Dat kleine slangetje zoals jij het beschrijft zuigt inderdaad op de aansluiting van de carb. en dat moet ook om het membraampje wat in de EGR klep zit open te kunnen trekken.
Aan de ene kant van de EGR klep zie je een dikkere slang aan komen welke vanaf de cilinderkop komt en daar de vuile uitlaatgassen in de richting van de klep stuurt dit word aangemengd met schone lucht welke via de andere dikke slang aangezogen word dit is de slang waar dat plastic klepje aan hangt. Dit mengsel wat er nu is gaat dus echt na je carb. rechtstreek je cilinderruimte in om daar weer verbrand te worden.
De brandstof kan in de carb. niet terug vallen omdat de carb. aan de onderzijde een vlotterkamer heeft waar de voorraad in zit en daar boven zit de tank welke constant als de brandstofkraan open staat druk/brandstof blijft geven, een vlotter in de kamer zorgt er voor dat er niet teveel brandstof in de kamer komt.
Verder zorgt de constructie van de motor er voor dat het brandstofmengsel de verbrandingscilinder in gezogen word. Zou dat gaan via dat dunne slangetje/puntje zou het brandstofmengels er zo ingezogen worden en afgevoerd worden in tegengestelde richting van de motor (uitlaatzijde)
Ik ga er in dit verhaal ook vanuit dat je een 200 of 250CC rijdt. Ik zelf rij met een Shineray Spider 250CC
Mocht ik het fout hebben heb ik ondanks mijn eigenwijze ikke toch echt wat geleerd