer terug naar Carburateur/ Brandstof en luchtproblemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten