Zelf spuiten!?

Tunen, pimpen, tips and tricks Aanpassingen dus.

Zelf spuiten!?

Berichtdoor Wildfotograaf » 09 nov 2009 23:29

Voor diegenen met een compressor en een verfspuit, en die ook nog kunnen omgaan met de verfspuit. (klinkt wel een beetje fout :roll: )
Er is een redelijk goedkope manier om je kappen/frame van een andere kleur te voorzien zonder "dure" spuitbussen. Voor de kunststof delen heb je wel kunststof primer nodig (van het merk Motip, dat "vecht" niet met andere lakken)

Haal bij de doe het zelf zaak (gamma, praxis, karwei) een blik (of twee) lak in de gewenste kleur. Dit dien je goed te verdunnen met thinner, zodat je het kunt verspuiten. Gebruik geen wasbenzine om te verdunnen, dit is op olie basis en zal zorgen voor siliconen in de lak (kraters)
Desgewenst kun je zijdeglans, hoogglans of superhoogglans lak gebruiken. Je zit dan waarschijnlijk wel vast aan een uni kleur.

Mocht je het gaan proberen
Suc6
Ik heb een Chinese kogelbuks, telt dat ook??
Wildfotograaf
150cc
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 11 okt 2009 12:50
Woonplaats: Den Berg

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Zelf spuiten!?

Berichtdoor BlacK-SpyDeR » 10 nov 2009 07:29

Besef dan wel dat je een 1K lak gebruikt welke minder sterk is als een 2K lak en ook minder flexibeler als de 2k lak wat als gevolg heeft dat je 1K lak gemakkelijk kan scheuren.

En even een kleine correctie NIET alle lakken/verven kunnen overweg met thinner dus de kans dat het fout gaat blijft aanwezig als je niet weet wat je doet. Voor het gemak ga ik er vanuit dat we allemaal wel weten wat we doen maar toch het zou zonde zijn om al je werk als sneeuw voor de zon te zien schiften.

Voor alle spuiters die het toch gaan proberen, suc6 in elk geval.
Bling Bling -Wok--2009
    -----------Orange Wok Customs----------
Avatar gebruiker
BlacK-SpyDeR
350cc
 
Berichten: 402
Geregistreerd: 10 sep 2009 11:53
Woonplaats: Vught

Re: Zelf spuiten!?

Berichtdoor 4 wieltjes » 10 nov 2009 14:02

Ik gebruik altijd centari 6000 lak met losse verharder en blanke lak enz.
Prijs valt wel mee vind ik.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Zelf spuiten!?

Berichtdoor bashanboy » 10 nov 2009 17:42

het zal allemaal best zelf te doen zijn, maar voor een echte geweldig resultaat (black-spider kan het weten :) ) zou ik het toch laten doen door een pro ;)
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: Zelf spuiten!?

Berichtdoor china-freak » 11 nov 2009 17:58

kappen heb je speciaale primer nodig voor plastic want als het beugt scheurt je verf,das jammer. frame zou gaan , maar dan moet je veel lagen er op spuiten.
kijk niet naar het merk quad maar kijk naar de quadrijder.
china-freak
450cc
 
Berichten: 1082
Geregistreerd: 01 aug 2009 22:07

Re: Zelf spuiten!?

Berichtdoor Wildfotograaf » 11 nov 2009 22:39

Daarom had ik ook in het bericht gezet dat de kunststofdelen eerst van kunststofprimer voorzien moeten worden. ;) Dit zorgt en voor de hechting en de nodige flexibiliteit.

Heel veel lagen nodig voor het frame?? Niet meer als wanneer je het bij een spuiterij laat doen. Je gebruikt nl dezelfde spullen. Het verschil is echter dat de lak die je bij de bouwmarkt koopt bedoeld is voor verwerking met kwast of roller, om het te verspuiten zal het verdund moeten worden. Dit doet normaal gezien niet veel af aan de dekking omdat de verdunning eruit dampt.

Op kappen van scooters werkt dit echt perfect! Ik kan me voorstellen dat er in de kappen van een quad meer "beweging" zit.

@bashanboy,
Ik heb zelf 6 jaar in de spuitcabine gestaan ;)
Ik heb een Chinese kogelbuks, telt dat ook??
Wildfotograaf
150cc
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 11 okt 2009 12:50
Woonplaats: Den Berg

Re: Zelf spuiten!?

Berichtdoor china-freak » 12 nov 2009 14:16

ik bedoel meerderen lagen voor als er een steentje tegen komt , normaal laten ze dat poedercoaten want dat kan veel meer verdragen ;)

en kappen van een scooter zijn veeeeeel harder als die van een quad , teminste tussen mijn scooters en me quad's zat veel verschil :P
kijk niet naar het merk quad maar kijk naar de quadrijder.
china-freak
450cc
 
Berichten: 1082
Geregistreerd: 01 aug 2009 22:07

Re: Zelf spuiten!?

Berichtdoor Wildfotograaf » 12 nov 2009 15:48

Oooooooooooooohhhhhhhhhhhhhh Op die manier. :oops: Ja, met poedercoaten wordt het inderdaad veel harder. Maar ja das wel vele malen duurder lijkt mij.

Tja en had er ff niet aan gedacht dat het kunststof op een quad veel flexibeler is. :oops: Maar, ik heb voor als nog een goed excuus (slap excuus, maar goed...), ik heb nog steeds geen quad! :cry: :cry:
Ik heb een Chinese kogelbuks, telt dat ook??
Wildfotograaf
150cc
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 11 okt 2009 12:50
Woonplaats: Den Berg

Re: Zelf spuiten!?

Berichtdoor bashanboy » 12 nov 2009 17:52

wordt dan toch is tijd dat je er een gaat aanschaffen :lol: je mist een hoop lol ;) en ellende...
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: Zelf spuiten!?

Berichtdoor rockfordbreda » 12 nov 2009 20:45

Poedercoaten :P :P Als je dit thuis wilt doen moet je wel een HELE :twisted: Grote oven hebben hoor.
Dit is wel een vereiste....whahahahahahahahahaha :lol:

Mvg:
martijn :mrgreen:
Ik zoek het maar hoger op :) :)
Avatar gebruiker
rockfordbreda
250cc
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 04 sep 2009 15:20
Woonplaats: zuid-holland

Volgende

Keer terug naar Modificaties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten