Pagina 1 van 2

Alg. Info EGL MadMax 250cc:

BerichtGeplaatst: 10 maart 2012 09:53
door DexterXL
Hierbij de algemene informatie over de EGL MadMax 250cc, al dan niet de
Streetracing of de Offroad versie:

Merk: EGL, ook bekend als EGL Motor, Eagle Motorsport of Pumarex
Type: Madmax
Uitvoeringen: Streetracing & Offroad
Aantal cc's: 249cc
Aantal cillinders: 1
Merk motor: Lifan
Vermogen: 18 pk bij 7500 tpm
Koppel: 20 Nm bij 7000 tpm
Gewicht: 195 kg
Topsnelheid: rond de 100km/h afhankelijk van je gewicht enz....
Versnellingen: 1 achteruit, 4 vooruit
Remmen: voor en achter Hydraulische schijfremmen ongescheiden
Starten: elektrische start
Accu: origineel GTX9ABS (9 Ah) alternatief: CTX12BS (10 Ah) past er strak in
Choke: handchoke
Carburateur: imitatie Kei-Hen 28mm
Tankinhoud: 11 liter
Bougie: NGK DR8ES-L of DR8EIX
Knipperlichten: LED
Achterlicht: LED
Koplamp: BA20d 35/35W maar ook te verkrijgen in 40/45W en Xenon look

Maatvoeringen:
Streetracing:
L x B x H : 2.04 x 1.25 x 1.15
Wielen: 14 inch lichtmetaal
Voorbanden: 195 breed
Achterbanden: 225 breed
Heeft een iets langere achterbrug dan de Offroad

Offroad:
L x B x H : 1.90 x 1.28 x 1.20
Wielen: 10 inch lichtmetaal
Voorbanden: 22x6
Achterbanden: 25x6

Extra technische gegevens:

Carburateur Kei-hen 28mm:
Aansluiting luchtfilterslang: 38mm
Standaard sproeier: 98 Dell'orto klein M5
Tandwielverhouding: standaard : 15 x 48 vaak toegepast: 17 x 43
Ketting: Type 428
Alternatieve openluchtfilter: Malossi E14 nr: 0411461 (enige tot nu toe bekend)
Blokbout boven: M10 x 110mm
Blokbout onder/voor: M8 x 100mm
Bouten beugels frame motorophanging: M8 x 25 (is dan via achterzijde te borgen)
Bougiedop: NGK of Champion
Klepspeling: inlaat: 0.04mm uitlaat: 0.06mm (weet het niet 100% zeker)
Wiellagers voor: Kegellagers serie 32000
Wiellagers achter: Kogellagers serie 6200
Wiellagers voorzijde 6203 2RS1 (2 per hub)
Wiellagers achterzijde 32008X (2 voor gehele achteras)



Extra info: zet er maar onder :thumbup:

Re: Alg. Info EGL MadMax 250cc:

BerichtGeplaatst: 28 maart 2012 22:12
door x187
Madmax vanaf 2012 hebben een versterkte kroon op de achteras. m8 bouten zijn vervangen door m10 exemplaren. Dit betekend bij het monteren van een ander achtertandwiel, dienen de gaten uitgeboord te worden tot 10mm.

Tevens is de teller veranderd. Er staat nu EGL motorsport onderin.

Re: Alg. Info EGL MadMax 250cc:

BerichtGeplaatst: 28 maart 2012 22:26
door selwyn
En voor tuning:
Carburateur Sheng Wey pz 30
Adapter aluminium 30 mm

Test resultaten krijg je over 3 weken.

Re: Alg. Info EGL MadMax 250cc:

BerichtGeplaatst: 15 apr 2012 22:06
door BBQBarman
Toyo proxes banden
Voor 195x45x14
Achter 225x40x14

Re: Alg. Info EGL MadMax 250cc:

BerichtGeplaatst: 31 mei 2012 15:38
door DexterXL
Even extra info betreffende de bougie:
Origineel vanuit de fabriek zit er een D8TC bougie in, merk onbekend :roll:
als je dit invoerd bij de Cross Reference op de NGK site, dan krijg je:
NGK DP8EA-9
Als je dan nog verder gaat zoeken, dan kom je vanzelf tegen dat er daarvoor
in de plaats altijd een NGK D8EA gebruikt word, de elektrode afstand word een
beetje wisselend opgegeven tussen de 0.6 - 0.9 mm.
Deze is dus voor de standaard Madmax met alles er nog op en aan, ga je hem
aanpassen met oa een openfilter, en andere/aangepaste demper, dan moet je
toch een koudere bougie gaan gebruiken, dan moet je de NGK D9EA nemen.

Re: Alg. Info EGL MadMax 250cc:

BerichtGeplaatst: 12 jun 2012 19:45
door DexterXL
Met dank aan Eagle Motorsport: :clap:

Snelheidssensor check EGL:
Rood = 1
Blauw = 2
Zwart = 3

Test 1: contact aan = pin 2 + 3 = ongeveer 7 tot 8 volt.
Test 2: zelfde pennen, contact aan, wiel draaien = wisselspanning.
Test 3: contact aan = pin 1 + 3 = ongeveer 7 tot 8 volt.
Test 4: zelfde pennen, contact aan, wiel draaien = geen verschil.
Test 5: contact aan = pin 1 + 2 = ongeveer 7 tot 8 volt.
Test 6: zelfde pennen, contact aan, wiel draaien = wisselspanning.
Test 7: contact uit, stekker los. Weerstand tussen pin 1 en 3 = ~2 Mega ohm
Test 8: contact uit, stekker los. Weerstand tussen pin 1 en 2 = ~5 Kilo ohm
Test 9: contact uit, stekker los. Weerstand tussen pin 2 en 3 = ~2 Mega ohm

Test 1,3,5 meten de bedrading door.
Test 2,6 meten of de sensor signaal afgeeft richting de teller.
Test 7,8,9 meten alleen de sensor.

De kleuren rood/blauw/zwart zijn van de sensor. Niet van de kabelboom.
Het mooiste doormeet punt is natuurlijk de stekker die zo dicht mogelijk bij de unit zit. (Onder de voorkap).
De vertaling naar die kleuren moet je zelf even maken, want dat is nog wel eens anders.

Ps. Een 300cc heeft een andere teller unit dan de 250cc. Waarbij de snelheid wel klopt, maar de versnellingsaanduiding heeft een andere volgorde.

Re: Alg. Info EGL MadMax 250cc:

BerichtGeplaatst: 12 jun 2012 19:57
door dimpower
Kheb deze ook juist in de how too sectie geplaatst. :think:
laten we Admin maar beslissen oip welke plaats hij het laat staan.het is in ieder geval niet nodig dat deze uitleg 3X terug te vinden is. ;)

Re: Alg. Info EGL MadMax 250cc:

BerichtGeplaatst: 12 jun 2012 20:02
door selwyn
Sommige info kan niet vaak genoeg terug komen. Zeker de laatste tijd.

Re: Alg. Info EGL MadMax 250cc:

BerichtGeplaatst: 26 jun 2012 22:02
door x187
Bij het vervangen van de originele koelslangen is precies 1 meter koelslang benodigd.

Let op! Bij het vervangen van de kortste koelslang (Waterpomp -> onderkant cilinder) dat deze exact dezelfde lengtemaat heeft als de originele ivm ruimte tussen slang en uitlaat.

Binnenmaat koelslang = 14 mm

Montage mogelijk van 13 mm inwendig bij zeer flexibele slangen, zoals silicone slangen.

Tot maximaal 16mm inwendige slang mogelijk waarbij de slangenklemmen zeer strak aangedraaid dienen te worden...

Aanbeveling: 13mm silicone slangen.

Re: Alg. Info EGL MadMax 250cc:

BerichtGeplaatst: 03 okt 2012 16:50
door pmhvanes
Veel voorkomend euvel is de hielbars die afbreken,de radiatorgrill die afbreekt,en de bouten die het bovenste frame met de voorkant boven verbinden(subframe)zie foto's

Afbeelding
hier nog een en waar het pijltje staat zit tussen de delen 1cm speling dus zat veel spanning op Afbeelding