Steek vlammen

Tunen, pimpen, tips and tricks Aanpassingen dus.

Steek vlammen

Berichtdoor ruudevers » 01 apr 2009 22:58

Heeey,


Ik heb vandaag de katalysator uit mijn uitlaat gehaald en een verdikking (ring) in de mondstuk weg gehaald en de carburateur opnieuw afgesteld met een grotere sproeier enz.
Hij trekt nu echt super en een mooi geluid zet er nog wel een filmpje op.

Maar nu komer er soms best wel flinke steek vlammen uit mijn demper als ik mijn gas loslaat kan dit kwaat?

Kan het zijn dat de kleppen en/of ontsteking afgesteld niet goed staan dat ik daardoor de vlammen krijg?
Zet hier ook nog wel een filmpje van op.

Ruud
AMG met Kawasaki 650 inj..
Afbeelding
Avatar gebruiker
ruudevers
300cc
 
Berichten: 189
Geregistreerd: 09 maart 2009 20:49
Woonplaats: Grevenbicht

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Steek vlammen

Berichtdoor DenniZ » 04 apr 2009 22:44

Weet niet precies hoe dat zit, maar het heeft wel met je klepafstelling en ontstekingstijdstip te maken dacht ik... En op de lange duur niet zo goed voor t blokje..
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: Steek vlammen

Berichtdoor ruudevers » 06 apr 2009 09:11

Heey,

Heb mijn quad weg gebracht voor het afstelen van de kleppen en ontsteking omdat ik vlammen uit mijn uitlaat heb met het gas los laten of terug schakelen.

Gelukkig stond alles goed en is de vlam niet schadelijk voor mijn blok zeggen ze alleen wel voor de isolatie in je demper.

De vlammen ontstaan door dat bij het gas loslaten er teveel aan brandstof de cilinder in gaat en niet geheel verbrand wordt. dit komt in de uitlaat te recht deze is zo heet dat het verbrand. zo krijg je die steekvlam.

Als je dit niet wilt pak een kleinere sproeier, zet je gasnaalt lager en stel de luchtschroef wat armer dan is dit weg.

Ruud
AMG met Kawasaki 650 inj..
Afbeelding
Avatar gebruiker
ruudevers
300cc
 
Berichten: 189
Geregistreerd: 09 maart 2009 20:49
Woonplaats: Grevenbicht

Re: Steek vlammen

Berichtdoor DenniZ » 06 apr 2009 18:45

Cool, daar hebben we tenminste wat aan! Bij mijn motor (toen ik die nog had :cry: )zei de stealer altijd dat het schadelijk was voor het blok. Waar laat je de quad afstellen, bij een quaddealer? of doet een motorzaak dat ook?
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: Steek vlammen

Berichtdoor ruudevers » 06 apr 2009 21:35

DenniZ schreef:Cool, daar hebben we tenminste wat aan! Bij mijn motor (toen ik die nog had :cry: )zei de stealer altijd dat het schadelijk was voor het blok. Waar laat je de quad afstellen, bij een quaddealer? of doet een motorzaak dat ook?


Nou het kan schadelijk zijn als je kleppen en ontsteking niet goed staan dan krijg je een soort terugslag.

Maar wat ik heb is gewoon te veel aan brandstof omdat de cabu nog wat na eild.

Ik laat mijn quad afstelen bij een motor en quad zaak in venlo

Ruud
AMG met Kawasaki 650 inj..
Afbeelding
Avatar gebruiker
ruudevers
300cc
 
Berichten: 189
Geregistreerd: 09 maart 2009 20:49
Woonplaats: Grevenbicht


Keer terug naar Modificaties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten