Alg. Info EGL MadMax 250cc:

Alg. Info EGL MadMax 250cc:

Berichtdoor DexterXL » 10 maart 2012 09:53

Hierbij de algemene informatie over de EGL MadMax 250cc, al dan niet de
Streetracing of de Offroad versie:

Merk: EGL, ook bekend als EGL Motor, Eagle Motorsport of Pumarex
Type: Madmax
Uitvoeringen: Streetracing & Offroad
Aantal cc's: 249cc
Aantal cillinders: 1
Merk motor: Lifan
Vermogen: 18 pk bij 7500 tpm
Koppel: 20 Nm bij 7000 tpm
Gewicht: 195 kg
Topsnelheid: rond de 100km/h afhankelijk van je gewicht enz....
Versnellingen: 1 achteruit, 4 vooruit
Remmen: voor en achter Hydraulische schijfremmen ongescheiden
Starten: elektrische start
Accu: origineel GTX9ABS (9 Ah) alternatief: CTX12BS (10 Ah) past er strak in
Choke: handchoke
Carburateur: imitatie Kei-Hen 28mm
Tankinhoud: 11 liter
Bougie: NGK DR8ES-L of DR8EIX
Knipperlichten: LED
Achterlicht: LED
Koplamp: BA20d 35/35W maar ook te verkrijgen in 40/45W en Xenon look

Maatvoeringen:
Streetracing:
L x B x H : 2.04 x 1.25 x 1.15
Wielen: 14 inch lichtmetaal
Voorbanden: 195 breed
Achterbanden: 225 breed
Heeft een iets langere achterbrug dan de Offroad

Offroad:
L x B x H : 1.90 x 1.28 x 1.20
Wielen: 10 inch lichtmetaal
Voorbanden: 22x6
Achterbanden: 25x6

Extra technische gegevens:

Carburateur Kei-hen 28mm:
Aansluiting luchtfilterslang: 38mm
Standaard sproeier: 98 Dell'orto klein M5
Tandwielverhouding: standaard : 15 x 48 vaak toegepast: 17 x 43
Ketting: Type 428
Alternatieve openluchtfilter: Malossi E14 nr: 0411461 (enige tot nu toe bekend)
Blokbout boven: M10 x 110mm
Blokbout onder/voor: M8 x 100mm
Bouten beugels frame motorophanging: M8 x 25 (is dan via achterzijde te borgen)
Bougiedop: NGK of Champion
Klepspeling: inlaat: 0.04mm uitlaat: 0.06mm (weet het niet 100% zeker)
Wiellagers voor: Kegellagers serie 32000
Wiellagers achter: Kogellagers serie 6200
Wiellagers voorzijde 6203 2RS1 (2 per hub)
Wiellagers achterzijde 32008X (2 voor gehele achteras)



Extra info: zet er maar onder :thumbup:
Laatst bijgewerkt door DexterXL op 11 maart 2012 00:56, in totaal 4 keer bewerkt.
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Alg. Info EGL MadMax 250cc:

Berichtdoor x187 » 28 maart 2012 22:12

Madmax vanaf 2012 hebben een versterkte kroon op de achteras. m8 bouten zijn vervangen door m10 exemplaren. Dit betekend bij het monteren van een ander achtertandwiel, dienen de gaten uitgeboord te worden tot 10mm.

Tevens is de teller veranderd. Er staat nu EGL motorsport onderin.
Avatar gebruiker
x187
350cc
 
Berichten: 515
Geregistreerd: 24 dec 2011 20:45

Re: Alg. Info EGL MadMax 250cc:

Berichtdoor selwyn » 28 maart 2012 22:26

En voor tuning:
Carburateur Sheng Wey pz 30
Adapter aluminium 30 mm

Test resultaten krijg je over 3 weken.
Iets wit waar pit in zit!
Avatar gebruiker
selwyn
400cc
 
Berichten: 745
Geregistreerd: 08 mei 2011 16:49
Woonplaats: De Zeeuwse polders

Re: Alg. Info EGL MadMax 250cc:

Berichtdoor BBQBarman » 15 apr 2012 22:06

Toyo proxes banden
Voor 195x45x14
Achter 225x40x14
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: Alg. Info EGL MadMax 250cc:

