remmen conversie

Tunen, pimpen, tips and tricks Aanpassingen dus.

remmen conversie

Berichtdoor BlacK-SpyDeR » 15 sep 2009 07:22

Wie heeft er aan zijn wok al de remmen conversie uitgevoerd zodat je met je rechterhand dan de voorremmen kunt bedienen en met de voetrem uitsluitend de achterrem?

Graag zou ik wel eens wat ervaringen willen hebben van mensen die dit al gedaan hebben omdat ik er over zit te denken om bij mij de remmen ook eens aan te gaan pakken.
Bling Bling -Wok--2009
    -----------Orange Wok Customs----------
Avatar gebruiker
BlacK-SpyDeR
350cc
 
Berichten: 402
Geregistreerd: 10 sep 2009 11:53
Woonplaats: Vught

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: remmen conversie

Berichtdoor bashanboy » 15 sep 2009 14:44

wil ik ook gaan doen :) is niet zo moeilijk, gewoon een remhendel met remvloeistofreservoar (fout gespelt denk ik :oops: ) vinden en die op je quad monteren (meestal zitten die op scooters) dan de bovenste leiding bij de remvloeistofpomp van je achterrem er af schroeven en aan de hendel zetten. klaar is kees :D nog wel ff ontluchten en bijvullen ;)
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: remmen conversie

Berichtdoor BlacK-SpyDeR » 15 sep 2009 15:05

Zo had ik het ook begrepen dus binnenkort maar eens op zoek gaan naar een passende hendel. Maar wie heeft er met deze setup als eens een rem test gedaan want daar ben ik benieuwd naar......... dus laat je horen :mrgreen:
Bling Bling -Wok--2009
    -----------Orange Wok Customs----------
Avatar gebruiker
BlacK-SpyDeR
350cc
 
Berichten: 402
Geregistreerd: 10 sep 2009 11:53
Woonplaats: Vught

Re: remmen conversie

Berichtdoor Michael » 15 sep 2009 16:01

Ik heb het al gedaan,

En kan je vertellen dat hij dat 10x zo goed remt.
Let wel op dat je de juiste grote remcilinder hebt min 14mm daaronder is wat aan de kleine kant.

Let ook op dat je een mooi busje maakt bij de hoofdremcilinder om zo de missende slang op te vullen, stukje stalen pijp is goed genoeg zolang je hem maar 100000% recht maakt anders krijg je een miniatuur lekje en dan blijf je uren bezig met ontluchten :)

Doe het dagelijks dus ik weet hoe een hel het kan zijn :shock:
Avatar gebruiker
Michael
200cc
 
Berichten: 91
Geregistreerd: 31 aug 2009 13:01

Re: remmen conversie

Berichtdoor bashanboy » 15 sep 2009 16:39

leg dat busje even uit a.u.b. :oops:
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: remmen conversie

Berichtdoor china-freak » 15 sep 2009 18:48

niet moeilijk je pakt een buisje van koper duwt die in de ouden slang , en dan naar de nieuwen slang in voor te verlengen , en die duw je zoo ver door dat je niks meer ziet van koperen buisje

en ik weet ook hoe dat is met ontluchten :twisted: we hebben 4 weken zitten te ontluchten bij de mustang , het wilde maar niet lukken remde voor geen moer , toen naar garage gebracht , hebben hun er 2 weken aan zitten te klungelen lukte niet , klote , toen zijn ze per toeval er achter gekomen dat de remleidingen niet goed gemaakt waren :shock: :o , nieuwen gemaakt 2 keer ontluchten per wiel , alles weer goed , raar dat hij het wel er voor goed ding niks mis mee
kijk niet naar het merk quad maar kijk naar de quadrijder.
china-freak
450cc
 
Berichten: 1082
Geregistreerd: 01 aug 2009 22:07

Re: remmen conversie

Berichtdoor rockfordbreda » 15 sep 2009 20:16

Das toevallig ik heb bij een brommerboertje uit brabant een rempot besteld van een honda mbx.Ik heb hier een mbx staan dus had de diameter van het stuur opgemeten.En dit is het zelfde :P
Dus ff gebeld en de beste man stuurd er een op voor het geweldige bedrag van 20euro.Op de zaak kan ik nieuwe remleidingen persen en de banjo's (het boutje met het gat erin) vernieuw ik wel voor kortere exemplaren.
Dus de remhendels van een honda passen perfect wat beterft de maat dan het stuur.Je bent dan wel de handrem kwijt......En dat is toch erg :lol: :lol: Dat ding werkt toch voor geen meter.

mvg:

Martijn
Ik zoek het maar hoger op :) :)
Avatar gebruiker
rockfordbreda
250cc
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 04 sep 2009 15:20
Woonplaats: zuid-holland

Re: remmen conversie

Berichtdoor Michael » 15 sep 2009 21:43

Ja passen op stuur is geen probleem :) dat is vrijwel allemaal 22.2mm

Maar gaat om de diameter van zuiger, je hebt 12, 14, 16 en oplopend.

Standaard is volgens mij 12mm, maar je kan beter 14mm pakken dan kan je wat meer vloeistof verplaatsten en dus wat beter remmen.

groeten
Avatar gebruiker
Michael
200cc
 
Berichten: 91
Geregistreerd: 31 aug 2009 13:01

Re: remmen conversie

Berichtdoor BlacK-SpyDeR » 19 sep 2009 09:44

Ik ben er onlangs op uit geweest om de benodigde onderdelen te kunnen gaan bestellen.
Een remhendel met cilinder en potje erop kan ik nu kopen voor 45 euro, dus volgende week ofzo maar eens gaan bestellen. De diameter van de cilinder zou 16mm zijn dus dat moet voldoende zijn :)

Overigens wel leuk, kom je bij een motorspeciaalzaak staat daar een oude bekende van me daar achter de balie mij de onderdelen te verkopen en heeeel veel advies te geven. Hij wist mij ook te vertellen dat de Spyder 250 een van de betere chinezen is.
En hij wist mij te vertellen dat hij heel veel onderdelen wel kan leveren en ik daar op alle onderdelen een netto korting krijg van 25%.
Bling Bling -Wok--2009
    -----------Orange Wok Customs----------
Avatar gebruiker
BlacK-SpyDeR
350cc
 
Berichten: 402
Geregistreerd: 10 sep 2009 11:53
Woonplaats: Vught

Re: remmen conversie

Berichtdoor bashanboy » 19 sep 2009 11:49

dan heb je veel geluk :shock: laat maar weten als je remmen werken ;) en of het goed werkt :lol: dan zal ik er ook is aan beginnen :P
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Volgende

Keer terug naar Modificaties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten