Pagina 2 van 3

Re: Algemene info JLA LONCIN STREETQUAD 250CC

BerichtGeplaatst: 23 okt 2012 10:31
door dimpower
JLA Loncin afmetingen van frame (motorgedeelte)

Afbeelding

breedte vooraan boven:205mm
breedte vooraan onder:260mm
breedte achter boven:205mm
breedte achter onder:260mm

Re: Algemene info JLA LONCIN STREETQUAD 250CC

BerichtGeplaatst: 25 okt 2012 22:11
door Remq
dimpower schreef:JLA Loncin afmetingen van frame (motorgedeelte)

Afbeelding

breedte vooraan boven:205mm
breedte vooraan onder:260mm
breedte achter boven:205mm
breedte achter onder:260mm


Welke breedte is dat van links naar rechts van het frame?

Re: Algemene info JLA LONCIN STREETQUAD 250CC

BerichtGeplaatst: 26 okt 2012 06:09
door dimpower
ja van links naar rechts gemeten.van lmij mag dit ook van rechts naar links gemeten worden hoor :crazy: :crazy: :crazy: het zou hetzelfde moeten zijn :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: Algemene info JLA LONCIN STREETQUAD 250CC

BerichtGeplaatst: 26 okt 2012 06:46
door 4 wieltjes
:lol: :lol: :lol: Soepkip ik denk dat hij van links van de quad naar de rechterkant van je quad bedoelt.

Re: Algemene info JLA LONCIN STREETQUAD 250CC

BerichtGeplaatst: 26 okt 2012 13:40
door Remq
ja staat er best raar als je het zo zegt :crazy: :lol: :lol:

maar inderdaad is dat TUSSEN links en rechts :lol:

Re: Algemene info JLA LONCIN STREETQUAD 250CC

BerichtGeplaatst: 26 okt 2012 16:43
door dimpower
:crazy: :crazy: :crazy: de breedte is de totale breedte gemeten,dus buitenzijde naar buitenzijde.de vraag die werd gesteld was de breedte van het frame.niet de breedte tss frame.
en ik die dacht dat belgen soms traag van begrip waren :twisted: :twisted: :twisted:

Re: Algemene info JLA LONCIN STREETQUAD 250CC

BerichtGeplaatst: 29 okt 2012 10:41
door dimpower
*afmeting breedte tussen frame bovenaan is 175mm
*lengte achterbrug tussen motorframe en bevestiging schokdemper is 340mm
*breedte tussen achterbrug is 80mm

Re: Algemene info JLA LONCIN STREETQUAD 250CC

BerichtGeplaatst: 04 nov 2012 18:17
door Q-trading
Wij willen graag nog iets toevoegen wat zeer belangrijk is bij een JLA-21B met aluminium armen.
Wij melden het er bij de verkoop altijd bij, maar als de quads worden doorverkocht word dit er niet altijd bij verteld, wat tot problemen kan leiden.
Bij deze wil ik het nog een keer helemaal duidelijk uitleggen, want schijnbaar is het nog niet voor iedereen duidelijk, alhoewel er natuurlijk wel al het een en ander over is geschreven. Daarom leek het me verstandig om het nog een keer helemaal uit te leggen in het Alg JLA topic.

Normale A armen zitten op 2 bevestigingspunten op het frame, echter bij de Alu draagarmen zitten de armen maar op 1 punt op het frame.
Deze zijn bevestigd met een lange as, met op de uiteinden 2 dopmoeren.
Deze dopmoeren zijn voorzien van rode locktide vanuit china.

Door het rijden, en dus het veren van de armen, kunnen deze ondanks de rode chinese locktide iets losser gaan zitten, waardoor je speling op je armen krijgt op de bevestiging van je frame. Dit gebeurt echt niet in 1 ritje van een paar km's, maar dit gaat heel langzaam naarmate dat je rijdt.
Als je er niets aan doet, zitten ze bij 1000km vaak al vaak met teveel speling

Het is van groot belang dat je 1 keer in de 200km de armen even vastpakt, en ermee op een neer beweegt, om te zien of er speling op zit.
Zit er speling op, pak je 2 steeksleutels en draai je ze aan tot de speling weg is.
Let op, ook weer niet te vast, anders word je quad heel stug, want dan drukken de armen de vering niet meer in.

Indien je hier helemaal niets aan doet, en je blijft rond rijden met die speling, krijgt het binnenste van je draagarmbevestiging steeds klappen met hard remmen. Waardoor op de geleider steeds meer speling komt, omdat je dit oprekt door de speling. Zit dit allemaal goed vast zul je hier geen last van krijgen, en hou je alles heel 8-)
Dit is echt 1 van de belangrijkste dingen bij een JLA om goed bij te houden.

Als je merk dat de dopmoeren te snel loskomen, koop dan even een flesje rode Locktide, en doe deze op de as waar de dopmoeren opzitten.
De orginele chinese locktide is niet van de kwaliteit die wij hier in nederland kennen.

Succes

Re: Algemene info JLA LONCIN STREETQUAD 250CC

BerichtGeplaatst: 04 nov 2012 19:26
door Remq
Mooie info :thumbup:

Re: Algemene info JLA LONCIN STREETQUAD 250CC

BerichtGeplaatst: 28 feb 2013 22:37
door Firehuntah
Even wat info over de hydraulische remlichtschakelaar voor de 5th anniversary edition en waarschijnlijk ook de toekomstige modellen van de JLA. De oudere modellen hebben dit niet en gebruiken een mechanische remlichtschakelaar.

Dit is hem (zit normaal boven op op je rempomp):
Afbeelding

De maat hiervan is M10x1.25 en dit is een voor dubbele remleiding. Als je de remmen gaat scheiden moet je dus een nieuwe kopen voor enkele remleiding. Deze zijn makkelijk te vinden en kosten rond de 15 euro.


De maat voor alle andere banjo bouten op het remsysteem van de JLA is dus ook M10x1.25