Berichtdoor DexterXL » 31 mei 2012 15:38

Even extra info betreffende de bougie:
Origineel vanuit de fabriek zit er een D8TC bougie in, merk onbekend :roll:
als je dit invoerd bij de Cross Reference op de NGK site, dan krijg je:
NGK DP8EA-9
Als je dan nog verder gaat zoeken, dan kom je vanzelf tegen dat er daarvoor
in de plaats altijd een NGK D8EA gebruikt word, de elektrode afstand word een
beetje wisselend opgegeven tussen de 0.6 - 0.9 mm.
Deze is dus voor de standaard Madmax met alles er nog op en aan, ga je hem
aanpassen met oa een openfilter, en andere/aangepaste demper, dan moet je
toch een koudere bougie gaan gebruiken, dan moet je de NGK D9EA nemen.
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: Alg. Info EGL MadMax 250cc:

Berichtdoor DexterXL » 12 jun 2012 19:45

Met dank aan Eagle Motorsport: :clap:

Snelheidssensor check EGL:
Rood = 1
Blauw = 2
Zwart = 3

Test 1: contact aan = pin 2 + 3 = ongeveer 7 tot 8 volt.
Test 2: zelfde pennen, contact aan, wiel draaien = wisselspanning.
Test 3: contact aan = pin 1 + 3 = ongeveer 7 tot 8 volt.
Test 4: zelfde pennen, contact aan, wiel draaien = geen verschil.
Test 5: contact aan = pin 1 + 2 = ongeveer 7 tot 8 volt.
Test 6: zelfde pennen, contact aan, wiel draaien = wisselspanning.
Test 7: contact uit, stekker los. Weerstand tussen pin 1 en 3 = ~2 Mega ohm
Test 8: contact uit, stekker los. Weerstand tussen pin 1 en 2 = ~5 Kilo ohm
Test 9: contact uit, stekker los. Weerstand tussen pin 2 en 3 = ~2 Mega ohm

Test 1,3,5 meten de bedrading door.
Test 2,6 meten of de sensor signaal afgeeft richting de teller.
Test 7,8,9 meten alleen de sensor.

De kleuren rood/blauw/zwart zijn van de sensor. Niet van de kabelboom.
Het mooiste doormeet punt is natuurlijk de stekker die zo dicht mogelijk bij de unit zit. (Onder de voorkap).
De vertaling naar die kleuren moet je zelf even maken, want dat is nog wel eens anders.

Ps. Een 300cc heeft een andere teller unit dan de 250cc. Waarbij de snelheid wel klopt, maar de versnellingsaanduiding heeft een andere volgorde.
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: Alg. Info EGL MadMax 250cc:

Berichtdoor dimpower » 12 jun 2012 19:57

Kheb deze ook juist in de how too sectie geplaatst. :think:
laten we Admin maar beslissen oip welke plaats hij het laat staan.het is in ieder geval niet nodig dat deze uitleg 3X terug te vinden is. ;)
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Alg. Info EGL MadMax 250cc:

Berichtdoor selwyn » 12 jun 2012 20:02

Sommige info kan niet vaak genoeg terug komen. Zeker de laatste tijd.
Iets wit waar pit in zit!
Avatar gebruiker
selwyn
400cc
 
Berichten: 745
Geregistreerd: 08 mei 2011 16:49
Woonplaats: De Zeeuwse polders

Re: Alg. Info EGL MadMax 250cc:

Berichtdoor x187 » 26 jun 2012 22:02

Bij het vervangen van de originele koelslangen is precies 1 meter koelslang benodigd.

Let op! Bij het vervangen van de kortste koelslang (Waterpomp -> onderkant cilinder) dat deze exact dezelfde lengtemaat heeft als de originele ivm ruimte tussen slang en uitlaat.

Binnenmaat koelslang = 14 mm

Montage mogelijk van 13 mm inwendig bij zeer flexibele slangen, zoals silicone slangen.

Tot maximaal 16mm inwendige slang mogelijk waarbij de slangenklemmen zeer strak aangedraaid dienen te worden...

Aanbeveling: 13mm silicone slangen.
Avatar gebruiker
x187
350cc
 
Berichten: 515
Geregistreerd: 24 dec 2011 20:45

Re: Alg. Info EGL MadMax 250cc:

Berichtdoor pmhvanes » 03 okt 2012 16:50

Veel voorkomend euvel is de hielbars die afbreken,de radiatorgrill die afbreekt,en de bouten die het bovenste frame met de voorkant boven verbinden(subframe)zie foto's

Afbeelding
hier nog een en waar het pijltje staat zit tussen de delen 1cm speling dus zat veel spanning op Afbeelding
Drive it like you stole it
Avatar gebruiker
pmhvanes
350cc
 
Berichten: 567
Geregistreerd: 13 aug 2012 16:36
Woonplaats: elsloo limburg

Volgende

Keer terug naar Algemene merk/type informatie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten