A-armen

Tunen, pimpen, tips and tricks Aanpassingen dus.

Re: A-armen

Berichtdoor a.c.dinna » 23 nov 2011 02:28

Klopt, ik heb helemaal verkeerd gekeken. Het is toch wel een zwarte achterbrug. Wel gouden schokbrekers. Ik heb van Denniz begrepen dat het wel een echte bashan is! :) Ik ga inderdaad wel even alles goed nalopen en kijken of ik een aantal dingen spelingsvrij kan krijgen en afstellen.

Bedankt voor het meedenken allemaal!
a.c.dinna
200cc
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 09 nov 2011 23:23

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: A-armen

Berichtdoor a.c.dinna » 08 dec 2011 04:18

Ik heb gisteren de wielen laten uitbalanceren en heb de voorvelg vervangen.

De velgen zijn omgedraaid, nu is hij wat breder.

Ik heb alles nagekeken en ik kwam erachter dat:
-De stuurstangen niet vast zaten/losgetrild waren.
-Wielnaaf achter zo los zat, dat hij slechts door de splitpen werd tegen gehouden.
-De stuurkolom helemaal loszat, dat hij slechts door de splitpen werd tegen gehouden.
-De achterbrug aan beide kanten ongeveer 1,5 tot 2cm speling heeft.
-Stuurkogels zijn niet voorzien van smering.
-Alle rubbers van de scharnierpunten zijn naar de klote.

Verder zag ik dat mijn fuseekogels van RT zijn, dus van betere kwaliteit?

En ik keek naar mijn achterbrug en ik zag dat hij verdomd veel lijkt op die van algmoto met zo een smeernippel in het midden.

Zou het kunnen zijn dat de eerste eigenaar een achterbrug heeft aangeschaft met naaldlagers?
Of heeft de standaard achterbrug ook zo een smeernippel?
Als ik die achterbrug heb met naaldlagers kan ik alleen de naaldlagers bestellen, dan ben ik goedkoper uit.

Alles is strak aangedraaid.
Nu heb ik nog een klein beetje speling als ik de wielen van de voorzijde heen en weer beweeg, in het stuur is geen speling te voelen.

En tot slot, hoe onderscheid ik de standaard a armen van die van algmoto? Het zou goed kunnen zijn dat de eerste eigenaar al type 2 spullen erop heeft gezet. Aangezien de fussekogels al van RT zijn en de achterbrug een smeernippel heeft.

Alvast bedankt!
a.c.dinna
200cc
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 09 nov 2011 23:23

Re: A-armen

Berichtdoor DexterXL » 08 dec 2011 07:29

ALG draagarmen hebben smeernippels bovenop zitten en standaard RT
fuseekogels :thumbup:

overigens heeft mijn 2007 ook een smeernippel op de achterbrug zitten...
(aan de onderkant)
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: A-armen

Berichtdoor admin » 08 dec 2011 08:02

Wat de vorige eigenaar allemaal aan de quad gedaan heeft of heeft vervangen......Veel verstand heeft hij er niet van gehad en onderhoud heeft hij geen kaas van gegeten.
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: A-armen

Berichtdoor 4 wieltjes » 08 dec 2011 15:50

a.c.dinna schreef:
Alles is strak aangedraaid.
Nu heb ik nog een klein beetje speling als ik de wielen van de voorzijde heen en weer beweeg, in het stuur is geen speling te voelen.


Dat merk je wel als je wat harder rijd,wees daar maar zeker van.

En die smeernippel op je brug heeft geen andere functie dan smeervet in een holle ruimte pompen.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: A-armen

Berichtdoor a.c.dinna » 09 dec 2011 04:23

Ik probeer erachter te komen of de achterbrug standaard is of eentje van alg. De smeernippel zit aan de bovenkant van de achterbrug. Verder weet k niet of de draagarmen smeernippels hebben. Alleen de bovenste draagarmen zijn voorzien van RT fuseekogels. Ik maak wel een foto als ik tijd heb. MVG, ab.
a.c.dinna
200cc
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 09 nov 2011 23:23

Re: A-armen

Berichtdoor admin » 09 dec 2011 13:10

Smeernippel spuit vet tussen de naaldlagers en de holle as waar de bevestigings bout en moer doorheen gaat.Ruimte daartussen is dus minimaal en geen hele holte die je volspuit.
Volgens mij wordt de achterbrug die alg levert ook gebruikt in type 2 bs7. Is dus verder niets speciaals aan. Dus waarom zou je willen weten wat voor 1 je erin hebt? Aangezien de smeernippel erop zit, is de achterbrug gelagerd. Een brug met alleen die rubber glijbussen heeft geen smerpunt.

Verder gaat dit topic over A armen en gaan we het daar weer in dit topic over hebben.Als er vragen over andere onderdelen zijn,maak je gewoon een nieuw topic.
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: A-armen

Berichtdoor a.c.dinna » 10 dec 2011 02:42

Thnx admin, dan kan ik gewoon alleen de lagers bestellen in plaats van een hele achterbrug. (En sorry voor de offtopic)
a.c.dinna
200cc
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 09 nov 2011 23:23

Vorige

Keer terug naar Modificaties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten