Die EGR-klep zorgt er voor dat een deel van je uitlaatgassen nog een keer terug in je verbrandingskamer uit komen om ze nog een keer te verbranden, alles voor een schoner milieu. En dat je motor eerder zijn bedrijfstempratuur bereikt wat ook weer beter is voor het milieu.
Maar uitlaatgassen bevatten mijn inziens heel heel heel erg weinig zuurstof om het nog eens te verbranden. Dus ik zeg als je een motor wil hebben die beter/ makkelijker loopt moet je hem geen uitlaatgassen geven maar verse zuurstof
wij mannen lusten toch ook alleen maar vers bier en geen bier dat al een keer gedronken is
Dus EGR-klep met alle slangen weg halen en dan in de slangen die van je blok af komen passende bouten erin draaien, op die manier heb je het systeem buiten werking gesteld en krijgt jou motor voortaan constant verse lucht om te verbranden
wat hij veel lekkerder zal vinden en jou daarom beloond dat hij lekkerder loopt, beter op zijn toeren komt en iets meer brandstof op zuipt. whahahahahaaa
Ik hoop dat je het allemaal een beetje kunt begrijpen zo niet lees even terug vanaf het begin van het topic of gebruik even de zoekfunctie van het forum met als trefwoord EGR.