EGR klep

Tunen, pimpen, tips and tricks Aanpassingen dus.

Re: EGR klep

Berichtdoor henryleusink » 08 okt 2009 17:25

ik zou die nippel helemaal van het inlaatspruitstuk afdraaien, en dan een zelftapper er in draaien (niet te lang) met een beetje locktite.
Dan weet je zeker dat ie geen valse lucht gaat trekken op dat slangetje
henryleusink
100cc
 
Berichten: 49
Geregistreerd: 20 maart 2009 02:14

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: EGR klep

Berichtdoor BlacK-SpyDeR » 08 okt 2009 17:57

Ik heb het special even zo gedaan want als ie straks niet lekker meer loopt kan ik het altijd nog terug plaatsen ;)
Bling Bling -Wok--2009
    -----------Orange Wok Customs----------
Avatar gebruiker
BlacK-SpyDeR
350cc
 
Berichten: 402
Geregistreerd: 10 sep 2009 11:53
Woonplaats: Vught

Re: EGR klep

Berichtdoor bashanboy » 08 okt 2009 17:58

BlacK-SpyDeR schreef:Ik heb het special even zo gedaan want als ie straks niet lekker meer loopt kan ik het altijd nog terug plaatsen ;)


slim :mrgreen:
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: EGR klep

Berichtdoor fr33style » 25 okt 2009 10:35

Herennnnn !!!! EGR klep en Carterontluchting zijn volgens mij 2 verschillende dingen;
wat betreft carterontluchting heb ik het volgende gevonden, het leek mij nogal sterk dat je zomaar een carterontluchting mag afsluiten aangezien hij juist speciaal gemaakt is voor een 4takt motor.

Het volgende stukje vond ik in een uitleg over een honda 4-takt blok

"2A. Luchtfilter
Regulier 4takt luchtfilter van papier, met op de filterbox aangesloten de carterontluchting. Carterontluchting is een slang die rechtstreeks naar een nippel op de cylinderkop gaat. Via deze slang worden drukverschillen opgeheven die in het carter optreden tijdens het draaien van de motor. Bij het vervangen van het standaard luchtfilter door een powerfilter mag nooit de carterontluchting worden afgesloten of open gelaten! Bij afsluiting kunnen de oliekeerringen worden losgedrukt. Bij open laten kan er vuil in het blok en dus de olie terechtkomen. Het beste is om de slangopening met een laagje doek te beschermen. Monteer op 50cc geen powerfilte, afgezien van extra geluid levert het niets op. Het luchtfilter van chinese scooters kan een vernauwing hebben. Na het weghalen van de vernauwing zal doorgaans een grotere sproeier moeten worden gemonteerd."
fr33style
300cc
 
Berichten: 281
Geregistreerd: 20 sep 2009 15:35

Re: EGR klep

Berichtdoor bashanboy » 25 okt 2009 11:06

daarom moet je er ook eigenlijk een klein filtertje op doen ;)
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: EGR klep

Berichtdoor fr33style » 25 okt 2009 16:04

nou ik snap helemaal wat black spyder bedoeld, wat hij bedoeld is wel degelijk de EGR klep en heeft niks met de carterontluchting te maken.

mijn excuses spyder maar je foto's waren iets onduidelijk voor degene die het nog in de oude situatie hebben dus heb ik even foto's gemaakt van hoe het in de originele staat is :mrgreen:

Dit is het slangetje op je inlaatspruitstuk direct achter je carburateur;

Afbeelding


Hier zie je het zogenoemde "piemeltje" wat naast de uitlaat het blok verlaat, het linkerpijltje laat de piemel zien, de rechter laat het "weet ik veel wat het is maar het brengt alle slangetjes bij elkaar ding :P " ;

Afbeelding


Hier zie je dat huisje van een andere kant, met links de 2 dikke slangen, de voorste dikke slang komt van dat gekke piemeltje af, die achterste dikke slang loopt gewoon naar een soort ventieltje toe die over je radiator heen ligt om daar waarschijnlijk lucht aan te zuigen of af te voeren.
Het meest rechtse slangetje is hetzelfde slangetje die op je inlaatspruitstuk zit, alleen is het natuurlijk de andere kant ervan ;)


Afbeelding


De carterontluchting zit gewoon letterlijk op het carterdeksel en daar moet gewoon een filtertje op, heeft alleen helemaal niks met het EGR verhaal te maken.
fr33style
300cc
 
Berichten: 281
Geregistreerd: 20 sep 2009 15:35

Re: EGR klep

Berichtdoor bashanboy » 25 okt 2009 17:40

dus dat "piemeltje" op je inlaatspruitstuk gaat naar de egr klep?
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: EGR klep

Berichtdoor Wildfotograaf » 25 okt 2009 22:33

Het "weet ik veel wat het is maar het brengt alle slangetjes bij elkaar ding" (jeetje wat een zin :? ) Dat is dus de EGR klep. Een gedeelte van de uitlaatgassen wordt door deze klep terug gevoerd naar het inlaatsysteem, hierdoor is er minder schadelijke uitstoot en dus beter voor het milieu, maar je levert er wel vermogen voor in. Maar ja alles voor een beter milieu toch? :twisted:
Ik heb een Chinese kogelbuks, telt dat ook??
Wildfotograaf
150cc
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 11 okt 2009 12:50
Woonplaats: Den Berg

Re: EGR klep

Berichtdoor fr33style » 25 okt 2009 23:42

hahahah ja heel milieu bewust gooien we hem niet bij het vuil maar leggen we hem ergens bij de reserve onderdelen :D
fr33style
300cc
 
Berichten: 281
Geregistreerd: 20 sep 2009 15:35

Re: EGR klep

Berichtdoor BlacK-SpyDeR » 26 okt 2009 07:34

fr33style schreef:hahahah ja heel milieu bewust gooien we hem niet bij het vuil maar leggen we hem ergens bij de reserve onderdelen :D


Zo is het :D want hier ligt ie nu toch op de plank vanwege de mooie kleine schtoefje die er in zitten ;)
Bling Bling -Wok--2009
    -----------Orange Wok Customs----------
Avatar gebruiker
BlacK-SpyDeR
350cc
 
Berichten: 402
Geregistreerd: 10 sep 2009 11:53
Woonplaats: Vught

VorigeVolgende

Keer terug naar Modificaties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten