Alg. Info Dinli 450
Geplaatst: 03 maart 2012 09:37
Hierbij even wat info over de Dinli 450 vanuit mijn ervaringen.
De Quad is bijna gelijk aan de HSUN 450, Massai en Quadzilla 450
Echter de geluidsproductie mag volgens typeplaatje goedkeuring 99db zijn!
(Aanvullen mag altijd. Maar houd t bij info)
Inporteur:http://www.vancuijlenborg.nl (Leverd alle onderdelen. Soms ook gebruikt ) Ook goed voor informatie en helpdesk.
Specificaties:
Model:
Dinli 450 DL 904 Sport
Motor:
capaciteit 448 ccm DOHC, 1 cilinder 4-takt watergekoeld bereik 28 KW ( totale motorvermogen 54 PS)
vervelen 94,0mm x 64,6mm
verdichting 10,8 :1
identiek met Polaris 500
Snelheid:
ca.80 km/h / 120 km/h. De snelheid is afhankelijk van je lichaamsgewicht en wegligging.
Aandrijving:
Ketting aandrijving
Versnellingsbak:
5 versnellingen/ achteruitschakel (R-1-N-2-3-4-5)
Remsysteem:
Voor : 2 Schijfremmen Hydraulisch
Achter: 1 Schijfrem Hydraulisch
parkeerrem
Ontsteking:
CDI- ontsteking
Tank inhoud:
12,8 liter
Banden:
Voor : 22x7-10
Achter: 22x11-9
Startmechanisme:
Electro Starter
Maten (L x B x H):
1789 x 1160 x 1214 mm
Gewicht:
Voertuig: 220 kg
Geluidsproductie:
Standaard 85 dB(A) bij 2750 min, tijdens het rijden 80 dB(A)
Uitstoot gassen
CO: 3.896 g/km HC: 0.646 g/km NOx: 0.323 g/km
Voorrem:
2 hydraulisch bediende schijfremmen
Achterrem:
1 hydraulisch bediende schijfrem
Voorbanden:
21 x 7 -10
Achterbanden:
22 x 11 -9
Ophanging voor:
Dubbele draagarm
Ophanging achter:
Achterbrug
Tankinhoud:
12.8 ltr
Degelijke Quad naar mijn weten.
Stevig frame. Bij een overstap van Shineray naar Dinli komen de verschillen goed boven. Alles lijkt harder en dikker...(klink als een meis..)
Houd er wel rekening mee dat de Quad..sterker en steviger is, maar de onderdelen dan natuurlijk ook duurder uitvallen.
Op een paar pakkingen na...lopen de kosten voor al het andere al snel boven de 3 cijfers. (bij de meeste op dit forum wel bekend)
Door de 4 kleppen Dohc "pakt" de motor enorm vlot op. De reactietijd is vergelijkbaar met een 2tact crosser.
Naar mijn eigen lijstje voor en nadelen:
Voordelen: Sterk frame en onderdelen. (vergelijkbaar met Polaris)
Veel vermogen.
Makkelijk sleutelen. (incl motor/cilinder)
Minder gevoelig voor roest e.d.
Vrij makkelijk om onderdelen te verkrijgen.
Nadelen Duurdere onderdelen
Vrij smalle wielbasis voor
Onderhoud (mijn ervaring):
Vrij standaard onderhoud:
Zorg voor zeer goede olie. Liefst 10w40 of 10W50. (volgens manual)
Oliefilter regelmatig vervangen.
Enfin,
Weet ik meer dan post ik het.
Aanvullen mag ook.
Nog een paar alg. quad tips. Niet echt subtiel geschreven. Maar dat zal een reden hebben.
De Quad is bijna gelijk aan de HSUN 450, Massai en Quadzilla 450
Echter de geluidsproductie mag volgens typeplaatje goedkeuring 99db zijn!
(Aanvullen mag altijd. Maar houd t bij info)
Inporteur:http://www.vancuijlenborg.nl (Leverd alle onderdelen. Soms ook gebruikt ) Ook goed voor informatie en helpdesk.
Specificaties:
Model:
Dinli 450 DL 904 Sport
Motor:
capaciteit 448 ccm DOHC, 1 cilinder 4-takt watergekoeld bereik 28 KW ( totale motorvermogen 54 PS)
vervelen 94,0mm x 64,6mm
verdichting 10,8 :1
identiek met Polaris 500
Snelheid:
ca.80 km/h / 120 km/h. De snelheid is afhankelijk van je lichaamsgewicht en wegligging.
Aandrijving:
Ketting aandrijving
Versnellingsbak:
5 versnellingen/ achteruitschakel (R-1-N-2-3-4-5)
Remsysteem:
Voor : 2 Schijfremmen Hydraulisch
Achter: 1 Schijfrem Hydraulisch
parkeerrem
Ontsteking:
CDI- ontsteking
Tank inhoud:
12,8 liter
Banden:
Voor : 22x7-10
Achter: 22x11-9
Startmechanisme:
Electro Starter
Maten (L x B x H):
1789 x 1160 x 1214 mm
Gewicht:
Voertuig: 220 kg
Geluidsproductie:
Standaard 85 dB(A) bij 2750 min, tijdens het rijden 80 dB(A)
Uitstoot gassen
CO: 3.896 g/km HC: 0.646 g/km NOx: 0.323 g/km
Voorrem:
2 hydraulisch bediende schijfremmen
Achterrem:
1 hydraulisch bediende schijfrem
Voorbanden:
21 x 7 -10
Achterbanden:
22 x 11 -9
Ophanging voor:
Dubbele draagarm
Ophanging achter:
Achterbrug
Tankinhoud:
12.8 ltr
Degelijke Quad naar mijn weten.
Stevig frame. Bij een overstap van Shineray naar Dinli komen de verschillen goed boven. Alles lijkt harder en dikker...(klink als een meis..)
Houd er wel rekening mee dat de Quad..sterker en steviger is, maar de onderdelen dan natuurlijk ook duurder uitvallen.
Op een paar pakkingen na...lopen de kosten voor al het andere al snel boven de 3 cijfers. (bij de meeste op dit forum wel bekend)
Door de 4 kleppen Dohc "pakt" de motor enorm vlot op. De reactietijd is vergelijkbaar met een 2tact crosser.
Naar mijn eigen lijstje voor en nadelen:
Voordelen: Sterk frame en onderdelen. (vergelijkbaar met Polaris)
Veel vermogen.
Makkelijk sleutelen. (incl motor/cilinder)
Minder gevoelig voor roest e.d.
Vrij makkelijk om onderdelen te verkrijgen.
Nadelen Duurdere onderdelen
Vrij smalle wielbasis voor
Onderhoud (mijn ervaring):
Vrij standaard onderhoud:
Zorg voor zeer goede olie. Liefst 10w40 of 10W50. (volgens manual)
Oliefilter regelmatig vervangen.
Enfin,
Weet ik meer dan post ik het.
Aanvullen mag ook.
Nog een paar alg. quad tips. Niet echt subtiel geschreven. Maar dat zal een reden hebben.