motorophanging

Tunen, pimpen, tips and tricks Aanpassingen dus.

motorophanging

Berichtdoor BashanBert » 23 aug 2009 19:24

ik had gelezen dat het zou helpen als je rubbere ringen tussen de ophangingsbouten van de motor zou plaatsen.
Nou helaas dit zal nooit werken.
Het probleem zit hem in het motorblok, de trillingsdempers die daar standaard in zitten komen namenlijk niet buiten het blok, en dus klem je het blok koud op het metaal, rubbere ringen ertussen, helpt miss iets maar nog steeds klem je het blok tegen een metalen plaat aan en doen de trillingsdempers niets.

vergeef mijn teken lessen op paint maar als je de foto bekijkt waar ik de trillingsdempers aanwijs zie je een duidelijke afdruk ingesleten op het blok, hier klemt het blok dus tegen de plaat aan en niet de trillingsdemper.
om er nou voor te zorgen dat het blok op de trillingsdempers komt te hangen moet je simpelweg rondom de ophanging van het blok aan beide kanten wat materiaal wegslijpen ( met blauw getekent )...beide kanten 1 mm dus 2 mm totaal.
Dit resulteert dat de stalen bus ( met rood getekent ) in de trillingsdemper net iets buiten het blok steekt en dat je dus inplaats van het blok, de trillingsdemper klemt met het aandraaien van de motor steunen

conclussie het blok hangt ''vrij'' en de trillingen worden opgevangen door de standaard trillingsdempers en niet door de motor ophanging zelf.


ik had er vandaag helaas geen tijd voor, aankomend weekend kom ik met foto's van deze mod en dan kan ik jullie zeggen of mijn theorie ook daadwerkelijk klopt :D
Bijlagen
motorrubbers1.JPG
(47.93 KiB) 1136 keer gedownload
motorrubbers2.JPG
(50.79 KiB) 1136 keer gedownload
Avatar gebruiker
BashanBert
50cc
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 21 aug 2009 14:25
Woonplaats: Groesbeek

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: motorophanging

Berichtdoor china-freak » 24 aug 2009 23:51

hoop dat het echt werkt , zoo rijd het weer heel stuk rustiger :P
kijk niet naar het merk quad maar kijk naar de quadrijder.
china-freak
450cc
 
Berichten: 1082
Geregistreerd: 01 aug 2009 22:07

Re: motorophanging

Berichtdoor BashanBert » 25 aug 2009 04:46

china-freak schreef:hoop dat het echt werkt , zoo rijd het weer heel stuk rustiger :P



ik hoop het ook:D maar heb er veel vertrouwen in!
vrijdag de auto voor de apk en zaterdag deze mod, tevens ook ff de EGR eraf halen 8-)
Avatar gebruiker
BashanBert
50cc
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 21 aug 2009 14:25
Woonplaats: Groesbeek

Re: motorophanging

Berichtdoor bashanboy » 25 aug 2009 12:16

daar is over na gedacht! :D laat maar weten als het gelukt is en of het werkt ;)
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: motorophanging

Berichtdoor china-freak » 25 aug 2009 16:11

en al kunnen uitprobeeren ??
kijk niet naar het merk quad maar kijk naar de quadrijder.
china-freak
450cc
 
Berichten: 1082
Geregistreerd: 01 aug 2009 22:07

Re: motorophanging

Berichtdoor BashanBert » 25 aug 2009 17:02

china-freak schreef:en al kunnen uitprobeeren ??


nee nog niet aan gestart, begin vanavond met het demonteren van het blok en het maken van een plaatje om de egr af te sluiten, tegen het weekend moet het wel gelukt zijn :D
Avatar gebruiker
BashanBert
50cc
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 21 aug 2009 14:25
Woonplaats: Groesbeek

Re: motorophanging

Berichtdoor china-freak » 25 aug 2009 18:28

maar verderen foto's er van :D zoo dat anderen mensen het ook kunnen zien hoe je dit gedaan hebt :idea: :geek:
kijk niet naar het merk quad maar kijk naar de quadrijder.
china-freak
450cc
 
Berichten: 1082
Geregistreerd: 01 aug 2009 22:07

Re: motorophanging

Berichtdoor BashanBert » 25 aug 2009 19:24

china-freak schreef:maar verderen foto's er van :D zoo dat anderen mensen het ook kunnen zien hoe je dit gedaan hebt :idea: :geek:


UITERAARD!

ik moet zeggen, heb nu het blok eronder uit, de ''schade'' die het trillen heeft gemaakt was iets erger als verwacht, niks ernstigs, maar toch al ver afgesleten.
dan pas te bedenken dat de bas iets ouder is als 1 jaar en pas 1500 km heeft op de teller.
maar goed, ook gelijk gekeken of mijn inluitspruitstuk ook verkeerd uitgelijnd was( staat info op dit forum) en ja hoor zeker 25% van de bruikbare doorgang werd afgesloten door een verkeerde uitlijning.

Maar goed, blok ligt op de werkbank, ga morgen weer rustig verder en maak foto's van voor en na enige aanpassingen..
Avatar gebruiker
BashanBert
50cc
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 21 aug 2009 14:25
Woonplaats: Groesbeek

Re: motorophanging

Berichtdoor china-freak » 26 aug 2009 13:34

ik geloof dat ze dat extra doen ;)
kijk niet naar het merk quad maar kijk naar de quadrijder.
china-freak
450cc
 
Berichten: 1082
Geregistreerd: 01 aug 2009 22:07

Re: motorophanging

Berichtdoor bashanboy » 27 aug 2009 10:55

ga je het inlaatspruitstuk ook doen? graag meer info daarover ;)
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Volgende

Keer terug naar Modificaties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten