Aanpassing duimgas

Tunen, pimpen, tips and tricks Aanpassingen dus.

Aanpassing duimgas

Berichtdoor Robashan » 16 jun 2009 11:46

Ha crossmuizen,

Bij deze post ik mijn aanpassing in het duimgasmechanisme.
Orgineel krijg je met duimgas de gasklep niet geheel open vandaar dat ik naar een oplossing heb gezocht in de gashendel:

De gashendel kan geremd worden door de stelschroef. Aan de binnenkant zit daarvoor een schroefdraad.

Afbeelding

Het goud kleurig mechanisme heb ik daarom aan 2 kanten ingekort.
Met behulp van een slijptol ( ja het kan nog lomper). Heb het dus wel allemaal gedemonteerd. Je kan de hele hendel er uit halen.

Orgineel
Afbeelding


Na wat hulp van de slijpschijf :twisted:
Afbeelding

Afbeelding

Hierna de gaskabel bijgesteld d.m.v. het draaigeval wat in je kabel zit t.h.v. het stuur. De hendel gaat nu verder terug en kan verder weg dus dubbel op. De kabel op maximaal afgesteld zodat er geen speling meer zit in de gashendel. De meeste mensen vergeten de kabel bij te stellen. hier zit nog wat ruimte verborgen.

Resultaat:
Scheelt wel wat. JE klep gaat nu bijna helemaal open. wel iets lastiger omdat de duimgashendel nu veel verder weg kan douwe.


Succes,


:mrgreen: Robashan :mrgreen:
Bashan 200
=> open uitlaat, Twin air luchtfilter,17 tandswiel, sproeier 117, witte velgen, handgas
Astra sport
=> 125 pk, K&N filter, DTM uitlaat, sportvelgen
Robashan
350cc
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 05 mei 2009 08:15
Woonplaats: Berghem

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Aanpassing duimgas

Berichtdoor Guidoh85 » 16 jun 2009 12:54

Heb je misschien ook antwoord op me vraag over het draaigas? Zag dat je draaigas/handgas had gemaakt. Is dit moeilijk te maken en heb je deze bestelt bij ALG en is dit snelgas?
BMW E36 318IS ALPINA = 18" Alpina velgen, K&N Openluchtfilter, G-power uitlaat, Alpina en M3 uitgebouwd.
KAWASAKI KX 250
BASHAN 200-S7 = Chrome Doma racing exhaust, raceluchtfilter, verlaagd, SKG-lagers.
Guidoh85
150cc
 
Berichten: 51
Geregistreerd: 04 mei 2009 14:42

Re: Aanpassing duimgas

Berichtdoor Robashan » 16 jun 2009 13:01

check men andere post, je was net te vroeg :P
Bashan 200
=> open uitlaat, Twin air luchtfilter,17 tandswiel, sproeier 117, witte velgen, handgas
Astra sport
=> 125 pk, K&N filter, DTM uitlaat, sportvelgen
Robashan
350cc
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 05 mei 2009 08:15
Woonplaats: Berghem

Re: Aanpassing duimgas

Berichtdoor DenniZ » 16 jun 2009 13:43

Heb t een tijdje geleden precies op dezelfde manier opgelost. Lang leve de lompe slijptol!
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort


Keer terug naar Modificaties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten