achterrem vastzetten.

Tunen, pimpen, tips and tricks Aanpassingen dus.

Re: achterrem vastzetten.

Berichtdoor GroteSmurf » 17 sep 2009 18:33

Michael schreef:Is dat wel zo'n verstandig idee om een gat door de swingarm te boren? ( als ik het goed zie)


Zou je me kunnen vertellen waarom dat niet verstandig zou zijn ?
ik vind rijden met trillingen/geklapper van de achterrem een stuk gevaarlijker/onverstandiger !

Ik heb eerst een gat geboord door de gehele plaat+achterarm met een Piranha M10 boor, en daarna de as verdraaid en met een markeerstift ongeveer aangegeven waar het gat in de "ankerplaat" nog uitgeboord moest worden, dit is namelijk geen rechte sleuf maar meer een "maan" vorm.
Ik heb thuis ook wel een lasapparaat enzo, maar ik wil er eigenlijk niet te veel aan gaan lassen.
Dit is een goede en haast onzichtbare oplossing, en de achteras is nog normaal te verdraaien door alleen die 2 achterste bouten los te draaien.

GroteSmurf
Avatar gebruiker
GroteSmurf
250cc
 
Berichten: 145
Geregistreerd: 03 sep 2009 05:05
Woonplaats: Varsseveld (Achterhoek)

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: achterrem vastzetten.

Berichtdoor Michael » 17 sep 2009 19:32

Nou zit meer met het idee, gaten boren in een redelijk crusiaal onderdeel wat je het liefst zo sterk mogelijk wil houden, ik zou het liever niet doen.

Er is wel een andere oplossing die ik zelf altijd uitvoer.

Op de pen die door je plaat heen zit schroefdraad maken en dan een zelfborgende moer doen, dus dan draai je hem vast en los wanneer nodig.
Eigenlijk doe ik dat meestal en wordt tot nu toe nog goed eigenlijk.
Avatar gebruiker
Michael
200cc
 
Berichten: 91
Geregistreerd: 31 aug 2009 13:01

Re: achterrem vastzetten.

Berichtdoor Michael » 17 sep 2009 19:41

Heb er trouwens geen foto's van. :oops:
Avatar gebruiker
Michael
200cc
 
Berichten: 91
Geregistreerd: 31 aug 2009 13:01

Vorige

Keer terug naar Modificaties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten