Aanpassingen Bashan BS250-11b

Tunen, pimpen, tips and tricks Aanpassingen dus.

Aanpassingen Bashan BS250-11b

Berichtdoor GroteSmurf » 16 sep 2009 05:58

In een ander topic hier ergens had ik al gemeld dat ik bezig was met enkele veranderingen aan de quad.

De speling van de achterrem is verholpen door een moer+bout en een sleuf te maken in de metalen plaat, zodat de achter as nog te verdraaien is.
(dit is op de foto nog niet het geval !)


Afbeelding

Afbeelding



Ik heb er een ander achter tandwiel op gezet, origineel is 36 tands en hij is nu naar 31 gegaan.


Afbeelding



Er zit een nieuwe ketting op en ik heb de originele bewaard.
De ketting is 2 schakeltjes ingekort met een handig tooltje wat ik bij ALG heb gekocht.


Afbeelding



Velgen had ik een tijdje geleden al besteld maar ze konden nog niet de goede wielnaaf vinden of iets dergelijks, maar deze zitten er inmiddels ook op......WAT EEN WERELD VAN VERSCHIL, ten opzichte van die offroad bandjes. Voorste velgen vind ik niet echt mooi, maar die achterste vind ik echt wreed....mega dik :shock:


Afbeelding

Afbeelding


Nog een iets grotere sproeier er in gezet ( nu 118) en de carburateur afgesteld.
Gasnaald 1 tandje hoger gezet.
In combinatie met een sportlucht filter loopt ie nu 105 KM op de teller, en dit is op mn navigatie 89,6 ECHTE KM's !!!
Dit was origineel 90 op teller en 80 echte KM's (berg af).
Toerental bij 80 is nu stukken minder dan origineel en het blok word stukken minder warm.
Deze snelheden zijn nu te rijden met 1 hand aan het stuur !! (en uiteraard een beetje lef :D )

Helaas is na een lekkere rit gisteren mijn wiellager finaal kapot gelopen, en ben nu op zoek naar andere :cry: .
Die SKF lager set van ALG, past dat ook op andere quads ?

De lagers rondom was het enige wat ik nog wilde vervangen, en eventueel andere A-arm lagers/bussen, maar weet dan nog niet van welk materiaal....ALG verteld me dat je beter iets speling op de A-Armen kunt hebben ivm het verleggen van de krachten naar het stuurgedeelte in het midden (word dan het zwakste punt !).
Die rubbers die er nu in zitten zijn zo slecht dat het vet overal uit komt, maar gelukkig weinig speling of getril.


Ik hoop dat ik de quad weer rijdend heb voor a.s vrijdag, ivm lang weekend weg waarbij de quad mee gaat met de trip :D


GroteSmurf
Avatar gebruiker
GroteSmurf
250cc
 
Berichten: 145
Geregistreerd: 03 sep 2009 05:05
Woonplaats: Varsseveld (Achterhoek)

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Aanpassingen Bashan BS250-11b

Berichtdoor rockfordbreda » 16 sep 2009 17:57

Oja jij hebt een 250cc natuurlijk ;) Dat was ik ff vergeten..dus de 250cc heeft dit probleem ook met de remschijf.Je zou toch verwachten dat ze dit zouden aanpassen met een zwaarder model.
Heb jij bij die plaat van de rem koud tegen de achterbrug gezet met die bout of zit er nog iets tussen?Dit ivm de afstand van de remklauw.

Mvg:

Martijn :mrgreen:
Ik zoek het maar hoger op :) :)
Avatar gebruiker
rockfordbreda
250cc
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 04 sep 2009 15:20
Woonplaats: zuid-holland

Re: Aanpassingen Bashan BS250-11b

Berichtdoor GroteSmurf » 17 sep 2009 18:24

de bout zit niet strak geklemd, maar hij houd de speling van de klauw nu wel tegen.
De As is nog normaal te verdraaien via deze manier.

De nieuwe wiellagers zitten erin en de remmen zijn nu goed ontlucht zodat ie nu echt perfect remt.
Tijdens achteruit rijden en dan vol op de voetrem drukken en de voorwielen blokkeren dan.

Ik hoop dat ik nu de meeste dingen wel zo'n beetje aangepast/verbeterd heb en dan ik nu eindelijk eens een aantal weken kan touren zonder te sleutelen (*een beetje mag :D )
Avatar gebruiker
GroteSmurf
250cc
 
Berichten: 145
Geregistreerd: 03 sep 2009 05:05
Woonplaats: Varsseveld (Achterhoek)

Re: Aanpassingen Bashan BS250-11b

Berichtdoor rockfordbreda » 18 sep 2009 16:50

Het is mogelijk hoor :lol: Een tijdje rijden zonder sleutelen.Ik rij al 2 weken zonder problemen.Ff afkloppen :roll: :roll:

Het is mogelijk.

mvg:

Martijn :mrgreen:
Ik zoek het maar hoger op :) :)
Avatar gebruiker
rockfordbreda
250cc
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 04 sep 2009 15:20
Woonplaats: zuid-holland


Keer terug naar Modificaties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten