Pagina 1 van 4

compressie tuning!!

BerichtGeplaatst: 16 nov 2010 21:23
door yoyo
er was helaas van de week een uitlaat bout afgebroken dus moest het blok open...

toen ik het weer in elkaar zette heb ik in plaats van de 3 koppakkingen er maar 1 gemonteerd...

dit is maar een heel klein verschil kwa dikte maar een redelijk verschil in trekkracht en top (5km/h)

zal binnenkort de compressie met en aan de hand daarvan de kop laten vlakken

Re: compressie tuning!!

BerichtGeplaatst: 16 nov 2010 21:28
door sjonsjingels
bedoel je dat dat ie hard trekt en loopt of nie waarschijnlijk sneller

gr john

Re: compressie tuning!!

BerichtGeplaatst: 16 nov 2010 21:41
door BOBO
klinkt goed dit ga ik zeker in de gaten houden !

let er wel op dat je zuiger je kleppen niet gaat raken en je klepspeling als ik me niet vergis heb je van die lange pennen van onder naar boven lopen die je klepstoters aansturen als je cilinder lager komt te liggen word je klepspeling kleiner

M.v.g Erwin

Re: compressie tuning!!

BerichtGeplaatst: 16 nov 2010 21:46
door yoyo
daar heb ik idd rekening mee gehouden en heb ook de kleppen opnieuw gesteld

maar ik zag dat de originele koppakking uit 3 geklonken pakkingen bestond

en ik dacht laat ik eens gek doen en de compressie een een beetje verhogen
door 2 pakkingen weg te laten
dit werkte beter dan ik had verwacht...

moet wel meegeven dat de startmotor nu al iets meer moeite heeft de eerste slag...de rest gaat wel

maar ben ook zeker van plan de compressie nog verder te verhogen (als dit na wat meten mogelijk is)
want ik merk wel dat er op deze manier flink wat power te halen is

Re: compressie tuning!!

BerichtGeplaatst: 16 nov 2010 21:51
door BOBO
Klinkt allemaal erg goed

met 4takt valt een hoop te doen met de kop als je hem er toch vanaf hebt meteen even de poorten dremelen en polijsten zodat alles optimaal is

M.v.g Erwin

Ps: next step 34mm ?

Re: compressie tuning!!

BerichtGeplaatst: 16 nov 2010 22:00
door yoyo
next wil ik een racing cdi en bobine en gelijk een nieuwe denso irridium bestellen

volgends mij vervroegd deze cdi iets en nu staat de ontsteking op na onsteking

vanwege het betere starten en zodat het blok altijd maar 1 kant op kan starten

Re: compressie tuning!!

BerichtGeplaatst: 16 nov 2010 22:03
door bashanboy
blok draait zowiezo goed door de startmotor he :roll:

Re: compressie tuning!!

BerichtGeplaatst: 16 nov 2010 22:09
door yoyo
ja maar als hij na ontsteking heeft dan wordt te eerste altijd de slinger mee gegeven en zal de startmotor het makkelijker hebben

plus dat je tempratuur van de verbranding sneller wegkan door de uitlaatklep en dus je motor kouder blijft

en je kan hem ook aanlopen hea, haha

als je voorontsteking geeft dan gaat je tempratuur omhoog omdat hij eerder vonkt en de explosie dan langer in de cilinder blijft

dit geeft daarintegen wel meer vermogen in het lage toeren gebied bovenin kan je beter 0 graden hebben

ik zit eigenlijk een beetje te verzinnen hoe ik hem voorontsteking kan gaan geven om te proberen miss een vervroegings spie

Re: compressie tuning!!

BerichtGeplaatst: 16 nov 2010 22:29
door bashanboy
gaten in grondplaat uitboren?

Re: compressie tuning!!

BerichtGeplaatst: 16 nov 2010 22:40
door bammertje
klinkt allemaal wel goed yoyo.

als ik me blok een x uitelkaar haal ga ik het ook zeker proberen!
is wel een gokje waard :D

mvg stef