compressie tuning!!

Tunen, pimpen, tips and tricks Aanpassingen dus.

Re: compressie tuning!!

Berichtdoor yoyo » 16 nov 2010 22:51

ja maar ik heb de ontsteking van dit blok nog niet onder ogen gehad

maar heb wel erg veel aan scooters gesleuteld

zal binnekort even kijken en misschien wat aanpassen

en ja dit is waarschijnlijk weer een maniertje voor iets meer pit
Rijd nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!!
Avatar gebruiker
yoyo
200cc
 
Berichten: 85
Geregistreerd: 30 sep 2010 21:01
Woonplaats: binnenmaas

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: compressie tuning!!

Berichtdoor BOBO » 16 nov 2010 22:56

yoyo schreef:ja maar ik heb de ontsteking van dit blok nog niet onder ogen gehad

maar heb wel erg veel aan scooters gesleuteld

zal binnekort even kijken en misschien wat aanpassen

en ja dit is waarschijnlijk weer een maniertje voor iets meer pit



let er wel op ik heb een keer gehoord van een vriend van me die werkt bij een china scooter/quad gebeuren en die heeft een keer een quad binnen gehad die iets aan de spie had veranderd zodat hij de ondsteking vroeger zet (vervroegings spie) dat ding is dus helemaal aan bonken gelopen

Dus let op

M.v.g Erwin
Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.
Avatar gebruiker
BOBO
400cc
 
Berichten: 621
Geregistreerd: 07 nov 2010 11:08
Woonplaats: Zwanenburg

Re: compressie tuning!!

Berichtdoor spiderpig » 16 nov 2010 23:00

Vervroegen, moet je alleen gaan doen, als de moter veel meer toeren gaat maken.
Anders gaat de moter terug"bokken" en/of gaat hij pingelen.
Zuigerschade is dan een mogelijk gevolg !!
Avatar gebruiker
spiderpig
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2245
Geregistreerd: 15 dec 2009 16:32
Woonplaats: Chaam

Re: compressie tuning!!

Berichtdoor sjonsjingels » 17 nov 2010 14:06

lijkt me ook wel geinig alleen jammer dat me blok weer net in elkaar zit haha maar blijf kijke hier miss heb ik er ook wat aan .


gr john
sjonsjingels
300cc
 
Berichten: 293
Geregistreerd: 27 okt 2010 21:07
Woonplaats: ijmuiden

Re: compressie tuning!!

Berichtdoor bmw5s » 17 nov 2010 21:08

BOBO schreef:Klinkt allemaal erg goed

met 4takt valt een hoop te doen met de kop als je hem er toch vanaf hebt meteen even de poorten dremelen en polijsten zodat alles optimaal is

M.v.g Erwin

Ps: next step 34mm ?


hoe bedoel je dat met dremelen? weet nog niet precies wat het is maar is het soort fijn schuren en dan gwoon polijsten? moet me blok namelijk weer uit elkaar halen en weet dat me poorten en daaromheen aardig zwart aangeblakerd waren(roet ofzo?). En na schuren en polijsten is dat dan allemaal bestendig tegen de verbranding enzo?

groet
Avatar gebruiker
bmw5s
350cc
 
Berichten: 514
Geregistreerd: 19 mei 2010 15:09

Re: compressie tuning!!

Berichtdoor BOBO » 17 nov 2010 21:43

bmw5s schreef:
BOBO schreef:Klinkt allemaal erg goed

met 4takt valt een hoop te doen met de kop als je hem er toch vanaf hebt meteen even de poorten dremelen en polijsten zodat alles optimaal is

M.v.g Erwin

Ps: next step 34mm ?


hoe bedoel je dat met dremelen? weet nog niet precies wat het is maar is het soort fijn schuren en dan gwoon polijsten? moet me blok namelijk weer uit elkaar halen en weet dat me poorten en daaromheen aardig zwart aangeblakerd waren(roet ofzo?). En na schuren en polijsten is dat dan allemaal bestendig tegen de verbranding enzo?

groet



je moet het zo zien dat je de poort van je inlaat optimaliseerd zodat de flow beter is je moet het zien als bijwerken zodat de poort van je cilinderkop gelijk is aan je carb enz enz

M.v.g Erwin
Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.
Avatar gebruiker
BOBO
400cc
 
Berichten: 621
Geregistreerd: 07 nov 2010 11:08
Woonplaats: Zwanenburg

Re: compressie tuning!!

Berichtdoor fretje-pitbull » 18 nov 2010 00:28

jawel dus vanaf je carbu tot je inlaatklep alles rond, glad en mooi aaneensluitend,
je kan je kop ook laten flowen maar wat het pk winst bij een 200-250cc gaat zijn ivm prijs, denk ik niet dat het aangeraden is
check the chat :D
sss??? in progress
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3351
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: roesbrugge/belgie

Re: compressie tuning!!

Berichtdoor yoyo » 18 nov 2010 18:18

ik zou hem niet polijsten dan krijg je druppelvorming aan de wand

en terug bokken niet bij 3,5 graden voor

en pingelen is zelf detonatie dus dan krijg je hittespots in je cilinder die je mengsel ontsteken ipv je boegie

gebeurt alleen bij een hele hete cilinder

dan kan je nog op octaan 98 gaan rijden tegen het pingelen
Rijd nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!!
Avatar gebruiker
yoyo
200cc
 
Berichten: 85
Geregistreerd: 30 sep 2010 21:01
Woonplaats: binnenmaas

Re: compressie tuning!!

Berichtdoor yoyo » 18 nov 2010 22:30

hey bobo wat heb jij gedaan om hem zo netjes te verlagen??
Rijd nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!!
Avatar gebruiker
yoyo
200cc
 
Berichten: 85
Geregistreerd: 30 sep 2010 21:01
Woonplaats: binnenmaas

Re: compressie tuning!!

Berichtdoor BOBO » 18 nov 2010 22:37

yoyo schreef:hey bobo wat heb jij gedaan om hem zo netjes te verlagen??



Niks is standaard :D
Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.
Avatar gebruiker
BOBO
400cc
 
Berichten: 621
Geregistreerd: 07 nov 2010 11:08
Woonplaats: Zwanenburg

VorigeVolgende

Keer terug naar Modificaties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten