carburateur ram air

carburateur ram air

Berichtdoor friesequad » 03 jul 2012 19:54

was ff benieuwd heb nog steeds v8 in het hoofd ( mustang 351 big blok )

dus zat te denken of ram air ook toe te passen is op een 1 cilinder

houdt in de rij lucht die je maak gelijk de carburateur in

waar door veeeeel meer lucht in je blok kan krijgen

zou dit mogelijk zijn !?

google het ff anders
Avatar gebruiker
friesequad
500cc
500cc
 
Berichten: 2159
Geregistreerd: 24 jun 2012 16:23

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: carburateur ram air

Berichtdoor Patriickm » 03 jul 2012 20:08

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ram-air

waarschijnlijk wel dus haha!
GROEN! :mrgreen:
Avatar gebruiker
Patriickm
350cc
 
Berichten: 462
Geregistreerd: 11 dec 2011 13:06
Woonplaats: Enschede

Re: carburateur ram air

Berichtdoor fretje-pitbull » 03 jul 2012 20:10

je snelheid is te laag om efectief vermogen extra te ontwikkelen
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: carburateur ram air

Berichtdoor BBQBarman » 03 jul 2012 20:13

Natuurlijk is het mogelijk daardoor kan je een grotere sproeier nemen dus je quad zal sneller gaan maar of je carb dan te klein zal zijn weet ik het niet
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: carburateur ram air

Berichtdoor friesequad » 04 jul 2012 04:53

dus omdat de quad een lage snelheid heeft heeft het weinig zin

dan moet er een soort trechter idee op vangt meer wind met weinig snelheid

moet eerst quad maar heben hahaha en dan na 1000 km gaan we bezig
Avatar gebruiker
friesequad
500cc
500cc
 
Berichten: 2159
Geregistreerd: 24 jun 2012 16:23

Re: carburateur ram air

Berichtdoor BBQBarman » 04 jul 2012 07:00

Verstandig eerst goed inrijden
Of het werkt of niet kan je later proberen
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: carburateur ram air

Berichtdoor Peanut » 04 jul 2012 08:26

Het systeem zal wel (en beter) werken wanneer de quad voorzien zou zijn van een injectie systeem. Hierbij zal natuurlijk de luchthoeveelheid gemeten worden en de hoeveelheid inspuiting worden bepaald.

Zonder injectie zal het alleen op hoge snelheid werken. Net zoals er al gezegd is.. kan je dan een grotere sproeier of wat dan ook monteren omdat er dan ook meer zuurstof te verbruiken is.
Maar je lucht/branstof verhouding zal..aardig..zoek zijn wanneer je langzaam rijdt of stationair ;)

Een injectie kan dit door zijn module weer bijregelen.
Enfin, Lang verhaal. Ik stop hier maar even. :oops:
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Avatar gebruiker
Peanut
500cc
500cc
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 02 aug 2011 11:07
Woonplaats: Warmond

Re: carburateur ram air

Berichtdoor friesequad » 04 jul 2012 15:09

ik bekijk het over 1000 km wel

het is meestal op het einde van je snelheid dat je power nodig heb om nog sneller te gaan

maar in iedergeval leuk dat zoiets kan werken

een idee om uit te proberen
Avatar gebruiker
friesequad
500cc
500cc
 
Berichten: 2159
Geregistreerd: 24 jun 2012 16:23

Re: carburateur ram air

Berichtdoor ulleke » 04 jul 2012 17:09

Zundap had het systeem ook met een schoepenrad op het vliegwiel. Hierdoor zoog deze de rijwind aan en blies die vervolgens middels de kappen rond de cilinder. We hebben destijds het wel eens omgebouwd naar een toevoer naar de carb. Een soort mechanische compressor dus. Helaas hebben we hem nooit goed afgesteld gekregen 2 takt h
Grtz Ulleke aka Dré
Avatar gebruiker
ulleke
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1302
Geregistreerd: 16 apr 2010 20:34
Woonplaats: Roosendaal

Re: carburateur ram air

Berichtdoor DxJ » 05 jul 2012 15:26

blokjes kunnen het aan zolang de kompressie laag word gehouden en geen overdreven hoge turboladingen worden gegeven...
zou natuurlijk wel opteren om kwaliteitslagers in het blok te monteren moest je er ooit aan beginnen ;)
http://www.mbe-motorsports.com/catalog/ ... cts_id/265
The best engine in the world is the vagina. It can be started with one finger, it is self-lubricating,
it takes any size piston, and it changes its own oil every four weeks.
It's only a pity that the management system is so temperamental
Avatar gebruiker
DxJ
400cc
 
Berichten: 606
Geregistreerd: 14 dec 2011 14:31
Woonplaats: tongeren belgie

Volgende

Keer terug naar Carburateur/ Brandstof en luchtproblemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten