CARBURATEUR

Re: CARBURATEUR

Berichtdoor freakout31 » 07 apr 2012 17:06

ja k denk het ook inderdaad. nu valt die er mooi in en reageert op de gaskabel:D
hopen dat die het morgenw eer goed doet. moet even tanken en rondje rijden natuurlijk 8-)


mits het droog is...
Avatar gebruiker
freakout31
250cc
 
Berichten: 117
Geregistreerd: 06 aug 2010 08:57
Woonplaats: Rotterdam

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: CARBURATEUR

Berichtdoor Remq » 07 apr 2012 18:51

freakout31 schreef:ja k denk het ook inderdaad. nu valt die er mooi in en reageert op de gaskabel:D
hopen dat die het morgenw eer goed doet. moet even tanken en rondje rijden natuurlijk 8-)


mits het droog is...

Gelukkig ..man lekker dat het over is :thumbup:
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Avatar gebruiker
Remq
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2144
Geregistreerd: 05 jan 2012 19:52
Woonplaats: heerhugowaard

Re: CARBURATEUR

Berichtdoor freakout31 » 08 apr 2012 13:44

carburateur gemonteerd maar start nog niet :S heeft wel een vonkje en krijgt benzine in de vlotter. t kan zijn omdat deze leeg was dat deze gevuld moest worden maar heb een aardige tijd staan starten..
daarna carb weer losgehaald om te kijken of er benzine in de vlotterkamer kwam, dit was het geval. zag wel dat de stationairstelschroef ver naar binnen stond waardoor ik dacht dat deze de gasschuif te ver open hield waardoor die misschien verzuipt? verder ook al de sproeier die in me oude carb zat overgezet. er zaten er alleen 2 geloof ik? ik heb er maar 1 overgezet omdat ik dacht dat die andere even groot waren.

wordt er niet goed van.. ik wil rijden!!!
Avatar gebruiker
freakout31
250cc
 
Berichten: 117
Geregistreerd: 06 aug 2010 08:57
Woonplaats: Rotterdam

Re: CARBURATEUR

Berichtdoor dimpower » 08 apr 2012 13:52

hoe staat je luchtschroef?zet deze anders eens helemaal dicht en dan dan 2 toeren opendraaien.dat is een basisvertrekpunt om dan te finetunen.zou ook eens een nieuwe bougie proberen want je oude kan wel vonken maar daarom niet voldoende.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: CARBURATEUR

Berichtdoor x187 » 08 apr 2012 14:26

Ok,

Haal je bougie eruit, ga nu starten met je dodemans uit! Indien je geen dodemans hebt, zet het contact uit, quad in de versnelling. Begin nu de quad in de 2e versnelling te duwen. Klein stukje maar, meter of 5. Pak nu wat remmenreiniger en spuit dit door het bougiegat naar binnen. Let op! Niet te veel gewoon 2 pufjes. Draai snel de bougie erin. Zet hem vast en zet je dodemans of contact aan. Probeer onmiddelijk te starten. Geen gas geven en de choke even op half. Nadat je dit hebt gedaan beschrijf even wat er nu gebeurde...
Avatar gebruiker
x187
350cc
 
Berichten: 515
Geregistreerd: 24 dec 2011 20:45

Re: CARBURATEUR

Berichtdoor freakout31 » 08 apr 2012 14:33

Bedankt voor de tip. ik ga het morgen proberen omdat ik er nu geen tijd voor heb. hoop dat het werkt!
Avatar gebruiker
freakout31
250cc
 
Berichten: 117
Geregistreerd: 06 aug 2010 08:57
Woonplaats: Rotterdam

Re: CARBURATEUR

Berichtdoor freakout31 » 10 apr 2012 17:08

hij liep heel eventjes, nog geen seconde:P
maar denk dat het de vonk/bougie is.
had 2 andere bougies liggen, die in me bogiedop gestopt en aan t frame gehangen, beduidend sterkere vonk, alleen zijn dit andere dan die voor de bashan bestemd zijn dus kan ze helaas niet monteren. morgen even nieuwe bougie halen verwacht ik.

groeten
Avatar gebruiker
freakout31
250cc
 
Berichten: 117
Geregistreerd: 06 aug 2010 08:57
Woonplaats: Rotterdam

Re: CARBURATEUR

Berichtdoor dimpower » 10 apr 2012 17:19

freakout31 schreef:hij liep heel eventjes, nog geen seconde:P
maar denk dat het de vonk/bougie is.
had 2 andere bougies liggen, die in me bogiedop gestopt en aan t frame gehangen, beduidend sterkere vonk, alleen zijn dit andere dan die voor de bashan bestemd zijn dus kan ze helaas niet monteren. morgen even nieuwe bougie halen verwacht ik.

groeten

van die bougie heb ik dit al eens gezegd he.het is niet omdat hij vonkt,dat hij ook goed vonkt.de bougie is altijd
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: CARBURATEUR

Berichtdoor freakout31 » 10 apr 2012 17:32

:oops:
Avatar gebruiker
freakout31
250cc
 
Berichten: 117
Geregistreerd: 06 aug 2010 08:57
Woonplaats: Rotterdam

Re: CARBURATEUR

Berichtdoor dimpower » 10 apr 2012 18:12

geen probleem man.als je nog eens in de toekomst zulke problemen heb weet je nu waar je eerst moet naar kijken ;)
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

VorigeVolgende

Keer terug naar Carburateur/ Brandstof en luchtproblemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten