EGR klep

Tunen, pimpen, tips and tricks Aanpassingen dus.

Re: EGR klep

Berichtdoor bashanboy » 04 mei 2011 10:58

laatste post was 21 feb 2010
en nou 1 mei 2011
nogal oud topic om naar voren te halen he :roll:
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: EGR klep

Berichtdoor admin » 04 mei 2011 11:23

bashanboy schreef:laatste post was 21 feb 2010
en nou 1 mei 2011
nogal oud topic om naar voren te halen he :roll:

Klopt, maar EGR is weer een hot item. En ik heb liever dat het in het bestaande topic wordt gepost dan dat er weer een nieuw topic wordt aangemaakt. Dat gebeurd al veel te veel.
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: EGR klep

Berichtdoor dimpower » 04 mei 2011 21:32

anders moet admin terug voor google'r spelen :lol:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: EGR klep

Berichtdoor Sgtnic » 29 jul 2011 21:37

Hoe bedoel je oud topic weer ophalen ;) maar goed ik doe het toch want heb weer eens een vraag over piemeltjes en slangetjes want kom er bij de mijne niet uit!! En ja heb elke blad al gelezen hier...

Ik geloof zeer zeker dat dit de EGR klep is dus die discussie graag achterwege laten :)

Bij mijn shineraytje XY200STII loopt het dus zo.

1x een dun slangetje van het inlaatspruitstuk naar de egr klep Zie 1
2x dikke slang
1 hiervan loopt richting cilinder en word aangesloten bij het zogeheten piemeltje ;) Zie 3
1 hiervan loopt weer richting me blok en eindigt naast me startmotor :shock: Zie 2 op plaatje 1 (en hij eindigt op het rood omcirkelde stuk op plaatje 2)

Op het 2e plaatje is ook te zien dat hier een doorgang loopt binnen het blok...Snapt iemand hier iets van en zou me kunnen uitleggen als ik nou wel of niet dat ding kan gaan verwijderen.
EGR klep2.JPG
(32.74 KiB) 411 keer gedownload


Motorhuis rechts 2.JPG
(38.92 KiB) 411 keer gedownload
Met een wok blijf je bezig
Sgtnic
350cc
 
Berichten: 561
Geregistreerd: 10 jul 2011 23:18
Woonplaats: Erm

Re: EGR klep

Berichtdoor Sgtnic » 29 jul 2011 23:04

snapte ik al...hele werking geen probleem...alleen dat mooie slangetje dat nu weer terug loopt in me blok (zie plaatje2) wat daar nu weer mee te doen...de rest snap ik en kan ik in mee komen maar alleen deze blijft me een raadsel...
Met een wok blijf je bezig
Sgtnic
350cc
 
Berichten: 561
Geregistreerd: 10 jul 2011 23:18
Woonplaats: Erm

Re: EGR klep

Berichtdoor bashanboy » 30 jul 2011 09:56

de aansluiting op de carter is iig je carter ontluchting, en die hoort zeker niet aangesloten te zijn op je egr ;) wat ik zou doen is:
de slang die op het carter zit los halen bij de egr en gewoon omhoog hangen en vast ty-rapen ofzo.
het kleine slangetje op de spruitstuk af doppen, je kunt ook het slangetje door knippen en er een schroefje in draaien ;)
en de aansluiting op de cilinderkop af doppen en dan de egr klep er uit halen ;)
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: EGR klep

Berichtdoor Sgtnic » 30 jul 2011 10:10

carter onluchting toch wel dus...Had al zo'n idee...Maar goed ding gaat gewoon uitgebouwd worden. Zal ff stappies uitleggen altijd makkelijk.

Inlaatspruitstuk word een boutje ingetapt en dan afgeslepen
Piemeltje vanaf de cinlinderkop word afgeslepen. Lasje erop netjes vlak maken en terug plaatsen.

Blijft alleen me carter ontluchting over....Ik had gelezen dat deze niet afgesloten mag zijn?? En dat er een filtertje op moet voor de viezigheid...Iemand ervaring hiermee?? Met filtertje dan uiteraard?? Anders gaat er gewoon een panty overheen met een tyrap...

PS: Wat een simpele ziel heeft die QUAD zo in mekaar gezet dan als dat ding helemaal niet daar moet worden aangesloten!!! Maar als de carter onluchting daar niet aangesloten hoort te zijn wat hoort daar dan in principe wel?? Losse slang?? En carter onluchting waar hoort die doorgaans te zitten??
Met een wok blijf je bezig
Sgtnic
350cc
 
Berichten: 561
Geregistreerd: 10 jul 2011 23:18
Woonplaats: Erm

Re: EGR klep

Berichtdoor Sgtnic » 30 jul 2011 22:48

Klaar...Alleen afwerking nog...Wat een stumperd die hem zo in mekaar heeft gezet...Bij me carterontluchting zat nog een filtertje tussen die al half gesmolten was :think: Maar de EGR klep is nu verwijderd nu alleen nog even afwerken...

Alleen in de filterbehuizing van carterontluchting zat een filtertje dat nu de prullenbak in kan...iemand een idee wat ik er voor kan terug plaatsen?? Behuizing is goed alleen het filtertje binnenin praat ik dan over...
Met een wok blijf je bezig
Sgtnic
350cc
 
Berichten: 561
Geregistreerd: 10 jul 2011 23:18
Woonplaats: Erm

Re: EGR klep

Berichtdoor ulleke » 31 jul 2011 09:25

Kijk even bij je onderdelen leverancier? Die filters zijn meestal los verkrijgbaar. Anders een carterontluchtingsfilter (Scrabbele?) bij de betere autozaak halen. De jongens welke wel eens een auto getunend hebben weten waar ik het over heb. Het is een soort mini powerfilter.

succes

Grtz Dr
Grtz Ulleke aka Dré
Avatar gebruiker
ulleke
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1302
Geregistreerd: 16 apr 2010 20:34
Woonplaats: Roosendaal

Re: EGR klep

Berichtdoor spiderpig » 31 jul 2011 10:51

Brillo schuursponsje in een wc rolletje en klaar :lol:
Avatar gebruiker
spiderpig
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2245
Geregistreerd: 15 dec 2009 16:32
Woonplaats: Chaam

VorigeVolgende

Keer terug naar Modificaties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten