Voortandwiel ervaringen?

Tunen, pimpen, tips and tricks Aanpassingen dus.

Voortandwiel ervaringen?

Berichtdoor DenniZ » 19 maart 2009 20:20

Is er iemand die ervaring heeft met een andere tandwiel setting?
Ben van plan om voor wat groter te plaatsen. ALG heeft 16 en 17 tands zodat in theorie de eerste 3 versnellingen wat langer worden en een iets hogere topsnelheid verkregen wordt. Maar welke is beter, 16 of 17?
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Voortandwiel ervaringen?

Berichtdoor DenniZ » 24 maart 2009 20:38

Nou weinig antwoorden hier :roll: Maarja dat krijg je ook met een net nieuw forum, dat moet allemaal nog een beetje op gang komen. Anyway,heb de 16 tands besteld bij ALG en vandaag binnen gekregen. Zal m'n bevindingen hier neerkwakken na montage en proefrit.
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: Voortandwiel ervaringen?

Berichtdoor ruudevers » 31 maart 2009 09:16

Heey,

Bij mijn AGM 250 zit nu een 17 op en achter 40.

Ik ga er achter 39 of 38 op leggen.

welke heb je nu voor??

Ruud
AMG met Kawasaki 650 inj..
Afbeelding
Avatar gebruiker
ruudevers
300cc
 
Berichten: 189
Geregistreerd: 09 maart 2009 20:49
Woonplaats: Grevenbicht

Re: Voortandwiel ervaringen?

Berichtdoor DenniZ » 31 maart 2009 15:25

Ik heb nu de standaard 15 tands aan de voorkant. Ik heb dus de 16 tands binnen, moet 'm er alleen nog op zetten. Ik denk dat 17 teveel van het goede is. In z'n 4 heeft hij dan te weinig power om op toeren te komen.
Misschien later als ik de uitlaat ga vervangen en er een sportfilter op zet, dan trekt hij wellicht wel door.
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: Voortandwiel ervaringen?

Berichtdoor DenniZ » 16 mei 2009 21:45

Heb eindelijk het 16 tands exemplaar op de quad zitten. Rijd echt super. BHij rijd veel rustiger, je hoeft niet zo snel op te schakelen en nog belangrijker hij heeft genoeg kracht om z'n topsnelheid te behalen.
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: Voortandwiel ervaringen?

Berichtdoor Robashan » 17 mei 2009 14:00

ha denniz,

Ik heb ook een ander voortandwiel, welke moet ik og een keer nakijken.
Ik schakel nu met 74 km naar zijn 4 dan genoeg power tot aan de 99+

Hoe staat dat bij jou dan? nog standaard achterbanden? ik moet mijn wegbanden nog monteren maar hebben een kleinere diameter dus mischien heb ik dan weer een keiner achtertandwielnodig


Mazzels

Robashan
Bashan 200
=> open uitlaat, Twin air luchtfilter,17 tandswiel, sproeier 117, witte velgen, handgas
Astra sport
=> 125 pk, K&N filter, DTM uitlaat, sportvelgen
Robashan
350cc
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 05 mei 2009 08:15
Woonplaats: Berghem

Re: Voortandwiel ervaringen?

Berichtdoor DenniZ » 17 mei 2009 15:08

Hoi Robashan,

Uh schakelen bij 74 km zit er bij mij niet in! Ik kan nu in z'n 3 doortrekken tot ongeveer 60 km. Ik denk dat jij een 17 hebt. Mijn Bassie is verder nog helemaal standaard. Dat is de volgende klus: uitlaat, filter en sproeier.
Ik rij met de lm velgen en roadtires van ALG. Zijn even groot als de eivormige standaard banden ;)
Overigens heb ik daar bij nat wegdek nul grip mee op de voorwielen. Moet al mijn gewicht naar voren verplaatsen om in een bocht niet rechtdoor te gaan.
Nog tips om dit op te lossen?
Groetjes Denniz
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: Voortandwiel ervaringen?

Berichtdoor Robashan » 17 mei 2009 15:43

heb je de innovas??
die heb ik namelijk ook, nu alleen nog voor. Achter moet nog maar wil eerst de exstra set velgen spuiten. innova achterbanden zijn bij mij kleiner als die plastic standaard banden. Met die crosbanden heb ik in de regen niks. Kan er wel ubber vet mee driften op de weg maar verder gevaarlijk bij remmen. sinds voorbanden vervangen heb door innovas heb ik wel goede grip en sta ik sneler stil zonder te slippen. Heb je verder nks aangepast in vering, verlagen ect?

en ja snelheid,
- open uitlaat
- sproeier 117
- open luchtfilter
- handgas waardood carburateur wel helemaal open gaat
Robashan
350cc
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 05 mei 2009 08:15
Woonplaats: Berghem

Re: Voortandwiel ervaringen?

Berichtdoor DenniZ » 17 mei 2009 19:41

Jawel heb verder al heel veel veranderd:
Voor en achter verlaagd met met staal plaatjes zoals degene die bij quadtuning op de site staan.
Achterremklauw met staalplaat op achterbrug vast gezet. Geen speling en resonantie in de achterrem meer.
De lagers van de A armen met epoxyhars vast gezet en de speling d.m.v. teflon ringen eruit gehaald.
Bij de duimgashendel een stukje van de hevel (in de behuizing) afgevijld. Precies op het punt waar de stelschroef de hevel raakt. Voordeel is dat je de gaskabel verder kunt doorduwen, dus meer toeren. Is eigenlijk de meest snelle en goedkoopste manier om de gasschuif v/d carberateur geheel open te krijgen.
En nog wat kleine dingen waar ik nu ff niet op kom.
Qua banden heb ik de standaard Kingstons die bij de lm velgen zaten. Zijn lang niet zo goed als de innova's. Ze hebben gewoon niet voldoende grip en waarschijnlijk is het profiel op de banden niet goed genoeg om het water af te voeren waardooe ik erg glij in de bochten.
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: Voortandwiel ervaringen?

Berichtdoor Wannus » 06 jun 2009 13:57

Beste Mensen.

Ik heb op m'n shineray net een open sport luchtfiletr gezet, en een sproeier 100 in de carburateur (org=95). Verder heb ik de standaard uitlaat een beetje een betere doiorstroming gegeven (gaatjes geboord in het achterste stuk)..
Nu als ik van hogere toeren mijn gas dicht doe, hoor ik uit de uitlaat van die klappen. Is dan mijn sproeier te groot ?
Hij loopt al veel lekkerder, en ik denk er ook aan om een 16 tandwiel te bestellen.
Het rijden in de regen, is wel gevaarlijk met die Kingston bandjes, maar wat remmen in de bochten en dan weer gas erop, kan je wel een mooie drift maken....

Greetz, Iwan
Shineray- Spider
Open luchtfilter
100 sproeier
Mini Led achterlicht
Avatar gebruiker
Wannus
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 06 jun 2009 13:39
Woonplaats: Biervliet

Volgende

Keer terug naar Modificaties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten