Handgas/Snelgas

Re: Handgas/Snelgas

Berichtdoor jdrulez » 29 sep 2009 21:25

rockfordbreda schreef:Dat klopt niet.Je moet de buitenkabel inkorten en het tonnetje erop zetten omdat je deze afknipt om de buitenkabel dan kan inkorten.En ik denk dat de wegrijders liever een handgas hebben en de terreinrijder zweren bij de duisgas.
Zelf heb ik ook handgas dan kan je gasscguif verder open en sneller.

mvg:

Martijn :mrgreen:


Dat klopt wel, die op de site staan moet dat hele verhaal van jou wel gebeuren, maar ze hebben nieuwe sets waarbij dit allemaal niet hoeft :D
>>>>>BLACK DEVIL<<<<<
Bashan BS200-S7 --------->>>>>> Bashan 250S-11B
Avatar gebruiker
jdrulez
300cc
 
Berichten: 183
Geregistreerd: 11 aug 2009 12:05

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Handgas/Snelgas

Berichtdoor hans caspers » 01 nov 2009 07:54

ik zelf heb vandeweek ook draaigashendel er op gezet, en heb gewoon een nieuwe universele binnen en buiten kabel gekocht bij een scootershop.
op deze manier kun je altijd weer over stappen op duimgas, omdat je de kabel niet aanpast.en het universele kabel kost geen drol 3.00 euro.
mijn twee meiden op de quad
Avatar gebruiker
hans caspers
Erelid
Erelid
 
Berichten: 352
Geregistreerd: 30 okt 2009 17:58
Woonplaats: leidschendam

Re: Handgas/Snelgas

Berichtdoor BDbashan » 01 nov 2009 12:59

Kun je doen, maar setje wat alg-moto verkoopt, niet die van de site maar een andere hoef je inderdaad helemaal niks voor aan te passen.
TheBlackDiamond....... Fucking Legal Street Rules
Avatar gebruiker
BDbashan
400cc
 
Berichten: 881
Geregistreerd: 30 aug 2009 12:22
Woonplaats: wapenveld= Gemeente Heerde

Re: Handgas/Snelgas

Berichtdoor fr33style » 07 nov 2009 22:36

ja het is helemaal waar.
duimgas is echt nodig bij off road quaden, want je moet je stuur goed vast kunnen houde met afdalingen en klimmen sturen evenwicht blabla,

ik ben begonnen op een quad met duimgas, het is veel en veel veiliger, zeker voor je pols.
het is echt iets wat ik mis op deze quad, ook mis ik het apart remmen van voor en achter wielen

mijn rechterhandrem voor zou gewoon mijn voorrem moeten zijn en de voetrem moet achter zijn.

wat on road betreft ja dan is handgas wel leuk omdat het iets pittiger reageert, ik heb alleen nooit last gehad van mijn duim met duimgas dus vandaar dat ik er ook geen klachten van ken.
fr33style
300cc
 
Berichten: 281
Geregistreerd: 20 sep 2009 15:35

Re: Handgas/Snelgas

Berichtdoor lzone » 22 dec 2009 00:25

das waar ofroaden met handgas kan wel eens gevaarlijk worden, maar voor op de baan verkies ik tog liever handgas op de mijne, na +- 30 a 40km rijden begint die duim tog maar pijn te doen hoor :cry: dus daarom de handgas geinstalled met pro grip handvaten, (om geen bleinen te krijgen en een beetje confort aan de handjes e)
Grts Lzone
lzone
400cc
 
Berichten: 738
Geregistreerd: 06 dec 2009 01:09
Woonplaats: Schriek / Belgium

Re: Handgas/Snelgas

Berichtdoor Chucky » 24 dec 2009 09:26

Ik vind Handgas ook vele stukken releaxer, maar nogmaals ieder zijn eigen natuurlijk.
Heb ook Duimgas gehad op m'n oude Bashan, vond het in het begin erg vreemd (natuurlijk scooter/brommer/motor gewent). Ik kreeg ook last van mn duim vaak. Met handgas vind ik persoonlijk dat het stuur steviger in de hand licht en het gas valt beter te doseren.

Good Luck ;)
SHINERAY XY250STIXE Spyder
*****************************************
Je kunt pas quad rijden als je een Chinees kan berijden

******************************************
Avatar gebruiker
Chucky
500cc
500cc
 
Berichten: 1435
Geregistreerd: 13 nov 2009 00:35

Re: Handgas/Snelgas

Berichtdoor Chucky » 24 dec 2009 09:29

Trouwens handgas was inderdaad ook 1 van de dingen die ik wilde gaan aanpassen op mijn oude Bashan om er een comfortabele quad van te maken, maargoed daar ben ik helaas niet aantoe gekomen heb hem bijelkaar maar een maand of 3 gehad :P
SHINERAY XY250STIXE Spyder
*****************************************
Je kunt pas quad rijden als je een Chinees kan berijden

******************************************
Avatar gebruiker
Chucky
500cc
500cc
 
Berichten: 1435
Geregistreerd: 13 nov 2009 00:35

Vorige

Keer terug naar Carburateur/ Brandstof en luchtproblemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten